kurczak z morelami

1. Data: 2000-03-16 07:27:22

Temat: kurczak z morelami
Od: "MK" <c...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dotąd byłam tylko czytelniczką tej grupy, ale postanowiłam w końcu wtrącić
tu też moje trzy grosze. Debiutuję przepisem na kurczaka,który wychodzi mi
za każdym razem coraz lepszy :)
2 piersi kurczaka lub indyka
5 łyżek sosu sojowego
2 łyzki miodu
7 łyżek nektaru z moreli
pęczek dymki
morele (mogą być z puszki)
1 łyżeczka octu winnego
2 łyżki oleju
kilka ząbków czosnku (wedle gustu)
szczypta imbiru, sól, pieprz
1 łyżka jasnej zasmażki
1 łyżeczka sambal oelek

Z sosu sojowego, miodu i nektaru robimy marynatę. Mięso pocięte w słupki
marynujemy 2 godz. Po tym czasie mięso odcedzić, smażyc na rozgrznym oleju,
na ostrym ogniu ok. 10 min. Dymkę pokroić w talarki, szczypior posiekać,
dodać do mięsa. Dodać też czosnek, marynatę i ocet winny rozcieńczony w 50ml
wody. Zagęścić zasmażką. Dodać przyprawy i smażyć następne 15 min.Pod koniec
dodać pokrojone morele i sambal oelek. To chyba tyle. Smacznego :)
Marta K.

1. Data: 2000-03-21 19:06:23

Temat: Re: kurczak z morelami
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Jak to nie znasz tego "samba loe-lek"? :-))

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-03-21 19:40:13

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):

> [...]
> tu też moje trzy grosze. Debiutuję przepisem na kurczaka,który wychodzi mi

Marto, ten przepis wygląda bardzo smakowicie - uwielbiam połączenie mięcha z
owocami, więc chętnie tego spróbuję. Mam tylko jedno pytanie, co to jest sambal
oelek? Nigdy o czymś takim nie słyszałam. Czy to jest niezbędne w tym
przepisie? A można czymś zastąpić?

Joanna

1. Data: 2000-03-21 20:18:45

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavek napisał(a):

> Jak to nie znasz tego "samba loe-lek"? :-))
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

Oj, nie z samb to pamiętam tylko sambę sikoreczkę. :))))))
A może i coś jest na rzeczy, bo wszak na wielkopańskich stołacha
zdarzały się jemiołuszki i inne drobne ptaszęta, może więc i sikorkę by
przełknęli... ;)))

Joanna

1. Data: 2000-03-22 08:19:10

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> wrote:

> Mam tylko jedno pytanie, co to jest sambal oelek?
Puree z papryczek chili, przyjemnie ostre. Powinno być do dostania w
jakichś geantach czy innych carrefourach, a jeśli nie, to spróbuj w
sklepie chińskim (jest takowy w Krakowie, na Karmelickiej).

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-03-22 16:39:05

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran napisał(a):

> [...]
> jakichś geantach czy innych carrefourach, a jeśli nie, to spróbuj w
> sklepie chińskim (jest takowy w Krakowie, na Karmelickiej).

Dzięki, poszukam i spróbuję.

Joanna

1. Data: 2000-03-27 08:16:08

Temat: Odp: kurczak z morelami
Od: "gregs" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem, rewelacja. Proponuję jednak cebulę pokroić ciut drobniej, talarki
są za duże. Najlepszy jest chyba słodki sos sojowy, miodu wystarczy łyżka, i
tak jest sos wychodzi wystarczająco słodki. Pycha

Użytkownik MK <c...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...astercity.net...

1. Data: 2000-03-31 07:09:09

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są za duże. Najlepszy jest chyba słodki sos sojowy, miodu wystarczy łyżka,
> tak jest sos wychodzi wystarczająco słodki. Pycha

Wyjdę na ignoranta kulinarnego zapewne;) ale "słodki sos sojowy " ?????

IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak
powinien wyglądać pirat.
Według mego zdania, korsarz musiał być istotą zupełnie odmienną od tego
schludnego i dobrodusznego oberżysty"

1. Data: 2000-04-04 12:04:06

Od: "gregs" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyjdę na ignoranta kulinarnego zapewne;) ale "słodki sos sojowy " ?????

Owszem, kupiłem sobie takowy, jest ciut gęstszy od zwykłego i słodkawy.

shi take
Elektryczny grill
knedliczki
Danko z Lubliany