maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

21. Data: 2012-05-07 20:12:10

Temat: Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-07 21:47, niebożę Stokrotka wylazło do ludzi i marudzi:

> Dorośli goście się obrażą.

To niech se idą do McDonalda.

qr.a

22. Data: 2012-05-07 20:13:44

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-07 19:34, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> i cukinia marynowana
> - flaczki (zrobione na rosole)
> - tymbaliki lub galaretki wieprzowe
> - kiełbasa na ciepło
> - tatar śledziowy
>
> Napoje: kawa, herbata, soki, woda...
> Ze słodkości będzie tort, keks, jakiś sernik pieczony, może muffinki.
> Może desery w pucharkach: galaretka w kostkę, owoce + bita śmietana.
>
> W sumie pomysłów więcej nie mam, a Komunia już za 2 tygodnie niecałe.
> Ale znając życie to jeszcze jakąś sałatkę popełnię z mamą w sobotę.
> U mnie gości w planie 14 szt + 2 dzieci. Ale raczej ilość spadnie do 11

Sama to wszystko będziesz dziergać? Zapewne chiba nie.

qr.a

23. Data: 2012-05-07 20:14:20

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 22:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-05-07 21:47, niebożę Stokrotka wylazło do ludzi i marudzi:

> To niech se idą do McDonalda.
>
> qr.a

W sumie to ciekawe czy w McDonaldzie można komunię wyprawić? :)

--
MM

24. Data: 2012-05-07 20:23:05

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 19:34, Justyna Vicky S. pisze:

> [...]
> Ze słodkości będzie tort, keks, jakiś sernik pieczony, może muffinki.
> Może desery w pucharkach: galaretka w kostkę, owoce + bita śmietana.

Matkubosku! Toż to jak menu weselne.

N.
jak to dobrze, że komunia nas nie dotyczy.

25. Data: 2012-05-07 20:27:08

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już ktoś koniecznie upiera i napalił na te frytki, to może łatwiej jest
ziemniaki upiec w piekarniku. Wyjdzie podobnie, ale to trudniejsze niż
zwykłe "z wody", i dlatego troszkę ryzykowne.

Mi się wydaje, że dzieci do menu nie pszywiązują wagi.
Ja nie pamiętam menu z żadnej komuni na kturej byłam będąc dzieckiem .
Byle było dla nih jadalne, nie musi być wszystko jadalne dla dzieci, ale
tyle by nie były głodne.
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

26. Data: 2012-05-07 20:47:24

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> Do komunii pierwszej to idzie jedno, ale nakarmić trzeba będzie trójeczkę.
> Dorosłych tak z 15 osób.
> Wino pewnie będzie.
> Rodzinnie, ale chciałabym coś z pazurem.
>
> Dziećmi bym się nie przejmowała zbytnio, one z gatunku "i tak wszystko, co
> jadalne, nam nie smakuje"
>
> A... i nie na jutro musi być. Po prostu szukam inspiracji.

W zależności od tradycyjności towarzystwa i stopnia wykwintności. Na
przykład można podać Chili Con Carne. Można zrobić 2 dni wcześniej,
odgrzewane nawet lepsze i jest dość dowolnie skalowalne, jak przybędzie
więcej gości niż planowano. Podać z kwaśną śmietaną i rzeżuchą lub innym
zielonym (np. drobno posiekana rukola). Jak koniecznie ma być coś
wykwintniejszego, to np. zupa szparagowa, albo ziemniaczana z krewetkami na
pierwsze (można zrobić dzień wcześniej, tylko krewetki świeżo zrobić), na
drugie np. lomo mechado, czyli szpikowany schab (podawałem przepis parę lat
temu) z ryżem z kwaśną śmietaną i kukurydzą, na deser co ugodno, ale na
przykład krem z sera mascarpone z mango. Jak jest zainteresowanie, to mogę
zapodać przepisy.

Waldek

27. Data: 2012-05-07 20:57:22

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2012-05-07 19:34, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i
> marudzi:

> Sama to wszystko będziesz dziergać? Zapewne chiba nie.

Co na ostatnią chwilę to będę tworzyć z mamą, bo tylko ona mi pomoże. Rolady
mam już w zamrażalniku zrobione. Kotlety pożarskie i schab robi mi ktoś na
zamówienie (po kosztach produktów). Flaczki zamierzam w tym tygodniu
przygotować, potem zamrozić i w dzień komunii zarzucić na rosół po prostu.

Tort, keks, sernik - kupne.

Justyna Vicky S.

28. Data: 2012-05-07 21:01:06

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
napisał w wiadomości news:jo9cvj$5hc$1@inews.gazeta.pl...

> Tort, keks, sernik - kupne.

A surówki to zrobią się niemal same, bo mam szatkownicę i poszatkować
kapustę to dosłownie chwila :)

Justyna Vicky S.

29. Data: 2012-05-07 21:01:29

Od: fuksa <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 22:47, Waldemar Krzok pisze:

albo ziemniaczana z krewetkami na
> pierwsze (można zrobić dzień wcześniej, tylko krewetki świeżo zrobić),

Jak jest zainteresowanie, to mogę
> zapodać przepisy.
>
> Waldek

ja poprosze
ziemniaczaną z krewetkami:)

robiłam ziemniaczaną z porem/porą?, z kurkami, mięskiem kurzęcym itp...
takie typowe proste jadło :)

a chodzą za mną krewetki i ciekawa jestem, jak uszlachetnić ziemniaki? :)

30. Data: 2012-05-07 21:14:25

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> [...]
> co jadalne, nam nie smakuje"
>
> A... i nie na jutro musi być. Po prostu szukam inspiracji.

Zupa:

No niestety rosół najprostszy i najbezpieczniejszy.
Nikt się nie skrzywi, nikt nie będzie marudził. Jak masz siłę i czas to
może zupa serowa albo cebulowa.

3 rodzaje mięs :
-polędwiczka wieprzowa
-pierś z kurczaka panierowana w migdałach
-rolada wołowa, ewentualnie wołowina z sosem chrzanowym

Do wyboru, do koloru z każdego mięsa coś ktoś wybierze.

Do drugiego dania:

Kluski śląskie, ziemniaki z wody puree i wystarczy.

Surówki albo sórówki jak było u mnie w szkolnej stołówce napisane na
wielkiej misce ;):

- Grecka klasyczna, wbrew pozorom że niby nie pasuje, jest tak smaczna,
że zjedzą, bo tak!
- z białej kapusty taki ala kolesław
- coś do rolady może z buraczków, jak masz w słoikach, jak nie masz to
szkoda czasu
- modra kapusta albo na surowo czerwona
- korniszonki

Deser:

Tort najlepiej no niestety., bo to cała ceremonia i dla młodego, chociaz
świeczek dmuchał nie będzie ;)

Dobra kawa, jakiś ajerkoniak, kolorowy alkohol ogólnie popijawa to nie
jest, więc ma być tylko smacznie, biała odpada ;)

Jak dłużej goście pobędą to paleta serów, wędlin, dobre pieczywo, jak w
tym wariactwie coś upieczesz sama to super :)

A dla dzieciaków to bym przygotowała po prostu jakieś małe wariactwo,
słodkie, obleśne i niezdrowe :) Może w deser specjalny uderzyć? Lody z
gigantyczną ilością polewy czekoladowej, bitej śmietany i ememensów?

Też padam na pysk. Ten kto wymyślił, że można połączyć prace zawodową z
wychowaniem trójki dzieci, ba aktywnym wychowywaniem jest ...

--

Paulinka

Tak było, bez Ikselek, Dżdżownic.....
batony energetyczne