kolacja 4 osoby

1. Data: 2002-10-15 00:59:28

Temat: Re: kolacja 4 osoby
Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdo, zeby byla pelnia szczescia, rozwin jeszcze dwa tematy: pieczarki
nadziewane z cebula i boczek z morelami. Jaki to boczek, surowy czy wedzony
i co zrobic, zeby byl chrupiacy. Dzieki.E.

1. Data: 2002-10-17 16:18:11

Temat: kolacja 4 osoby
Od: "rabbit" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutro robie kolacje na 4 osoby i nie mam zadnego pomyslu...moze macie jakies
przepisy na jakies pyszne, orginalne potrawy..

rabbit

1. Data: 2002-10-17 16:40:12

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

rabbit wrote:

> Jutro robie kolacje na 4 osoby i nie mam zadnego pomyslu...moze macie jakies
> przepisy na jakies pyszne, orginalne potrawy..
>
> rabbit

Obiad nr.1

Przystawka - nadziewane pieczarki z cebula
Danie - kurczak z cynamonem i z zoltym ryzem
Deser - mus czekoladowy z sosem malinowym

Obiad nr. 2

Przystawka - koreczki z suszonych moreli zawijane w boczek
Danie - cielecina z winogronami i z lazankami
Deser - brownies z lodami

Obiad nr. 3

Przystawka - skrzydelka na slodko-kwasno
Danie - losos z brazowym sosem i zielonym makaronem
Deser - domowej roboty budyn czekoladowy z orzechami

Obiad nr. 4

Przystawka - mini-ptysie nadziewane krewetkami i kolendra
Danie - tarta wiejska z szynka, cebula i pomidorami
Deser - mus cytrynowy

Podaj, ktore przepisy by Cie interesowaly, to rozwine temat. Powodzenia
i koniecznie napisz, jak sie obiad udal i co zrobiles.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-17 16:59:00

Od: "rabbit" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]

bede wdzieczny za ponizsze przepisy..

> [...]

> Podaj, ktore przepisy by Cie interesowaly, to rozwine temat. Powodzenia
> i koniecznie napisz, jak sie obiad udal i co zrobiles.

obiecuje relacje z gotowania i jedzenia ;)
rabbit

1. Data: 2002-10-17 17:27:58

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

rabbit wrote:

> [...]
> jakies
> > >

> bede wdzieczny za ponizsze przepisy..

> obiecuje relacje z gotowania i jedzenia ;)

Prosze bardzo. Przepis na mus czekoladowy podany przez Zolze, reszta
moje wlasne, sprawdzone.

"Mus czekoladowy: Potrzebujemy: 200 gram czekolady - moim zdaniem
najlepiej wziac gorzka, mozna tez 50/50 z mleczna, bron boze sama
mleczna!; 6 calych jajek, jedna lyzeczka cukru waniliowego, 1 lyzka
masla. Oryginalny przepis podawal 1 lyzke ciemnego rumu, natomiast
kiedys w porywie szalenstwa zastapilam go likierem Cointreau,
gorzko-pomaranczowym, i efekt byl rownie dobry. Oddzielamy zoltka od
bialek. Zoltka ucieramy razem z cukrem waniliowym. Czekolade najpierw
lamiemy, potem siekamy jak najdrobniej. Maslo rozpuszczamy w rondelku na
parze. Do tego daodajemy czekolade i mieszamy az sie calkowicie
rozpusci, wlewamy alkohol. Bialka ubijamy na calkowicie sztywna piane.
Do masy czekoladowej dodajemy utarte zoltka + 1 lyzke piany. Bardzo
starannie mieszamy. Nastepnie dokladamy reszte piany, mieszamy
delikatnie ale starannie. Nakladamy do miseczek, w ktorych bedziemy
podawac. Chowamy do lodowki na co najmniej 1.5 godziny. Lodowke nalezy
owinac lancuchem, zamknac na klodke i chyba najlepiej wyjsc z domu, zeby
nie podjadac.... Samo wylizanie garnka rozbudza apetyt w sposob
nieludzki. Podane proporcje wystarczaja na 6 osob srednio zertych, w
przypadku zatwardzialych milosnikow czekolady i dobrego zarcia radze
jednak zrobic z tej ilosci tylko 4 porcje."

Sos malinowy robi sie przez zmielenie mrozonych malin w blenderze, i
polewa sie nim porcje musus tuz przed podaniem.

--Cielecina z winogronami
Cielecine rozbic cienko, jak ba bitki, obtoczyc w mace i obsmazyc na
zloto na masle. Zdjac mieso z patelni i przelozyc na cieply talerz.
Rozgrzac patelnie, dodac pol szklanki bialego wytrawnego wina, garsc
bialych bezpestkowych winogron, pol szklanki mocnego rosolu, odrobine
soli i pol lyzeczki bialego pieprzu. Zredukowac do polowy, dodac
cielecine, dusic 5 minut i podac na lazankach.

--Skrzydelka slodko-kwasne
12 skrzydelek
maka do obtoczenia
olej do smazenia
1/2 szklanki brazowego cukru (moze byc bialy)
3-4 lyzki octu
mala puszka ananasow z sokiem
1 lyzka startego swiezego imbiru
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka maki ryzowej lub kartoflanej lub kukurydzianej

Skrzydelka porozdzielac na czesci, namniejsza, koncowa czesc odrzucic
(ten sam czubek), obtoczyc w mace, troche zbrazowic na oleju. Przelozyc
do naczynia do zapiekania. Wszystkie skladniki sosu doprowadzic do
wrzenia, polac skrzydelka, piec w goracym piecu 200C przez 15 min.,
przewrocic i piec nastepne 15 min.

--Losos w brazowym sosie
w garnuszku podgrzac do polaczenia 2 lyzki cukru i 2 lyzki sosu teriyaki
- lub proporcjonalnie wiecej (sos teriyaki jest w supermarketach lub w
chinskich sklepach, choc to japonski sos). Ulozyc platy lososia na
blasze (najlepiej mala blacha, takie samej wielkosci, jak platy
lososia), polac polowa sosu, wstawic pod opiekacz, polac reszta sosu po
pieciu minutach, po 8 minutach sprawdzic filet w najgrubszym miejscu -
powinien byc prawie, ale nie calkiem "przegotowany na wylot", z surowym
samym srodkiem. Podawac natychmiast. Zielony makaron robi sie przez
dodanie papki szpinakowej do ciasta makaronowego lub kupuje sie gotowy w sklepie.

--Mus cytrynowy
1 lyzka sproszkowanej zelatyny
80 ml wody
220 gr cukru
150 ml swiezego soku cytrynowego
5 jaj, rozdzielonych
1 lyzka startej skorki cytrynowej
W malym garnuszku umiescic wode, wysypac zelatyne na wode, zostawic na 5
minut. Dodac polowe cukru i sok z cytryny i dokladnie wymieszac. Dodac
zoltka, wymieszac i umiescic na malutkim ogniu mieszajac bez przerwy
przez 5 minut, az zgestnieje. Nie wolno doprowadzic do wrzenia. Dodac
skorke cytrynowa i przelac do miseczki, schlodzic az zacznie gestniec do
konsystencji nie ubitego bialka. W innej misce ubic bialka, dodac reszte
cukru i ubic az sztywne. Delikatnie wymieszac z gestniejaca mieszanka
cytrynowo-zoltkowa. Przelozyc do indywidualnych miseczek lub jednej
duzej i schlodzic godzine lub wiecej przed podaniem. Mozna podac z
ciasteczkami, posypane posiekana kandyzowana skorka cytrynowa, malinami,
lub jak jest.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-18 09:06:57

Od: "Mariusz P" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli mozesz to rozwin wszystkie przepisy bo wszystkie wygladaja apetycznie
i chetnie z nich skorzystam pewnie nei tylko ja :))) mam nadzieje ze masz
to gdzies zapisane i tylko skopiujesz z gory dzieki za przepisy pozdrawiam z
krakowa mariusz

1. Data: 2002-10-19 12:43:45

Od: "rabbit" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

Zrobilem na kolacyjke

Jakas prosta salatke [salata pomidor papryka prazony slonecznik i sos
vinegret]
> Danie - cielecina z winogronami i z lazankami

podana w wersji z bagieta i pysznym sosem wyszla bezproblemowo i jest
mniamniam :)

> Deser - mus cytrynowy
tu niestety cos misie pokrecilo i wyszlo troche musu i duzo 'zupy' cytrynowo
zoltkowej..
calosc troche za bardzo stezona i za slodka.. IMO mozna dawac mniej cukru
niz jest w przepisie..

b dziekuje za pomoc i przepisy
rabbit

Potrawy z szybkowaru
Kurczak po wietnamsku?
Re: wiecie..
Re: Sztuka gotowania? Ale dluuugie mi sie zrobilo...
atmosfera ochronna - foliowane mięso...