mleko

21. Data: 2009-06-22 19:18:37

Temat: Re: mleko
Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek wilicki" <t...@w...pl> wrote in message
news:h1ol8g$1rp$1@inews.gazeta.pl...

> use google, Luke
>
> badań są dziesiątki - od statystyk zachorowalności na cukrzycę typu I
> począwszy, poprzez fakt, że antygeny struktur niszczonych w tej chorobie
> są
> identyczne jak antygeny mleka, a skończywszy na tym, że wszyscy chorzy na
> cukrzycę typu I mają absurdalnie wysoki poziom przeciwciał
> odpowiedzialnych
> za reakcję alergiczną na mleko.
>
> sprawdź te informacje a potem odpowiedz sobie na pytanie, czemu o tym nie
> słyszałeś do tej pory

Skoro są ich dziesiątki to wskaż chociaż jedno, zamiast kierowac mnie do
wyszukiwarki.

Rafał

22. Data: 2009-06-22 19:18:38

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Szymanowski wrote:

> "tomek wilicki" <t...@w...pl> wrote in message

> Jakoś sobie nie mogę wyobrazić np. bociana wyspecjalizowanego w
> pozyskiwaniu mleka,
> albo słonia dojącego zebrę :)
>
> Czy Ty aby nie przesadzasz w udowadnianiu na siłę, że mleko to trucizna?

nie muszę, badania stwierdzają to, co stwierdzają :D

Nie potrafię też sobie wyobrazić zebry, która pozyskuje orzechy kokosowe. A
jednak dziesiątki zwierząt przystosowały się do tego - i to robią. Zrzucają
z wysokości, tłuką kamieniami, miażdżą kopytami. Gdyby mleko było zdrowe,
jakieś gatunki drapieżników zaczęłyby się nim żywić, chociażby na zasadzie
symbiozy. Chociaż, jak znam życie, pewnie ich organizmy by się dostosowały
do spożywania tego napoju i nie chorowałyby od tego.

Zresztą pomijając nawet to wszystko, sam fakt, że mleko nie występuje jako
naturalny pokarm człowieka, świadczy przeciw niemu.

23. Data: 2009-06-22 19:22:53

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Szymanowski wrote:

> Ty głosisz kategoryczne tezy, to pytam Ciebie :) Skąd "dowolny zoolog" ma
> to wiedzieć?
> Robi się sekcje większości padłych zwierząt?

są badania epidemiologiczne, chociażby po to, żeby wiedzieć, na co chorują
zwierzaki w naturze. Z wielu różnych powodów jest to bardzo pożyteczna
wiedza. Szczególnie często są badane małpy. Uwierzysz, że np próchnica to
choroba która dotyka tylko jeden gatunek małpy - człowieka? Który
jednocześnie jako jedyny gatunek małpy pije mleko i je wysoko przetworzone
cukry?

A teraz znajdź mi wegańskie dziecko które nie jest karmione słodyczami i
jednocześnie ma próchnicę, powodzenia :D

To samo dotyczy pozostałych chorób tzw "cywilizacyjnych". Przestaliśmy jeść
jak małpy, zaczęliśmy chorować na to, co żadnej małpy w naturze nie dotyka.

reszta to szczegóły, np to, że odizolowaliśmy się od słońca ścianami i
ubraniami, co powoduje prawdziwą epidemię niedoborów witaminy D.

24. Data: 2009-06-22 19:29:07

Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choroba która dotyka tylko jeden gatunek małpy - człowieka? Który
> jednocześnie jako jedyny gatunek małpy pije mleko i je wysoko przetworzone

A możesz wskazać takie badanie?

> A teraz znajdź mi wegańskie dziecko które nie jest karmione słodyczami i
> jednocześnie ma próchnicę, powodzenia :D

Bez problemu mogę znaleźć mięsożerne dziecko, ktore je słodycze i nie ma
próchnicy.

> To samo dotyczy pozostałych chorób tzw "cywilizacyjnych". Przestaliśmy
> jeść
> jak małpy, zaczęliśmy chorować na to, co żadnej małpy w naturze nie
> dotyka.

Jakbyśmy jedli tak jak małpy, to byśmy nadal byli małpami.

> reszta to szczegóły, np to, że odizolowaliśmy się od słońca ścianami i
> ubraniami, co powoduje prawdziwą epidemię niedoborów witaminy D.

No to zacznij mieszkać na łące i biegaj z gołą dupą :)

Rafał

25. Data: 2009-06-22 19:30:11

Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zresztą pomijając nawet to wszystko, sam fakt, że mleko nie występuje jako
> naturalny pokarm człowieka, świadczy przeciw niemu.

Obrabiane termicznie potrawy też nie występują jako naturalny pokarm
człowieka,
tylko co z tego?

Rafał

26. Data: 2009-06-22 19:40:28

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> wrzuć może na grupę wyniki koronarografii,

Nie robię takich badań, nie mam potrzeby.
Piję i lubię mleko.
Mam doskonałą kondycję jak na swój wiek, to pewnie głownie zasługa
aktywności fizycznej, ale także dobrego odżywiania. Piję mleko, jem
także mięso w każdej postaci.
Owoców i warzyw też jem co niemiara, także orzechy uwielbiam wszelkie i
się nimi zajadam.

> skan stanu kości (badania
> osteoporozy),

E tam, nie mam potrzeby tego robić, nie przed czterdziestką :)

> wrzuć badania profilu kwasów tłuszczowych z błony
> erytrocytów...

Mam bdb. wyniki.
Piję i lubię mleko.
Jesienią 2008 zrobiłem badania krwi dość szczegółowe bo bolała mnie
wtedy jakiś czas okolica trzustki. Moja rodzinna jak wyniki zobaczyła to
powiedziała tylko "wyniki rewelacyjne, no wręcz wzorcowe"
Zdrowy jestem, a mleko lubię i piję całe życie

> zaraz zaraz... coś wspominałeś o krótkowzroczności, która
> przeszła, gdy wyjechałeś na działkę i jakiś czas nie piłeś mleka?

Hmm.. nadal wtedy piłem kawę, a do porannej kawy zawsze dolewam sporo
mleka surowego, nawet UHT jak nie mam innego w lodówce.
Ale faktycznie wtedy rzadziej robiłem sobie rano ulubioną owsiankę
gotowaną na mleku, myślisz, że wzrok mi się z tego powodu poprawił? ;)
Chyba znowu zrezygnuje z płatków owsianych ;>

> są ludzie, którzy twierdzą, że wódka im służy.

LOL, a co ma wódka do mleka? :)

Tomek, z tym mlekiem to masz jakąś misję, ze chcesz ludziom wmówić, że
jest szkodliwe? Mnie nie przekonasz :)

STranger

27. Data: 2009-06-22 19:50:34

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> To samo dotyczy pozostałych chorób tzw "cywilizacyjnych". Przestaliśmy jeść
> jak małpy, zaczęliśmy chorować na to, co żadnej małpy w naturze nie dotyka.

Zgoda, mniej więcej masz tu rację.
Dodam, że problem chorób cywilizacyjnych leży po stronie ilości, a nie
tylko rodzaju pożywienia. Człowiek współczesny ma po prostu ciągle, całe
swoje życie, nadmiar kalorii a niedobór ruchu, stąd choroby.
Kiedyś religie nakazywały (intuicyjnie) okresy ścisłego postu, co było
mniej więcej symulacją okresowych niedoborów żywności w naturze w
prehistorii człowieka, a obecnie człowiek współczesny żre całe swoje
życie, non stop przez 356 dni na rok, do woli.
I nie chodzi tak naprawdę o mleko, chodzi o nadmiar żarcia w ogóle.

> reszta to szczegóły, np to, że odizolowaliśmy się od słońca ścianami i
> ubraniami, co powoduje prawdziwą epidemię niedoborów witaminy D.

Tu się zgadzam.

STranger

28. Data: 2009-06-22 20:40:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Nie robię takich badań, nie mam potrzeby.

to tyle w temacie "jestem zdrowy"

29. Data: 2009-06-22 20:50:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Szymanowski wrote:

> Skoro są ich dziesiątki to wskaż chociaż jedno, zamiast kierowac mnie do
> wyszukiwarki.

bo nie mam nic ciekawszego do roboty? Ty się chcesz dowiedzieć, wykaż się

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12601419

pierwszy wynik z google, bezpośrednia korelacja między spożyciem mleka, a
cukrzycą typu I oraz chorobą niedokrwienną serca.

kolejny

http://diabetes.diabetesjournals.org/content/42/12/1
786.abstract

kolejny

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8112184?dopt=Abst
ract

Resztę sam sobie wyszukaj, tego naprawdę są dziesiątki albo i setki.
Najciekawsze są badania, które porównują kraje z zerowym spożyciem mleka,
albo grupy religijne odrzucające mleko, z takimi które spożywają, np w
Indiach.

30. Data: 2009-06-22 20:51:14

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Szymanowski wrote:

> "tomek wilicki" <t...@w...pl> wrote in message

> Obrabiane termicznie potrawy też nie występują jako naturalny pokarm
> człowieka,
> tylko co z tego?

i też są o wiele mniej zdrowe, niż potrawy surowe.

Mówię tu oczywiście o pokarmach, które są naturalnym pokarmem człowieka,
czyli owocach, warzywach i ewentualnie orzechach.

Cudotwórca z Lublina
pl.sci.medycyna jak źródło inspiracji
bakterie
co powinna zawierac apteczka samochodowa?
Dr.House---ideał,czego?