Re: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...

Data: 2005-08-25 10:44:25
Temat: Re: kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...
Od: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl>

> Piszesz (nie tylko Ty - tak dla ścisłości) cały czas o tych 3680W. Skąd
> taką wartość wziąłeś?

Pisales o standardowym zabezpieczeniu 16A to Ci wyjasniam, ze skoro taki
bezpiecznik zabezpiecza obwod przed pradami wiekszymi niz 16A to mozesz go
obciazyc w przyblizeniu 230V*16A = 3.68kW. Prawdpodobnie pozwoli to na w
miare wygodne uzywanie 2-3 pol kuchenki jednoczesnie. Przekroczysz te
wartosc wlaczajac przykladowo 4 pole i bezpiecznik razlaczy obwod nim
przewody sie rozgrzeja do niebezpiecznej temperatury. Zakladamy przy tym, ze
bezpiecznik jest dobrany do instalacji wg projektu, a nie taki jaki pan
Grzesiu mial w lewej kieszeni.

> No popatrz, a mnie w zawodówce i między kumplami na budowie, co mnie fachu
> uczyli, coś tam tłukli do głowy, że o niezawodności obwodu kilka różnych
> względów decyduje, samo jak to mądrze określiłeś "zabezpieczenie przed
> przetezeniem" nie przed wszystkim zabezpiecza. W szczególności zaś nie
> zabezpiecza przed skutkami działań przeróżnych "BenLadenów", "Panów
> Mieciów" i tym podobnych.

Ale rozpatrujemy przypadek normalny a nie patologie. Ludzka glupota jest
nieprzewidywalna i nie sposob rozpatrzyc wszystkich przypadkow.

> Nie zawsze jest to możliwe, nie każdy jest w stanie sobie zafundować
> związany z pruciem ścian remont całego mieszkania.

A na zafundowanie sobie pozaru go stac?

> Jednak - jeśli mogę zasugerować powrót do tematu zasadniczego - przy
> instalacji kuchenki elektrycznej w mieszkaniu z instalacją Al, warunkiem
> podłączenia takiej kuchenki byłoby dla mnie pociągnięcie osobnej
> miedzianej linii z osobnym zabezpieczeniem od samego miejsca rozdziału
> obwodów.

Jest to tez rozwiazanie.
>A i wtedy warto byłoby mieć świadomość, że wcześniej są stare aluminiowe
>przewody.

Moze sa moze nie. Za zabezpieczenie przedlicznikowe to juz nie on odpowiada.

> Autor wątku ma instalację Cu, więc ten temat go nie dotyczy, ale nawet u
> niego bez przeróbek instalacji bałbym się uruchamiac więcej niż dwóch
> palników i sugerowałbym podłączenie kuchenki przez elektryka.

A ja bym sie nie bal, bo ma on optymalnie dobrane zabezpieczenie, a jestem z
wyksztalcenia elektykiem ;-P

BOB