Re: mam grupe i co dalej

From: Jarek <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: mam grupe i co dalej
Date: Sun, 12 Aug 2001 00:31:25 +0200

Witam !!!
Troszeczkę już postów się pojawiło na ten temat, ale chciałbym zwrócić
uwagę na kilka spraw związanych z edukacją i pracą ON
Zgadzam się ze zdaniem Jacka, że należy dążyć, aby jak najwięcej osób
uczyło się w szkołach masowych, chociaż nie zawsze to jest wykonalne,
mam na myśłi osoby niewidome lub z bardzo dużą utratą wzroku, w
szkole masowej rzeczywiście takie osoby mogłyby być zepchnięte na
boczny tor choćby dlatego, że dostrzeżenie czegoś na tablicy w czasie
lekcji jest niemożliwe a przy 30 osobach w klasie nauczyciel nie ma
możliwości indywidualnego podejścia do takiej osoby. W odpowiednio
przystosowanej szkole taki uczeń ma możliwość pokonania tych barier i
musi opanować materiał. Matura przecież jest taka sama dla wszystkich
nie ważne, czy kończyło się Liceum dla Niewidomych, czy masowe. Poza
tym chciałbym przytoczyć przykład pewnei ON, która ukończyła
Policealne Studium Zawodowe o kierunku technik informatyk i po
ukończeniu w myśl prawa nie mogła być zarejestrowana w UP 0jako
bezrobotna, ponieważ miała rentę szkolną, ale co gorsza nie mogła być
zatrudniona tak jak jego kolega z ławy szkolnej, czyli jako absolwent.
co jest dużą zachętą dla pracodawców, który przez jakiś czas (chyba
rok) dostaje zwrot wynagrodzenia a gdyby zatrudnił ON chyba tylko
składki ZUS i niestety dla pracodawcy żaden interes zatrudnić taką
osobę bo i po co jak lepiej kogoś innego, nawet bez takich
kwalifikacji a czy ON to innny absolwent? (pracodawca ten starał się
wtedy o jakieś dofinansowanie stanowiska, ale urzędnicy powiedzieli
mu, że nie spełnia jakichś tam warunków.... Nie mógł on mieć statusu
ZPCh, gdyż to jednoosobowa firma). Gdyby ta osoba przepracowała na
takich warunkach jak absolwent np rok to już ma argument w dalszym
poszukiwaniu pracy, że już pracowała... Jak widać edukacja i
umiejętności nie zawsze są lekarstwem na problem bezrobocia ON raczej
taka sytuacja prowadzi do zadania sobie pytania "po co ja się uczyłem"
jak jest takie upakarzające prawo, a przecież wiadomo, że ON chcąca
osiągnąć to samo co osoba sprawna musi włożyć więcej wysiłku i kosztów
również a w zamian po skończeniu szkoły/uczelni szybko styka się z tym
bagnem w jakim przyszło zyć.... Ale wiem, że większość ON to osoby
bardzo ambitne i rozumieją potrzebę edukacji, szkoda, że nasze władze
nie rozumieją NAS.... i tak można by pisać długo, ale po co? I tak to
jest wołanie do studni bez dna i tak się nic nie zmieni. Znów przyznam
rację Jackowi, że własna inicjatywa pozwoli ON wreszcie uniezależnić i
mieć głęboko w nosie sejm, rząd i tych wszystkich urzedasów, którzy
nawet nie potrafią dostrzec wielu absurdów z jakimi ON muszą się
stykać... Wszystkim czytającym ten post życzę miłej nocki lub miłego
dnia :-)
Jarek

12.08 Majka
12.08 Majka
12.08 Majka
12.08 Sylwi@
12.08 Sylwi@
12.08 Sylwi@
12.08 Doughnut
12.08 Jacek Kruszniewski
12.08 Jacek Kruszniewski
13.08 Doughnut
12.08 Pituś
12.08 Pituś
12.08 Pituś
13.08 prusak
13.08 NeoN
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza