Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Date: Mon, 07 May 2012 22:47:24 +0200

Qrczak wrote:

> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> Do komunii pierwszej to idzie jedno, ale nakarmić trzeba będzie trójeczkę.
> Dorosłych tak z 15 osób.
> Wino pewnie będzie.
> Rodzinnie, ale chciałabym coś z pazurem.
>
> Dziećmi bym się nie przejmowała zbytnio, one z gatunku "i tak wszystko, co
> jadalne, nam nie smakuje"
>
> A... i nie na jutro musi być. Po prostu szukam inspiracji.

W zależności od tradycyjności towarzystwa i stopnia wykwintności. Na
przykład można podać Chili Con Carne. Można zrobić 2 dni wcześniej,
odgrzewane nawet lepsze i jest dość dowolnie skalowalne, jak przybędzie
więcej gości niż planowano. Podać z kwaśną śmietaną i rzeżuchą lub innym
zielonym (np. drobno posiekana rukola). Jak koniecznie ma być coś
wykwintniejszego, to np. zupa szparagowa, albo ziemniaczana z krewetkami na
pierwsze (można zrobić dzień wcześniej, tylko krewetki świeżo zrobić), na
drugie np. lomo mechado, czyli szpikowany schab (podawałem przepis parę lat
temu) z ryżem z kwaśną śmietaną i kukurydzą, na deser co ugodno, ale na
przykład krem z sera mascarpone z mango. Jak jest zainteresowanie, to mogę
zapodać przepisy.

Waldek