kopytka?

1. Data: 2002-11-15 14:59:07

Temat: kopytka?
Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Własnie stoję nad ugotowanymi ziemniakami i stolnicą. Mam dylemat.
Postanowiłam zrobic kopytka. Tylko bądz tu mądry- ile mam dodać mąki?
Pomózcie. Bo jeszcze jak tak troche postoje to znowu będą kluski śląskie. Do
nich przynajmniej znam proporcje.

Potrzebująca szybkiej pomocy
anet

1. Data: 2002-11-15 15:03:39

Temat: Re: kopytka?
Od: "Zenek" <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Postanowiłam zrobic kopytka. Tylko bądz tu mądry- ile mam dodać mąki?
> Pomózcie. Bo jeszcze jak tak troche postoje to znowu będą kluski śląskie.

1/2 kg mąki wroclawskiej, 4 duże, ugotowane ziemniaki, jajko, sól.

Z mąki, jajka i ziemniaków zagnieść ciasto, uformowac w kształcie cienkiego
wałka i krajać pod kątem ok 45 stopni. W dużym garnku zagotować osoloną wodę
i wrzucić kluseczki. Gotować aż do wypłynięcia. Kopytka polać masłem i
podawać np. z cukrem i cynamonem lub z mięsnym sosem.

Zenek

1. Data: 2002-11-15 15:12:23

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

napewno tak dużo tej mąki. Brzmi troche podejrzanie?

anet

1. Data: 2002-11-15 15:20:58

Od: "Zenek" <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> napewno tak dużo tej mąki. Brzmi troche podejrzanie?

Tak, przepis ten sprawdziłem osobiście. Znalazłem go kiedyś w
kuchnia.3miasto. Pycha!
Zresztą jak kto lubi bardziej miękkie może zmienić proporcje mąki do
ziemniaków!

Pozdrawiam
Zenek

1. Data: 2002-11-15 15:52:55

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Kopytka zrobione. Trochę wyszły mi za miękie jak na mój gust. Niestety
zawiniła moje bezmyslnośc. Tak ściśle starałam sie trzymać przepisu co do
ilosci maki (1/2 kg) i jednego jajaka, ze zapomniałam iż ugotowałam więcej
ziemniaków niz 4 duze. Ale i tak były pycha.miałam sos z mięsa ale nie
omieszkałam spróbować na słodko. I teraz mam dylemat. Które lepsze?

Dzieki
anet

1. Data: 2002-11-15 16:01:37

Od: "Zenek" <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaków niz 4 duze. Ale i tak były pycha.miałam sos z mięsa ale nie
> omieszkałam spróbować na słodko. I teraz mam dylemat. Które lepsze?

Hehehe ... Oto jest pytanie.
U nas na obiad do makaronu, kopytek i tym podobnych dań zawsze są dwa sosy -
mięsny (ew. pomidorowy) i słodki. Ten drugi oczywiście dla dzieci!
A tak poważnie, to kwestia gustu. Ja osobiście wolę sosy "słone".

Pozdrawiam
Zenek

1. Data: 2002-11-15 17:04:02

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mięsny (ew. pomidorowy) i słodki. Ten drugi oczywiście dla dzieci!
> A tak poważnie, to kwestia gustu. Ja osobiście wolę sosy "słone".

Ja do kopytek zawsze robie sos pieczarkowy i kapuste kiszona zasmazana
....az mi slinka pociekla na sama mysl... ;)))

Marta

1. Data: 2002-11-15 17:21:49

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisz ze sie poplulas ;P
Justyna Oracz
GG : 411958
e-mail : w...@w...net.pl
-

1. Data: 2002-11-15 17:23:56

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> Napisz ze sie poplulas ;P

Myslenie nie boli i nie szkodzi, wymysl cos madrzejszego, i daruj sobie tego
typu teksty tutaj :)

Marta

1. Data: 2002-11-15 17:29:28

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora