Re: knedliczki

Data: 2001-07-29 20:55:11
Temat: Re: knedliczki
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
news:1ex918l.eo0ht9yjh268N%wlos@tele.com.pl...

> W wolnej chwili moge przetlumaczyc Wam cos o knedlikach z ksiazki
> kucharskiej Marii Ulehlovej-Tilschovej z 1949 r., jezeli jestescie
> zainteresowani.

Jak mówi pewna znajoma: "Chorego pytają, zdrowemu dają". Poproszę zatem
o taki przepis.

U mnie w domu robimy po prostu poznańskie pyzy. W zasadzie idea ta sama.
Na pewno takie domowe pampuchy są smaczniejsze od knedlików z Czech czy
Słowacji, a do maczania w sosie nadają się równie dobrze. Fantastyczny
jest taki zestaw poznański: kaczka nadziewana (do niej naturalnie borówki
z żurawiną), modra kapusta, pyzy. Kiedyś taki zestaw proponował zresztą
Makłowicz i chyba było to najlepsze trafinie w typowy regionalny obiad
wielkopolski.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise