klaps wychowawczy

691. Data: 2009-12-17 16:08:31

Temat: Re: klaps wychowawczy
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
news:hgdj5a$a3q$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> Qra, potwierdź! Masz prawdopodobnie niepowtarzalną okazję zapewnienia
> synowi szlacheckiego pochodzenia! A wiesz z czym to się wiąże!
>
> Ewa

Jeżeli moje - wystarczy przyjechać (bez chłopstwa) z dzieckiem, z mojej
strony nie będzie awantur, szkoda czasu na nie, mam go coraz mniej.

692. Data: 2009-12-17 16:12:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 13:53:27 +0100, Marchewka napisał(a):

> Ty z kolei nie wiesz, ze 1-2-3-latek rozumie, co sie do niego mowi.
> I.

Ale niekoniecznie rozumie, O CZYM.
Ile mam powtarzac?
--

Ikselka.

693. Data: 2009-12-17 16:13:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 13:58:03 +0100, Marchewka napisał(a):

> Moge Cie zapewnic, ze jesli mowisz do nich z _ich_ poziomu poznawczego,
> to rozumieja. No, o filozofii czy polityce pogadac raczej ciezko. ;-)
> Znacznie wiecej czasami kumaja, niz sami rodzice by chcieli. Ale to juz
> w przypadku innych sytuacji. :-)
> I.

Kobieto, wychowałam dwoje mądrych dzieciakow i sorry, mozesz sobie ten
protekcjonalny ton wsadzić w chu...steczkę.
--

Ikselka.

694. Data: 2009-12-17 16:23:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:03:45 +0100, Marchewka napisał(a):

> Mozesz przyjechac na czesc wakacji.
> Kiedys od rodzicow corki kolegi (jeszcze z przedszkola) uslyszalam cos
> na wzor: "chetnie bysmy Was zaprosili, ale sami rozumiecie, nie mamy
> gdzie Was przyjac." Wynajmuja 2-pokojowe mieszkanie, jakies 40-50 m2.
> Buduja sie.
> I.

Jak się "zbudują", to też nie zaproszą. Pozycja "pokrzywdzonego przez los"
nie wynika z faktycznego pokrzywdzenia najczęsciej, lecz jest wygodną
wymówką, żeby niczego od siebie nie musiec dać w rewanżu innym. "Zaprosić"
można na różne sposoby: można zorganizować wyjazd turystyczny, wypad nad
wodę, wyjście do kina dwurodzinnie...
--

Ikselka.

695. Data: 2009-12-17 16:32:40

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo pisze:

> nie wiedzialem, ze wydawal licencje

on nie, ale jego przedstawicielstwo na ziemi non-stop wystawia jakieś
kwity :)

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://trener.blog.pl/

696. Data: 2009-12-17 16:37:28

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Ja osobiście nie jestem za takim prawodawstwem, które karałoby rodziców
> za klapsy, bo to prowadziłoby do nadużyć, uproszczeń itd. Jednak sam
> proces uświadamiający rodzicom, czym tak naprawdę jest klaps, jest jak
> najbardziej sensowny.

zgoda.

> Mam wrażenie, że zdrowy/w miarę normalny człowiek widzi taką różnicę.
> Jeśli ktoś utożsamia klapsy z katowaniem dziecka, to chyba sam ma jakiś
> problem z zachowaniem równowagi.

albo jest zwolennikiem jedynie słusznych opcji.

> Mój ojciec był tak wychowywany - bicie na zimno, surowe wykonywanie
> wyroku przez dziadka. Dodatkowo za każdą ideologiczną wątpliwość,
> niezgodną ze światopoglądem dziadka (np. czy Bóg istnieje?), mógł
> zarobić natychmiastowego plaskacza w pysk. Nienawidził swego ojca i bał
> się go. Sam za to postanowił swoich dzieci nie bić i nigdy mnie nie
> tknął, dzięki czemu stanowił doskonałą przeciwwagę dla mojej zbyt
> impulsywnej mamy.

to ja już bym to podciągnął pod słowo "terror".
bicie za światopogląd wykluczam i z góry skazuję na porażkę.

> Może za dużo tego gadania? Dać jej więcej swobody w podejmowaniu decyzji?

zastanowię się nad tym, ale czuję, że to jednak nie to.
w zasadzie chyba wiem co - narzekam po prostu, a tak na prawdę, to mam
wspaniałe i supergrzeczne córki. serio :)
czasami tylko... wrrrr... :)

> Pewnie ma Ciebie mniej, mniej czasu z nią spędzasz, to Twoje słowa są
> cenniejsze. Na przykład moja córka przy mnie więcej marudzi, a jak
> gdzieś idzie z tatą, to jest bardziej zdyscyplinowana. Myślę, że to
> kwestia primo - rzadkości takiej sytuacji, secundo - tata sam jest
> bardziej zdecydowany, nie ma tylu wątpliwości, co ja na każdym kroku. ;)

ja je po prostu rozśmieszam, zamiast gadać o jedzeniu zupy. a mama jest
trochę jak kapo, co zrobić :)

> Widzę, że ten zwrot przypada dzieciakom do gustu. Moja też przyniosła z
> przedszkola "to nie fair" i bywają dni, że wszystko jest "nie fair" - że
> deszcz pada, że zgubił się lalce but, że na obiad pomidorowa, że idziemy
> na spacer i że w ogóle wszystko. ;)

to u ciebie też?! ufff.....
już prawie uwierzyłem mojej córce, że traktuję ją wybitnie "nie fair"...
ma kobiecina tę siłę przekazu, nie ma co. prawdziwa baba!

:)

697. Data: 2009-12-17 16:38:22

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> No widzisz - gdzie nie spojrzysz, tam żona. ;)

coraz mocniej krystalizuje mi się pogląd na ten temat.
czyli - zaczynam widzieć tę cudowną przepaść coraz wyraźniej :)

698. Data: 2009-12-17 16:41:31

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Ale mozna to samo osiagnac bez klapsow, czyli bez upokarzania dziecka.

może i można - ale nie wiem czy "to samo".

> Ma 6 lat? :-) Bo boja 6-latka tez tak odpala czasami. Na co jej, zgodnie
> z prawda, mowie, ze nie wszystko na swiecie jest fair.

jedna prawie 9 druga 8. też tak odpowiadam, jak już mam tego jej
pitolenia powyżej brwi.

> Dlaczego?

bo to jedyny argument :)
a rozmowa o jednej konkretnej sytuacji ZAWSZE zahacza o rejony sprzed
kilku lat lub ogólnikowe "bo wy to możecie wszystko, a ja nic i się
wyprowadzę".

liczni?
ok, projektowałem.

699. Data: 2009-12-17 16:44:17

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Ja tez lubie. Sprzatanie pozniej juz znacznie mniej.
> No i fajnie by bylo, gdyby i moje dzieci, dla odmiany, pobawily sie
> gdzie indziej, niz u siebie.

ja zupełnie o tym nie myślę.
żona mi mówi, że to dlatego, że nie sprzątam.
ale nawet jak zadeklaruję, ze ja posprzątam po jakiejkolwiek imprezie,
ona nie wytrzymuje - dźwiga swoje poranne brzemię zaspanej
odpowiedzialności i maszeruje zmywać, odkurzać i pastować.
czasami to jest jakieś chore, tak se nawet myślę.

700. Data: 2009-12-17 17:14:56

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> O to, że czas na ewentualne obserwacje jest wtedy, kiedy się dziecko
> samo ubiera. To niedługi w sumie czas. Ja zwykle przychodzę po Maję o
> względnie tej samej porze i widuję tych samych rodziców. Wśród tych,
> których widuję, nie zaobserwowałam żadnych patologii. Za to na zajęciach
> dodatkowych już poza przedszkolem jeden podejrzany egzemplarz się
> trafił, ale za mało mam materiału obserwacyjnego, żeby postawić pewną
> diagnozę. ;)

Nie stawiam diagnozy ani nie zaobserwowalam patologii. :-)
Czasami w przedszkolu jestem dluzej, bo akurat mlody je podwieczorek.
Zeby jednak zauwazyc pewne reakcje czy wzorce zachowan, nie trzeba byc w
czyims towarzystwie kilka godzin.
I.

20 pytań - GRA
BABCIA...
Qro, przepraszam
czym się różni mózg mężczyzny od mózgu kobiety - wreszcie wiadomo
Pudzian-Nejman