kupno działki ogrodowej -za ile?

11. Data: 2007-03-25 09:24:59

Temat: Re: kupno działki ogrodowej -za ile?
Od: "kaśka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pod w tym lub najpóźniej przyszłym roku będą pod baczną obserwacją bo
> samorządy lokalne mają wielką ochotę sprzedać tereny przez nie zajmowane.
> i mają do tego pełne prawo. to jedynie kwestia czasu kiedy tereny te
> zostaną zajęte, przypomnę jedynie że bez prawa pierwokupu (z twojej
> strony) ani jakiegokolwiek odszkodowania. w dobrze poinformowanych
> źródłach mówi się że odpowiednie regulacje to ma być kwestia najwyżej
> kilku lat. chyba, że działkowcy wzorem gorników ruszą na sejm z grabiami i
> motykami ;) - tylko żeby nie bylo na mnie że podżegam...

hm... czyli Ty byś sie nie pakował w takie inwestycje w ogóle? gdzie mogłabym
się zorientować jak stoi sprawa akurat tych działek i w moim mieście? w UM? w
jakim wydziale? czy prezes moich ogródków będzie ze mną szczery?...
K.

12. Data: 2007-03-25 11:46:39

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaśka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mieście? w UM? w
> jakim wydziale? czy prezes moich ogródków będzie ze mną szczery?...

Pogadałbym z ludźmi w tym POD.
Metoda "koniec języka z a przewodnika" ponoć nie najgorsza.

Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Ja bym kupił będąc na Twoim miejscu.

13. Data: 2007-03-25 12:54:49

Od: "WMK" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć,
> mam dylemat, czy kupić działkę ogrodową w ogródkach działkowych, cena 5
> tys.,
> wiadomo, że to tylko dzierżawa wieczysta.
> 3 ary, domek murowany, porządny, kraty w oknach, jakieś stare meble,
> narzędzia,
> studnia, prąd. Działka mi sie podoba, jest niedaleko. Pytam, bo zupełnie
> sie na
> tym nie znam. Prosze doradźcie :)
> Kaśka

Wygląda to obiecująco; zwykle taka działka kosztuje powyżej 10.000.
Zorientuj się czy nie ma "wad ukrytych": ciągłe włamania, koczujący,
bezdomni, sąsiedzi, którym wszystko przeszkadza itp.

Powodzenia,
Sekator

14. Data: 2007-03-25 13:09:43

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. wrote:

> [...]
> tereny te zostaną zajęte, przypomnę jedynie że bez prawa pierwokupu (z
> twojej strony) ani jakiegokolwiek odszkodowania.

Naprawdę bez odszkodowania? Coś mi to wygląda mało prawdopodobnie.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2007-03-25 15:47:29

Od: Jerzy Nowak <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Naprawdę bez odszkodowania? Coś mi to wygląda mało prawdopodobnie.

Art. 17.
1. Likwidacja rodzinnego ogrodu działkowego w każdym przypadku następuje
na warunkach niniejszej ustawy.
2. Likwidacja rodzinnego ogrodu działkowego odbywa się za zgodą
Polskiego Związku Działkowców.
3. Do likwidacji rodzinnego ogrodu działkowego na cel publiczny w
rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami (Dz.U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 i Nr 281, poz.
2782), przepisy tej ustawy dotyczące wywłaszczenia stosuje się
odpowiednio z zachowaniem warunków określonych w ust. 1 i 2 oraz w art.
18-20 niniejszej ustawy.

Art. 18.
Likwidacja rodzinnego ogrodu działkowego może mieć miejsce w okresie od
zakończenia do rozpoczęcia wegetacji roślin; likwidacja w innym terminie
może mieć miejsce jedynie w wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych
wypadkach, za zgodą Polskiego Związku Działkowców.

Art. 19.
1. Podmiot, w interesie którego nastąpi likwidacja rodzinnego ogrodu
działkowego zobowiązany jest do:
1) zapewnienia nieruchomości zamiennej o uregulowanej sytuacji prawnej,
nie mniejszej od dotychczasowej, w miejscu odpowiednim do potrzeb i
funkcjonowania nowego rodzinnego ogrodu działkowego, na której można
założyć rodzinny ogród działkowy zgodnie z przepisami prawa;
2) założenia nowego ogrodu i odtworzenia urządzeń i budynków
odpowiadających rodzajem urządzeniom i budynkom zlikwidowanego ogrodu.
2. Za zgodą stron realizację obowiązków, określonych w ust. 1, może
przejąć Polski Związek Działkowców. W takim przypadku podmiot, o którym
mowa w ust. 1, zobowiązany jest wypłacić na rzecz Polskiego Związku
Działkowców uzgodnioną kwotę stanowiącą równowartość szacunkowych
kosztów realizacji obowiązków.

Art. 20.
1. Podmiot, w którego interesie nastąpi likwidacja rodzinnego ogrodu
działkowego zobowiązany jest wypłacić:
1) członkom Polskiego Związku Działkowców - odszkodowanie za składniki
majątkowe znajdujące się na działkach, a stanowiące ich własność;
2) Polskiemu Związkowi Działkowców - odszkodowanie, według kosztów
odtworzenia, za składniki majątkowe stanowiące jego własność a nie
podlegające odtworzeniu.
2. Ustalenie wysokości odszkodowań następuje po uzyskaniu opinii
rzeczoznawcy majątkowego w formie operatu szacunkowego.
3. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, zobowiązany jest zrekompensować
koszty i straty poniesione przez Polski Związek Działkowców w związku z
likwidacją.
4. W przypadku likwidacji rodzinnego ogrodu działkowego w okresie
wegetacji roślin członkom Polskiego Związku Działkowców przysługuje od
podmiotu, o którym mowa w ust. 1, dodatkowe odszkodowanie w wysokości
wartości przewidywanych plonów, według cen kształtujących się w obrocie
rynkowym.

Art. 21.
1. Wydanie przez Polski Związek Działkowców nieruchomości zajmowanej
przez zlikwidowany rodzinny ogród działkowy następuje najwcześniej po
ustanowieniu na jego rzecz tytułu prawnego do nieruchomości zamiennej
oraz odtworzeniu urządzeń i budynków, o których mowa w art. 19 ust. 1, a
także spełnieniu warunków,
o których mowa w art. 20 ust. 1 i 3.
2. W przypadku, o którym mowa w art. 19 ust. 2, postanowienia ust. 1
stosuje się odpowiednio.
--
pozdr. Jerzy

16. Data: 2007-03-25 16:08:32

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kaśka wrote:
> mam dylemat, czy kupić działkę ogrodową w ogródkach działkowych, cena 5
> tys., wiadomo, że to tylko dzierżawa wieczysta.
Ustawa o ROD (przeczytaj) rozrożnia dwie sytuacje prawne:
- użytkowanie zwykłe,
- użytkowanie wieczyste.
Jaki ma status ten ROD dowiesz się w okręgowym zarządzie PZD. Najlepiej jak
przeczytasz stosowny dokument na własne oczy.

Drugą rzeczą którą musisz zobaczyć na własne oczy to aktualny plan
zagospodarowania przestrzennego terenu na którym położony jest ROD.
Sprawdź zwłaszcza czy np. za 10-20 lat nie jest tam planowana jakaś droga
czy obwodnica.

> 3 ary, domek murowany, porządny, kraty w oknach, jakieś stare meble,
> narzędzia, studnia, prąd. Działka mi sie podoba, jest niedaleko.
Sprawdź w Stacji Chemiczno-Rolniczej jakie jest zanieczyszczenie środowiska
w tym rejonie. Ile jest od najbliższych kominów, jakie zakłady przemysłowe
są w okolicy, czy blisko przebiega droga o dużym natężeniu ruchu.
We W-wiu są ogrody gdzie wolno uprawiać tylko kwiaty, takie gdzie nie wolno
uprawiać owoców, takie gdzie nie wolno uprawiać sałaty, szpinaku, szczawiu,
takie ... Tego wszystkiego można się dowiedzieć w SChR.

> Pytam, bo zupełnie sie na tym nie znam. Prosze doradźcie :)
Pójdź obejrzeć tę działkę z doświadczonym działkowiczem.

Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

17. Data: 2007-03-25 17:43:16

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Mar 2007 17:47:29 +0200, Jerzy Nowak <j...@g...pl> wrote:

i właśnie to o czym napisałeś ulegnie niebawem zmianie. ddlatego, że pod
zajmują atrakcyjne inwestycyjnie tereny nie mające zazwyczaj założonej
księgi wieczystej. samorządy lokalne mogą w przypadku takich terenów zająć
je jako prawowity właściciel terenu. jak wspomniałem, kwestia nieodległej
przyszłości. dotyczy to oczywiście atrakcyjnie położonych terenów.

OPERA for MAC OSX

18. Data: 2007-03-25 18:09:42

Od: Jerzy Nowak <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. napisał(a):
> On Sun, 25 Mar 2007 17:47:29 +0200, Jerzy Nowak <j...@g...pl> wrote:
>
> i właśnie to o czym napisałeś

Nic nie napisałem a jedynie zacytowałem obowiązującą ustawę.

> ulegnie niebawem zmianie. ddlatego, że pod

Co ulegnie zmianom? Zaczną płacić ludziom odszkodowania?

> [...]
> zająć je jako prawowity właściciel terenu. jak wspomniałem, kwestia
> nieodległej przyszłości. dotyczy to oczywiście atrakcyjnie położonych

Odkąd pamiętam tak było, niezależnie kto rządził.
--
pozdr. Jerzy

19. Data: 2007-03-25 18:51:52

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Mar 2007 20:09:42 +0200, Jerzy Nowak <j...@g...pl> wrote:

> Nic nie napisałem a jedynie zacytowałem obowiązującą ustawę.

> Co ulegnie zmianom? Zaczną płacić ludziom odszkodowania?

w to niestety wątpię :( - ustawa ma być zmieniona tak, by ułatwić proceder
przejmowania atrakcyjnych terenów bez konieczności placenia odszkodowań.

> Odkąd pamiętam tak było, niezależnie kto rządził.

więc chyba nie ma powodu by teraz nie mogło być gorzej ;)

OPERA for MAC OSX

Mam nasiona nie wiem czego ;)
hodowla boczniaka-jak rozmnozyc grzybnie?
Michale, ratuj...a moze i inni
Rospuda - obrona czy manipulacja?
Towarzystwo liliowe