Re: marysia

From: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes)
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: marysia
Date: 25 Jan 2001 08:56:12 +0100

On 24 Jan 2001 11:27:21 +0100, Dedal [ZbStS] <d...@d...agh.edu.pl> wrote:

>THC jest neurotransmiterem komórek (neuronow) hipokampa - małej struktóry w
>samym srodku mozgu. Jest ona odpowiedzialna za tworzenie i odnajdywanie
>pamieci dlugotrwalej (badania kliniczne). THC w marihuanie i innych
>narkotykach jest izomerem tego samego zwiazku- czyli ta sama ilosc atomow,
>ale nieco inny ksztalt w przestrzeni.

nieprawda. THC ani żaden podobny chemicznie związek (a tym bardziej izomer!) nie
występuje w ludzkim organiźmie. naturalną substancją łączącą się z tym samym
receptorem jest anandamid (arachidonyletanolAMINA), który z
delta-9-tetrahydrokanabinOLem nie ma chemicznie wiele wspólnego.

źródło: [1]

>Wracajac - Czastka ktora jest izomerem zwiazku, ale nie jest jedo
>odpowiednia forma nie jest odlaczana od receptora, nie jest wydalana z
>komorkii powoduje nadaktywnosc synapsy ktorej uklad nerwowy nie toleruje,
>wiec ja wylacza. Jesli pewna ilosc synaps czy receptorow w komorce nie
>pracuje jest ona usuwana przez komorki glejowe jako dysfunkcyjna lub martwa.

też nieprawda. THC jest odłączane od receptora. poza tym pisłem już i cytowałem
odpowiednie źródła - marihuana nie wywołuje zmian strukturalnych w mózgu; w
szczególności - nie powoduje śmierci szarych komórek.

źródło: [1] i [2]

>ERgo: zaczynasz tracic pamiec, ale jest to najgorszy z syndromow -
>_nie_pamietasz_ ze_pamietales_.

zaburzenia pamięci są tymczasowe. ustępują po odstawieniu.

źródło: [2]

>Ten wywod jest skrotem wykladu z przed dwoch lat z Dni Mozgu ktore odbyly
>sie na Akademi Medycznej w Krakowie. Wyklad prowadzil neurofarmakolog, czyli
>czlowiek, ktory _bada_ dzialanie mozgu, za granica, tam gdzie jest dobry
>sprzet i szybka wymiana informacji. Nie robil tego na potrzeby farmakologow,
>politykow czy handlarzy, tylko dla celow naukowych.

tym bardziej dziwi mnie taka ilość błędów rzeczowych :(

>Jesli chcesz faktow, to prosze- kolezanka pracowala w grupie pomocy
>psychologicznej dla uzaleznionych i pracowala z ludzmiktorzy zarzywali (ups,
>popalali) trawe.
>Tylko dwa slowa - dziury w pamieci

skoro tam trafili, to na pewno nie palili małych ilości. jak się przesadza, to
niestety zaburzenia pamięci mogą być bardzo wyraźne. tym niemniej badania
wykazały, że cofają się one po odstawieniu, co jest wyjątkowe, bo mało która
używka daje "drugą szansę".

źródła:
1. "Marijuana and medicine: assessing the science base."
Janet E. Joy, Stanley J. Watson, Jr., and John A. Benson, Jr.,
NATIONAL ACADEMY PRESS Washington, D.C. 1999
2. "WHO Project on Health Implications of Cannabis Use:
A Comparative Appraisal of the Health and Psychological Consequences of
Alcohol, Cannabis, Nicotine and Opiate Use"
August 28, 1995
By Wayne Hall, National Drug and Alcohol Research Centre,
University of New South Wales
and
Robin Room and Susan Bondy, Addiction Research Foundation, Toronto

do czego to doszło, żebym musiał posty popierać źródłami... ;))

--
emes
[ http://www.kanaba.prv.pl ]