Re: komercjalizacja szpitali

Data: 2008-12-20 07:17:42
Temat: Re: komercjalizacja szpitali
Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

Użytkownik "d0kt0r3k" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
news:17he2kxp8qpw7.dlg@d0kt0r3k.pl...

> Idac tym tokiem myslenia: majac zysk na poziomie 10zl i majac zaciagniete
> zobowiazania na poziomie 100zl, angazujac kredyty i pozyczki (odsetki) i
> nie bedac wyplacalnym, z zysku i tak nic nie zostanie, bo zostanie
> utopiony. Zysk jest dodatkiem do utrzymanej plynnosci.
> To, ze przedsiebiorstwo osiagnelo zysk nie oznacza dla wlasciciela
> (udzialowca), ze zostanie on wyprowadzony poza konta firmy, np. w postaci
> dywidend (ktore obowiazkowe nie sa).

1. nie wiem jaki masz tok myslenia, ale powyzszy NIC nie ma wspólnego z
postawionym zagadnieniem,- przypominam, chodzi o to, że ty twierdzisz, ze
podstawowym celem przedsiębiorstwa jest zachowanie płynności finansowej, a
zysk jest nieistotny, ja natomiast (zreszta zgodnie z tym, co na
podstawowym kursie ekonomii nauczają) uważam, że celem przedsiębiorstwa jest
wytwarzanie zysku, a jednym z warunków osiągnięcia tego celu, bo niezbędnym
dla utrzymania egzystencji przedsiębiorstwa to m.in. zachowanie płynności
finansowej.
To mniej wiecej jak z kupnem samochodu,- ty twierdzisz, że kupuje się
samochód, aby utrzymywac go w dobrym stanie technicznym, ja natomiast
twierdzę, ze kupuje sie samochód, bo umozliwia on przemieszczanie się, a
dobry stan techniczny jest jednym z warunków niezbednych, aby ten cel
osiągnąć. Przykład oczywiście zgrubny, ale mam nadzieję, ze może w ten
sposób zrozumiesz podstawy ekonomii.
2. nie odpowiedziałes na moje proste przecież pytanie,- czy zainwestowałbyc
swoje pieniądze w przedsiębiorstwo, które ani teraz, ani w przyszłości nie
przyniesie zysku, tylko będzie utrzymywac płynnośc finansową (tj nie
zbankrutuje)? ot, bedzie mielić pieniądze po to, zebyś po latach dostał tyle
samo, ile w nie wpłaciłeś?;-)
3.To, czy zysk jest wyprowadzony, czy nie, czy przedsiębiorca liczy na zysk
natychmiastowy ,czy w przyszłości, czy wypłaca dywidendy, czy nie nic z w/w
zagadnieniem nie ma wspólnego, - to sa tylko techniczne dodatki.

p47