miso samoróba

1. Data: 2000-09-29 10:52:28

Temat: miso samoróba
Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

siema,
czy ktoś ma doświadczena jakiekolwiek w robieniu domowego miso? skąd wziąć
"koji"?

wojmat
--------------
lubisz dobre rzeczy? zajrzyj do bazy wege-przepisów z wyszukiwarką
Puszatkowa Książka Kucharska Kazały: http://gotuj.wege.spinacz.pl
strona grupy news ircx.pl.polskavege http://www.polskavege.ircx.pl

1. Data: 2000-10-02 13:03:35

Temat: Re: miso samoróba
Od: "maja" <k...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
nie pomoge jednak, ale zadam jedno wscibskie pytanie-czy ktos bawi sie w
kuchnie japonska. Jesli tak to milo mi bedzie podzielic sie wrazeniami. O
twoje miso pytalam we wszystkich sklepach w jakich dotychczas sie
zaopatrywalam , ale nikt mi nie pomogl.
Powodzenia

Użytkownik :::wojmat::: <w...@g...NOSPAM.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

--------------

1. Data: 2000-10-02 13:16:39

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

maja <k...@3...com.pl> w wiadomości news:8ra0io$93p$1@news.tpi.pl
napisał(a):
> Witam
> nie pomoge jednak, ale zadam jedno wscibskie pytanie-czy ktos bawi sie w
> kuchnie japonska. Jesli tak to milo mi bedzie podzielic sie wrazeniami.

jeszcze nie. zamierzam :-)

> O twoje miso pytalam we wszystkich sklepach w jakich dotychczas sie
> zaopatrywalam , ale nikt mi nie pomogl.

bóg zapłać za dobre chęci

wojmat

1. Data: 2000-10-02 13:29:43

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Złośliwe te baby :)

Moi rodzice zrobili tak, że kupili świniaka, wzięli schabik, szynkę i trochę
karkówki a resztę dali znajomemu masarzowi - kiełbasa polska pieczone miała
zbyt dużo gorczycy, ale reszta była super.

Nie wiem co to jest to "koji". Ale jak chcesz świniaka to nie ma sprawy -
szwagier ma chodowlę - najlepsze sztuki są 100 kilowe - ceny konkretnej nie
znam - circa 3,5-4 za kilo.

ostry

1. Data: 2000-10-02 13:41:06

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości news:8ra2k6$jvi$1@flis.man.torun.pl
napisał(a):

> Złośliwe te baby :)
>
> Moi rodzice zrobili tak, że kupili świniaka [...]

:-) / :-(

m i s o [em i es o]-japońska pasta-przyprawa ze sfermentowanej soi i ew.
pszenicy

wojmat

1. Data: 2000-10-02 13:49:04

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-) / :-(
>
> m i s o [em i es o]-japońska pasta-przyprawa ze sfermentowanej soi i ew.
> pszenicy

Ale sie ubwawiłem :)))
Myślałem że mięso :)
To przepraszam też złośliwe baby :)))

ostry

1. Data: 2000-10-02 19:11:51

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Oct 2000 15:03:35 +0200, "maja" <k...@3...com.pl> wrote:

>Witam
>nie pomoge jednak, ale zadam jedno wscibskie pytanie-czy ktos bawi sie w
>kuchnie japonska. Jesli tak to milo mi bedzie podzielic sie wrazeniami. O

Ja sie bawie - ale poniewaz mieszkam w San Diego to ze znalezieniem
skladnikow nie mam klopotu... ;-)

Art.(Gruby )

1. Data: 2000-10-03 10:47:49

Od: "maja" <k...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeprosiny przyjete,
ale na pocztku zupelnie nie wiedzialam gdzie zrobilam blad.......
Gratuluje skojarzen......tez sie ubawilam

1. Data: 2000-10-03 13:56:17

Od: "Ean" <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siema,
> czy ktoś ma doświadczena jakiekolwiek w robieniu domowego miso? skąd wziąć

sprawdze w ksiazce na wszelki wypadek, ale o ile przepis na tofu widzilam
(nawet na tej grupie) to na miso niesyety nie.... Nie widzilam tez miso w
zadnym sklepie....

Jaki jedyna wskazowke moge podac jedynie, ze niektore warszawskie japonskie
restauracje sprzedaja (tez niektore oczywiscie) produkty niedostepne w inny
sposob. Niestety, na wycieczke do W-wy po iso czy nori mnie nie stac..

Co do innych skladnikow niezbednych w kuchni azjatyckiej, to ostatnio - w
Gdyni przynajmniej - pojawily sie produkty typu mirin, ocet ryzowy, sos
ostrygowy i teriyaki, tofu (niestety juz twarde). mozna tez kupic dobry ryz,
niestety, nie japonski

Ogolnie latwiej jest zdecydowanie z potrawami udajacymi chinskie - niz
japonskie - wiekszosc przyraw mozna juz w miare spokojnie kupic w sklepach

Ean

Tsubame mi no Nawet dla jaskolek
Utsukushiki ten Piekne jest niebo
Shunten Purpurowych oblokow

1. Data: 2000-10-03 14:10:06

Od: "maja" <k...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

O jak fajnie......
ale w naszych rodzimych sklepach nie jest tak okrutnie zle: mozna dostac
calkiem przyzwoite nori, super ryz do suschi. Oczywiscie gorzej ze swiezymi
rybami (nigdy nie wiadomo czy panienka je sprzedajace mowiac, ze sa swieze
ma na mysli okres czasu 2 tygodni !!!!!!), a te uwielbiam. Dlatego
ograniczam sie do przyzadzania "futo-makow" (sorry za pisownie, ale wiesz o
co mi chodzi).
Zazdroszcze Ci tak naprawde tylko jednego: tutaj nie mozna dostac, nazwijmy
to-zastawy. A jesli juz jest to po jakis obrzydliwych cenach.
Pozdrawiam San Diego

> Ja sie bawie - ale poniewaz mieszkam w San Diego to ze znalezieniem
> skladnikow nie mam klopotu... ;-)
>
> Art.(Gruby )

kuchnia grecka - przyprawa
kremik do tortu