które masło dla fanatyka?

1. Data: 2009-03-29 12:22:37

Temat: które masło dla fanatyka?
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nawet jeśli masło 100% w przemyśle to już mrzonka z definicji i 'muszą' być
te barwniki czy cokolwiek - czy udało wam upatrzyć masło, które jest według
was masłem?
Nie chodzi mi o to, które według was jest po prostu 'ok', pytanie to kieruję
wyłącznie do osób, które z pewnych (nie istotne jakich) względów
kategorycznie mierzą w jedzenie prawdziwego masła bez sztuczek, albo po
prostu bezwzględnie unikają tłuszczów trans.

jagry i osełki dawno poszły u mnie w mit.
próbowałam irlandzkiego Kerrygold (smak dobry ale konsystencja i barwa budzi
bardzo wiele wątpliwości), próbowałam Fińskiego, teraz kupiłam w Krakowskim
Krednesie (bardzo lekkie (małą gęstość) w porównaniu do wszystkich innych) -
trudno stwierdzić, które jest najbardzej małsopobodne, ale gdybyto wszystko
były masła, nie różniły by się chyba aż tak bardzo jedno od drugiego
właściwościami fizycznymi, hę?

Żeby dolać oliwy do ognia, słyszałam też że śmietanę się taraz robi z mleka
w proszku (?). Kiedyś mogłam jeść śmetanę jak najlepszy przysmak, od
pewnego czasu fktycznie jakby jest to inna śmietana.. brrr

2. Data: 2009-03-29 14:26:11

Temat: Re: które masło dla fanatyka?
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> ale gdybyto wszystko
> były masła, nie różniły by się chyba aż tak bardzo jedno od drugiego
> właściwościami fizycznymi, hę?

Istnieją dwa rodzaje masła: masło i masło śmietankowe. To nie to samo.

> Żeby dolać oliwy do ognia, słyszałam też że śmietanę się taraz robi z
mleka
> w proszku (?).

http://www.rama.eu/polska/Stronag%C5%82%C3%B3wna/Pro
dukty/RamaCremefine
/tabid/206/Default.aspx

> Kiedyś mogłam jeść śmetanę jak najlepszy przysmak, od
> pewnego czasu fktycznie jakby jest to inna śmietana.. brrr

Kiedyś mleko maiło zapach obory, teraz wszystko jest sterylne, to i
smak śmietany jest inny. Ale wyroby śmietanopodobne nie mają prawa mieć
na opakowaniu napisu: "śmietana".

3. Data: 2009-03-29 14:37:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 14:22:37 +0200, yapann napisał(a):

> Żeby dolać oliwy do ognia,

...jak wszyscy producenci do masła...

4. Data: 2009-03-29 14:39:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 16:26:11 +0200, lemonka napisał(a):

> [...]
>>
> Kiedyś mleko maiło zapach obory, teraz wszystko jest sterylne, to i
> smak śmietany jest inny. Ale wyroby śmietanopodobne nie mają prawa mieć

Podobnie jak sery, z których już żadne serami z natury swojej nie są (lecz
są to wyroby seropodobne), a nazwę mają "SER", pomimo teoretycznego braku
prawa do jej używania...
Prwo swoją drogą, a praktyka swoją.

5. Data: 2009-03-29 14:40:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> te barwniki czy cokolwiek - czy udało wam upatrzyć masło, które jest według

Masłem żaden produkt o tej nazwie już nie jest, niestety, ale sporo
wspólnego z oryginalem ma masło firmy Pilos - w Lidl.

6. Data: 2009-03-29 20:15:13

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wspólnego z oryginalem ma masło firmy Pilos - w Lidl.
a jak stwierdzasz?

7. Data: 2009-03-29 21:05:46

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> a jak stwierdzasz?

Dźga raz palcyma i już wi.

8. Data: 2009-03-29 22:37:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 22:15:13 +0200, yapann napisał(a):

> a jak stwierdzasz?

Organoleptycznie. Nie śmierdzi margaryną i ma prawidłową konsystencję - tzn
kiedy jest w lodówce, jest twarde, a nie miękkie, jak te mixy z olejem.

9. Data: 2009-03-29 22:37:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 23:05:46 +0200, lemonka napisał(a):

> Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
>>
> Dźga raz palcyma i już wi.

Coś wiochą powiało...

10. Data: 2009-03-30 07:20:00

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> nawet jeśli masło 100% w przemyśle to już mrzonka z definicji i 'muszą'
> być te barwniki czy cokolwiek - czy udało wam upatrzyć masło, które jest
> według was masłem?

Kupuję w Biedronce osełkowe Skopek. Nie śmierdzi dodatkami, konsystencje ma
jak masło, nie strzela wodą. I Śmietankowe Łąkowe, tez z Biedronki, ono ma
na opakowaniu zadeklarowane 73% tłuszczu _mlecznego_. Jak znajdę takie
ekstra, które ma 82% tluszczu mlecznego, to uznam, że znalazłam masło.
Ja obce dodatki do masła wyczuwam smakowo, ale prawdziwe masło jadłam 15 lat
temu - jak sobie sama zrobiłam.

Kiedyś mogłam jeść śmetanę jak najlepszy przysmak, od
> pewnego czasu fktycznie jakby jest to inna śmietana.. brrr

A propos - wie ktoś, jak dobrze ukwasić śmietanę? Kiedyś kupowałam od
znajomej, zawsze była jak poezja, teraz mam prawdziwe mleko, na którym
zbiera sie sporo śmietany, ale ukwasić jej jakoś nie umiem, gorzka się robi,
albo konsystencje ma dziwną.

Justyna

Kłopot z opadającym biszkoptem
nie sądziłam, że dożyję