Re: które masło dla fanatyka?

From: krys <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: które masło dla fanatyka?
Date: Mon, 30 Mar 2009 09:20 +0200

yapann wrote:

> nawet jeśli masło 100% w przemyśle to już mrzonka z definicji i 'muszą'
> być te barwniki czy cokolwiek - czy udało wam upatrzyć masło, które jest
> według was masłem?

Kupuję w Biedronce osełkowe Skopek. Nie śmierdzi dodatkami, konsystencje ma
jak masło, nie strzela wodą. I Śmietankowe Łąkowe, tez z Biedronki, ono ma
na opakowaniu zadeklarowane 73% tłuszczu _mlecznego_. Jak znajdę takie
ekstra, które ma 82% tluszczu mlecznego, to uznam, że znalazłam masło.
Ja obce dodatki do masła wyczuwam smakowo, ale prawdziwe masło jadłam 15 lat
temu - jak sobie sama zrobiłam.

Kiedyś mogłam jeść śmetanę jak najlepszy przysmak, od
> pewnego czasu fktycznie jakby jest to inna śmietana.. brrr

A propos - wie ktoś, jak dobrze ukwasić śmietanę? Kiedyś kupowałam od
znajomej, zawsze była jak poezja, teraz mam prawdziwe mleko, na którym
zbiera sie sporo śmietany, ale ukwasić jej jakoś nie umiem, gorzka się robi,
albo konsystencje ma dziwną.

Justyna