które masło dla fanatyka?

21. Data: 2009-03-30 20:25:47

Temat: Re: które masło dla fanatyka?
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:urctazwch6jt.1fn8oydq4hhyn.dlg@40tude.net...
> Organoleptycznie. Nie śmierdzi margaryną i ma prawidłową konsystencję -
> tzn
> kiedy jest w lodówce, jest twarde, a nie miękkie, jak te mixy z olejem.

to już nie wystarcza.
zmądzrzeli na nasze zmądrzewanie - czytałam, czego doddają w tym celu, ale
fachowo z pamięci nie powtórzę.

22. Data: 2009-03-30 20:29:26

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "akata" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> Na mój gust za dużo rozpływania się nad walorami szynki i dywagacji nt.
a w Twoim guście nie aby tylko narzekanie się nie mieści?

23. Data: 2009-03-30 20:30:20

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> Istnieją dwa rodzaje masła: masło i masło śmietankowe. To nie to samo.
a któreś ma więcej wit D albo jest lepisiejsze z jakiegoś powodu inengo niż
upodobanie smakowe?

24. Data: 2009-03-30 20:34:17

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupuję w Biedronce osełkowe Skopek.
Jakoś z definicji, czytając jaki to biznes domieszkowywać masło, żeby
Bied-ronka miała w cenie biedronkowej maslo z krowy, a nie z biedronki
własńie, to albo nie prawda albo będzie nieprawda.
ps: uprzedzając komentarze uprzedzonych do uprzedzonych - nie próbowałam.
spekuluję na sucho (bez smarowania).

25. Data: 2009-03-30 20:51:54

Od: akata <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> a w Twoim guście nie aby tylko narzekanie się nie mieści?

Nie, ja także jadam dobre szynki, jednak do głowy by mi nie przyszło, by ich
szukać w markecie. Zwłaszcza w kredensie, który jest taśmową produkcją.
Jaja i mleko kupuję na wsi, mięso też. Sprawdzone.

Pozdrawiam serdecznie gustujących lub nie.
akata

--
APZ otpowiedzią na prawdę.

APZ alternatywą dla zubożenia znaczenia znaków diakrytycznych. ! Ö !

Your barrel is your castle.

26. Data: 2009-03-30 21:01:31

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> a któreś ma więcej wit D albo jest lepisiejsze z jakiegoś powodu
inengo niż
> upodobanie smakowe?

Witamina D w maśle? Równie dobrze możesz zapytać o zawartość wyciągu z
aloesu i amfetaminy.
Różnica polega na sposobie otrzymywania: masło śmietankowe jest ze
śmietanki a masło ze śmietany.
Uprzedzając następne pytanie - śmietanka jest nieukwaszona a masło z
niej otrzymane zawiera mniej tłuszczu i są to "lżejsze" frakcje.
Poczytaj tu:
http://www.medigo.pl/artykul/643_Margaryna_czy_maslo
.html

27. Data: 2009-03-30 21:07:49

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szukać w markecie. Zwłaszcza w kredensie, który jest taśmową produkcją.
> Jaja i mleko kupuję na wsi, mięso też. Sprawdzone.

i co to ma do rzeczy?

28. Data: 2009-03-30 21:12:26

Od: pSp <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 14:22:37 +0200, yapann napisał(a):

> nawet jeśli masło 100% w przemyśle to już mrzonka z definicji i 'muszą' być
> te barwniki czy cokolwiek - czy udało wam upatrzyć masło, które jest według
> was masłem?
> Nie chodzi mi o to, które według was jest po prostu 'ok', pytanie to kieruję
> wyłącznie do osób, które z pewnych (nie istotne jakich) względów
> kategorycznie mierzą w jedzenie prawdziwego masła bez sztuczek, albo po
> prostu bezwzględnie unikają tłuszczów trans.

Witaj :)

Co do jagrow itd z roznych sklepow - na patelni zostawiaja rozny "szum"
ostatnio bylem zdziwiony pozytywnie mixem pod nazwa "ekstra mazurskie" -
firmy nie pamietam, wczesniej lubilem wyroby z warlubia, ale chyba im
jakosc siadla. "Oselki" mnie zawiodly tym szumem.
To ze maja barwnik jasne :) ale akurat tu bym nie szukal powodow roznic
jakosciowych.

To tak bardzo subiektywnie.

K.

29. Data: 2009-03-30 21:16:46

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witamina D w maśle? Równie dobrze możesz zapytać o zawartość wyciągu z
W artykule, do którego linkujesz, napisano: "Zaletą masła z kolei jest
naturalne występowanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, szczególnie A i
D." Czy masz na myśli przetworzone masło, czy masło w ogóle, że niby tej D
nie zawiera?

> Uprzedzając następne pytanie - śmietanka jest nieukwaszona a masło z
> niej otrzymane zawiera mniej tłuszczu i są to "lżejsze" frakcje.
acha
a któreś jest bardziej mniej/wartościowe zatem, w jakiś sposób? (no poza
samą ilością tłuszczu - (co jest masłem maślanym, to stwierdzenie)). A jak
mniej tłuszczu, to więcej czegow to miejsce? :p serio, nie wiem. Czy rodzaje
tłuszczów w tych frakcjach są różne (i czy na tyle znacząco, by w ogóle
stawianie takiego pytania miało pożytek)?

30. Data: 2009-03-30 23:06:16

Od: g...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś w Tesco było do kupienia masło produkowane przez OSM Skała,

Mowisz i masz:

http://www.osmskala.pl/osm.php?page=9

wszystko ze Skaly zawsze bylo swietne pachnace i dobrej jakosci,
i mam nadzieje ze to sie nie zmienilo.
Wyjechalam nie dla mnie wyroby ze Skaly :(

pozdrawiam

pol_cia

Kłopot z opadającym biszkoptem
nie sądziłam, że dożyję