mloda kapusta

1. Data: 2002-05-14 07:00:00

Temat: mloda kapusta
Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypominam , ze teraz jest najlepszy czas na jedzenie mlodej kapusty jako
surowki. Bije smakiem pekinska. Kroimy w paski i polewamy winegrettem albo
doprawiamy majonezem i wycisnietym czosnkiem.Obie wersje sa smakowite

Jola L-L

1. Data: 2002-05-14 07:51:44

Temat: Re: mloda kapusta (P)
Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> [...]
> surowki. Bije smakiem pekinska. Kroimy w paski i polewamy winegrettem albo
> doprawiamy majonezem i wycisnietym czosnkiem.Obie wersje sa smakowite

Prosty przepis na dobre danie - ni to bigos, ni to kapuśniak, w żadnym
wypadku nie sałatka a smakuje wyśmienicie. Nie podaję dokładnych ilości bo
zawsze robię wg własnego uznania.

Składniki:
- młoda kapusta,
- kiełbasa,
- koncentrat pomiodorwy,
- bulion (np. drobiowy),
- śmietana 18%,
- świeży koperek.

Młodą kapustę szatkujemy, wrzucamy do garnka z wodą i gotujemy. Gotowanie ma
spowodować, że kapusta straci ewentualną gorycz. Po zagotowaniu wodę
odlewamy, a kapustę zalewamy bulionem. Niezbyt dużo - nie gotujemy zupy.
Bulionu ma byc tyle, żeby kapusta mogła się dusić i nie przypalać. Do
duszącej się kapusty dodajemy pokrojoną w kostkę kiełbasę. Dusimy całość
jeszcze chwilę, pod koniec dodajemy łyżkę (wg uznania) koncentratu
pomidorowego i doprawiamy śmietaną. Znowy chwilę dusimy i na samym końcu
dosypujemy dużą ilość świeżego koperku.

Robi się bardzo prosto i jest naprawdę niezłe.

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-05-14 18:20:04

Temat: Re: mloda kapusta
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> surowki. Bije smakiem pekinska. Kroimy w paski i polewamy winegrettem albo
> doprawiamy majonezem i wycisnietym czosnkiem.Obie wersje sa smakowite

Jolus, z nieba mi spadlas kobieto!

juz wiem jaka surowke zrobie jutro do kurczaka:))))

Mechcia

1. Data: 2002-05-15 00:02:57

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Składniki:
> - młoda kapusta,
> - kiełbasa,
> - koncentrat pomiodorwy,
> - bulion (np. drobiowy),
> - śmietana 18%,
> - świeży koperek.
> Jarek

Zapomniales jeszcze o startej na duzych oczkach marchewce i posiekanej
cebulce do duszenia... alez to dobre... mozna dodac tez pieczarki, ale
lepiej jakies prawdziwe grzyby. Marzenie...

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2002-05-15 07:20:36

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Bożena wrote:

> Zapomniales jeszcze o startej na duzych oczkach marchewce i posiekanej
> cebulce do duszenia... alez to dobre... mozna dodac tez pieczarki, ale
> lepiej jakies prawdziwe grzyby. Marzenie...

O, o tym nie wiedziałem, ale z pewnością sprubuję następnym razem.

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-05-15 19:30:57

Temat: Re: mloda kapusta- do Jarka Lecha
Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl.NOSPAM> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:abrkck$bjq$...@n...tpi.pl...
> Jolus, z nieba mi spadlas kobieto!
> juz wiem jaka surowke zrobie jutro do kurczaka:))))
> Mechcia
no to sie ciesze, ze Cie zainspirowalam
Jola l-L

a jeszcze do Jarka Lecha
[...ciach]
[...]

- kiełbasa [ciach]...
------------------------
zrobilam z malymi modyfikacjami , pycha

nie robilam obrobki wstepnej ( tej o goryczy) tylko od razu z wegeta
no i dodalam odrobine octu i cukru oraz szczypte kminku
robi sie to jedzonko w 5 sekund:))) a jakie smaczne
do ziemniakow na osobnym talerzu

warto sprobowac- to do reszty grupy :))) Jola L-L

1. Data: 2002-05-16 08:24:36

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> warto sprobowac- to do reszty grupy :))) Jola L-L

No przecież mówiłem, że pycha :)))) W tygodniu nie bardzo mam czas, ale w
weekend chyba zrobię modyfikację z pieczarkami i marchewką.

Pozdrowienia
Jarek

Zupka cytrynowa
Fondue ?
powazna sprawa - nowa kuchnia
po urlopie - Chorwacja kulinarnie i nie tylko (OT chyba jednak:))
Dżez