Re: konkubinat raz jeszcze

Data: 2002-02-19 00:11:17
Temat: Re: konkubinat raz jeszcze
Od: DL <z...@p...onet.pl>

Witaj Jacek R,
a teraz zobaczmy co napisałe(a)ś:

>Do tego wszystkiego w tradycyjnym Hoelnderskim domu
>okna sa wielkie i nie zasloniete firanka.
>
>Uwielbiam ten kraj
A wiesz czemu taki jest zwyczaj w kraju tulipanów ?
(AFAIK)
Żeby każdy przechodząc widział co się dzieje w domu (w domyśle - czy
żona nie zdradza męża żeglarza)
I ktoś tu mówił że nikt nikomu nie zagląda do łóżka...:-)

Nie będę oceniał obyczajów "Made in Holland". Moim zdaniem
zalegalizowanie upadku obyczajów jest tylko dowodem bezsilności
społeczenstwa i oportunizmu.

Oportunizm (z łacińskiego opportunus - "wygodny", "korzystny"),
przystosowanie się do okoliczności w celu uzyskania korzyści,
rezygnacja z zasad, bierna ugodowość dla doraźnych korzyści. W
znaczeniu potocznym termin ten bywa używany zamiennie z terminem
konformizm.

Piotr 'DL' Majkowski
z...@p...onet.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy