Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Date: Mon, 07 May 2012 23:14:25 +0200

Qrczak pisze:
> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> Do komunii pierwszej to idzie jedno, ale nakarmić trzeba będzie trójeczkę.
> Dorosłych tak z 15 osób.
> Wino pewnie będzie.
> Rodzinnie, ale chciałabym coś z pazurem.
>
> Dziećmi bym się nie przejmowała zbytnio, one z gatunku "i tak wszystko,
> co jadalne, nam nie smakuje"
>
> A... i nie na jutro musi być. Po prostu szukam inspiracji.

Zupa:

No niestety rosół najprostszy i najbezpieczniejszy.
Nikt się nie skrzywi, nikt nie będzie marudził. Jak masz siłę i czas to
może zupa serowa albo cebulowa.

3 rodzaje mięs :
-polędwiczka wieprzowa
-pierś z kurczaka panierowana w migdałach
-rolada wołowa, ewentualnie wołowina z sosem chrzanowym

Do wyboru, do koloru z każdego mięsa coś ktoś wybierze.

Do drugiego dania:

Kluski śląskie, ziemniaki z wody puree i wystarczy.

Surówki albo sórówki jak było u mnie w szkolnej stołówce napisane na
wielkiej misce ;):

- Grecka klasyczna, wbrew pozorom że niby nie pasuje, jest tak smaczna,
że zjedzą, bo tak!
- z białej kapusty taki ala kolesław
- coś do rolady może z buraczków, jak masz w słoikach, jak nie masz to
szkoda czasu
- modra kapusta albo na surowo czerwona
- korniszonki

Deser:

Tort najlepiej no niestety., bo to cała ceremonia i dla młodego, chociaz
świeczek dmuchał nie będzie ;)

Dobra kawa, jakiś ajerkoniak, kolorowy alkohol ogólnie popijawa to nie
jest, więc ma być tylko smacznie, biała odpada ;)

Jak dłużej goście pobędą to paleta serów, wędlin, dobre pieczywo, jak w
tym wariactwie coś upieczesz sama to super :)

A dla dzieciaków to bym przygotowała po prostu jakieś małe wariactwo,
słodkie, obleśne i niezdrowe :) Może w deser specjalny uderzyć? Lody z
gigantyczną ilością polewy czekoladowej, bitej śmietany i ememensów?

Też padam na pysk. Ten kto wymyślił, że można połączyć prace zawodową z
wychowaniem trójki dzieci, ba aktywnym wychowywaniem jest ...

--

Paulinka