Re: laboratoria medyczne?

Data: 2009-07-08 22:35:17
Temat: Re: laboratoria medyczne?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl>

Papa Smerf pisze:
> gdzie one są, podaj jakeiś adresy, strony www itd... ?

Dostałeś już wystarczające dane. Jesteś Zosia-samosia, to powinieneś
umieć sobie sam znaleźć.
Oczywiście, już powinieneś zrozumieć, że z tego co znajdziesz nic Ci nie
przyjdzie: albo Ci odmówią, albo nie postawią prawidłowego rozpoznania.

> o jakich danych mówisz?
> czerwona plama na skórze i nie wiadomo co to, wystarczy?

Nie
Z całym szacunkiem, jak nie wiesz za bardzo co jest ważne aby
rozpoznanie postawić, jak spodziewasz się zrozumieć wynik badania?
Spróbujmy.
"Do badania otrzymano drobny, powierzchownie pobrany wycinek skóry.
Naskórek z cechami nadmiernego rogowacenia o torze przedwczesnym, ze
zredukowaną warstwą ziarnistą i z cechami akantozy. Obecne jest też
nieco spongiozy. W brodawkach skórych nieco poszerzone, cienkościenne
naczynia. W warstwie podstawnej skąpe złogi brunatnego barwnika. W
skórze właściwej dość obfity, lichenoidalny naciek złożony z
granulocytów oraz mniej licznych komórek jednojądrzastych, w części o
nieregularnych, "cerebroidalnych", nieco hyperchromatycznych jądrach.
Pojedyncze takie komórki wykazują nieznaczny epidermotropizm.
Immunohistochemicznie nieregularne komórki są CD20-, CD3-, CD5-,
CD45RO+. Obraz nie jest w pełni jednoznaczny, nie można wykluczyć
wczesnej fazy procesu rozrostowego."
Przypadek wymyślony, ale całkowicie realny; tak mogłoby brzmieć
rozpoznanie w Twoim przypadku. Potrafisz powiedzieć jakie jednostki
chorobowe miał na myśli patolog?

> widzisz, gdyby byli ci rzetelni dermatolodzy to bym takich pytań nie
> zadawał

Jak w trzeciej piekarni z rzędu chleb jest niesmaczny, sensowniej
poszukać informacji o piekarniach, a nie o zdunach.

> a swoją drogą to jak kiedyś byłem u lekarza to nie pobierał mi
> krwi i nie wysyłał do pracowni, tylko napisał mi jakie badania i gdzie
> mam wykonać:O)

A ja wczoraj kupiłem nowy dresofon, tylko jaki to ma związek z badaniem
histopatologicznym?

--
Krzysiek, EBP