Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)
Date: Sun, 13 Jul 2003 21:41:29 +0200

> Ponawiam pytanie: Czy pan okulista mogl miec powod aby uwazac, ze
> szkla antyrefleksyjne sa mi niewskazane?

Tu nie chodzi o kwestie uznania za niewskazane. Na to trzeba popatrzec z
drugiej strony....kto antyrefleks potrzebuje. Ja nie twierdze, ze Ty nie,
ale mowimy teoretycznie. Coz....okulista powinien sie byl spytac o charakter
Twojej pracy, czy zycia i wg tego cos zalecic lub nie. Natomiast doradzanie
stricte w zakladzie optycznym to juz inna sprawa i zawsze moze miec
charakter...powiedzmy biznesowy:-))))
Oczywiscie, jezeli pracujesz duzo z komputerem to antyrefleksy powinnas
sobie zazyczyc.

> Ja poprostu slyszalam, ze oslabienie wzroku moze byc wynikiem choroby
> nie zwiazanej bezposrednio z oczami (lub np. braku czegos ?? we krwi).
> Nie wiem jak czesto takie przypadki sie zdarzaja, o cukrzycy
> wspomnialam jako o przykladzie, gdzie pogorszenie wzroku jest objawem
> choroby i moze ze w zwiazku z tym przy pogorszeniu wzroku nalezaloby
> szukac przyczyn.
> Ale moze przesadzam.

Troche tak;-) pogorszenie ostrosci wzroku moze byc spowodowane wieloma
chorobami niezwiazanymi bezposrednio z oczami, po to okulista ma zerknac na
przedni odcinek oka i dno oka.

> Gdybym wiedziala o czyms takim, kupilabym okulary tansze :(
> Moze dlatego pan okulista nie wspomnial o wizycie kontrolnej bo moga
> okularki nie wystarczyc. W koncu przychodnia i sklep optyczny to jedna
> firma.

Przeciez wystarczy zmienic tylko szkla a oprawki zostawic - wiec koszty
zdecydowanie mniejsze.
Oczywiscie zawsze mozna laczyc wspolny biznes....ale na sile nie laczylbym
samego faktu istnienia poradni i sklepu optycznego z koniecznoscia zrobienia
Cie w konia. Mozesz popatrzec rowniez z drugiej strony, ze zalatwiasz
wszystko w jednym miejscu, wiec dla Ciebie wygoda. No i druga rzecz - zawsze
mozesz isc do innego optyka - to Twoj wybor.

> Ale czy jest mozliwe ze jesli przez pare godzin dziennie przez pare
> miesiecy bedziemy wpatrywac sie w ekran rzadko patrzac za okno -
> "oslabi to miesien oka" jak pan informatyk powiedzial?

Nie wiem, dlaczego nie bierzesz pod uwage podstawowe zasady - co 45 min 10
minutowa przerwa, wlasnie na odpoczynek wzrokowy, odleglosc ok 50 cm oczu od
monitora, nawilzanie oczu, praca ciagla nie wiecej niz 5 godzin ( z
przerwami ).
Jesli sie do tego bedziesz stosowac nic Ci nie grozi.

Tak,

> Ale skad ona sie wziela? Skad sie biora takie wady? Przedtem wzrok
> mialam bardzo dobry (i nie powiem - zal mi go).

:-)))) ojejku...ja juz sie tu rozpisywalem o krotkowzrocznosci. Ona powstaje
i jest. Niekiedy wczesniej, niekiedy pozniej. I lubi sie poglebiac az
stanie. Wiecej mozesz znalezc w sieci, albo znajdz w archiwum moje wypociny.

> Ale rownie dobrze moge - przyznasz - odebrac wypowiedzi okulisty takie
> jak Twoje powyzej za obrone przed konkurencja? (bez obrazy, nikogo nie
> oskarzam)

Sorry, ale to dla mnie nie jest zadna konkurencja.:-)))))
Ja pomijam fakt, ze wlasciwie tyle osob choruje na oczy, ze dla kazdego
okulisty pacjentow wystarczy. A najlepsza walka z konkurencja jest opinia o
okuliscie od jego pacjentow. Nie ma koniecznosci robic negatywnej reklamy.
Pomijam, ze to nieetyczne.
A wracajac do meritum - ja jestem lekarzem i rzadze sie wiedza medyczna,
ktora powstala przez szereg dziesiatek lat i ma swoje podstawy. Te zostaly
stworzone wg doswiadczen, obserwacji, wynikow leczenia, oraz istnienia
innych nauk. Te kanony sa niepodwazalne. Wiec nie mam co dyskutowac o jakis
bzdurnych cwiczeniach, ktore nie daja elementarnych odpowiedzi na proste
pytania. Akuratnie w wadach wzroku rzadzi fizyka - optyka - i ona zawsze
bedzie niepodwazalna. Zawsze moge dyskutowac o sposobach leczenia roznych
chorob - dlaczego ten a nie inny antybiotyk,. dlaczego takie a nie inne
leki, gdzie przyczyna, jak jej zapobiec. Ale o optyce dyskusji nie ma. Pewne
prawa sa niezmienne - podobnie jak w ukladzie dziesiatkowym nigdy nie
zmienisz tego, ze 2x2=4. I moze Ci ktos kazac wyobrazac sobie latami 3, i te
3 nawet zobaczysz przez chwile jak otworzysz oczy, ale faktu, ze powinno i
jest 4 nie zmienisz. Ot i cala filozofia.

> Pozdrawiam!
> Sabina

rowniez:-)
casus