Re: leczenie homeopatyczne - odp.rowniez dla Piotr Z.

Data: 2000-12-29 14:22:34
Temat: Re: leczenie homeopatyczne - odp.rowniez dla Piotr Z.
Od: p...@a...gda.pl (Piotr)

> się, niestety,
> oprzytomniałam i
> tu juz dyskutowac. Moze Piotr Z. z AMG przeczyta i wyciagnie
> jakies wnioski z
> tego. Bo gdzie tu mozna mowic o sugestii jesli leczymy LH
> malutkie dzieci.
> Piotrze! czy dziecku 5 mc mozna cos wmowic ?? Mysle ze juz
> jestes doroslym
> czlowiekiem i akurat psychike 5 mc niemowlaka znasz..ktory w

Czesc Moniko,
Chetnie z toba bede polemizowal, poniewaz widze, ze popelniasz proste bledy
logiczne.
Pamietaj, ze stan swojego dziecka i efekty leczenia oceniasz ty sama.
Dlatego sugestia tutaj dziala - ale nie na dziecko, ale na ciebie. Tym
silniej ta sugestia dziala, im wiecej sie angazujesz emocjonalnie w
leczenie. To samo dotyczy np. homeopatii kotow, ktora dziala bardziej na ich
wlascicieli.
Leczenie homeopatyczne jest leczeniem o niepsrawdzonej skutecznosci. Uwierz
mi, ze mnie, jako lekarza, obowiazuje logika i sposob myslenia, jaki
przekazuja mi podreczniki, doswiadczenie moje i innych (zawarte w
publikacjach). I na tej podstawie dalej twierdze, ze homeopatia jest
leczeniem nieskutecznym i leczeniem, ktore nie ma prawa byc skutecznym.
Uwierz mi takze, Ze bardzo mi zalezy na pomaganiu moim chorym, ale widze, ze
leczenie homeopatyczne nikomu jeszcze nie pomoglo (ty nie wiesz, co to
znaczy, ze dane leczenie pomaga - co nalezy odroznic od samoistnego
ustepowania objawowo lub sugestii).

> nocy i nie bylo tak rozdraznione. I to tylko za pomoca LH bo nic
> innego lekarz
> nie potrafil zastosowac aby skutecznie pomoc mojemu dziecku. Nie
> wiem jak to
> dziala ale dziala..:)) i napewno nie bedziemy tu mowic o sugestii

Wlasnie na pewno mowimy tu o sugestii dzialajacej na obserwatora, a nie na
obiekt obserwowany.

> Piotrze - domyslam sie ze Jestes lekarzem. Wiesz sama mam kontakt
> z lekarzami
> co akurat robia kurs Homeopatii w AMG (bud. IBM - tam sie
> odbywaja zajecia)-
> wiekszasc z nich sama stwierdza ze aby leczyc LH trzeba zmienic swoj
> dotychczasowy sposob myslenia. Ale zaznaczaja ze bez odpowiedniej

Tak, zeby leczyc homeopatia, trzeba zrezygowac z logiki i wiedzy nabytej w
czasie calego osiemnastoletniego procesu edukacji. Stosowanie homeopatii
jest sprzeczne z Kodeksem Etyki Lekarskiej, poniewaz jest to metoda o
nieudowodnionej skutecznosci i nie majaca prawa dzialac inaczej, niz
placebo.

> leczyc LH. Nie
> neguje leczenia lekami Alopatycznymi ale jesli ma sie do wyboru lek ktory
> pomoze i nie pozostawi zadnych nieznanych konsekwencji w
> organizmie a lek ktory
> ma pomoc i przy tym ma wiele skutkow ubocznych to chyba naprawde

Nieprawda. Madry lekarz nie faszeruje cie niepotrzebnie lekami i potrafi
wywazyc korzysci i ryzyko danego rodzaju leczenia. Ale jest to duza sztuka.
Dlatego niektorzy ida na latwizne, rezyguja z tej sztuki i stosuja rutynowo
lecznie, ktore na pewno nie zaszkodzi. Jest to dowodem niewiedzy, pojscia na
latwizne, na skroty.
Zbyt wielu chorych (i lekarzy) stosuje metody medycyny alternatywnej.
Medycyna alternatywna, ktora jest skuteczna w udowodniony sposob, staje sie
medycyna klasyczna. Dlatego stosuj metody medycyny klasycznej, zwlaszca
wobec swoich dzieci. I nie mieszaj pojec "zle leczenie klasyczne" i
"obojetne dla zdrowia lecznie alternatywne".

> zlapiesz katarek...to napisz do mnie na priva a podam Ci
> lek..zastosujesz sie
> do tego..i ciekawe co wtedy powiesz..:)) Pozdrawiam Cie bardzo
> serdecznie..:))
> Monika

Rowniez cie pozdrawiam. Mam nadzieje, ze nie zalecisz mi Oscillococcinum. Z
tego, co wiem, jest to lek, ktory jest robiony m.in. z watroby kaczki. I
cala roczna swiatowa produkcja (kilkadziesiat mln dolarow) jest robiona z
fragmentu watroby jednej tylko kaczki (informacje z www.quackwatch.com). I
to jest sztuka, ale nie leczenia.

Piotr Zielinski

--