Re: muzyka i samopoczucie

Data: 2002-06-14 21:40:20
Temat: Re: muzyka i samopoczucie
Od: ika zuzeloth <i...@s...wody>

.. z Gormenghast (p...@p...onet.pl) bulgocze:
<a...@G...ha7f4b977.invalid>

>Kiedy świat pokrywają gęste szare, niskie chmurzyska, nigdzie nikogo nie słychać,
>i tylko deszcz lub mżawa bije po szybach sprawiając wrażenie, że to już Koooniec...

'ooo'? Tak jak 'to ostatnia niedzieeela'? ;)
Wywołujesz też deszcze i burze, czy dostosowujesz się do ich rytmu?

> Prawdę mówiąc to tak, jakbym mieszkał pod wodą ;))).

Hmmm... <,><
(:

>Najchętniej jednak siadam sam do moich koralowych raf i tworzę cuda,
>na własny użytek, niepowtarzalne. Być może dla obcego ucha nawet
>kiczowate, jednak dla mnie wspaniałe... a co! (nikt nie słyszy).

Ojej, ja też chcę usłyszeć!

>Mam tak samo ;)). I myślę, ze jest to taki zespół wrażliwości, niezrozumiały
>dla wielu, ale jednak pełnoprawny.

Ale jak ludzie odpowiadają, to sporo jednak to ma. To dobrze, mnie to
cieszy, nie wiem tylko czy to świadczy o większości, czy o
specyficzności tego miejsca.

>Nie wiem czy to koniecznie musi mieć związek z deprechami...
>Wiem, że wciskanie komuś na siłę wesołkowatej muzyczki w celach
>terapeutycznych może odnieść całkiem odwrotne skutki.

I na odwrót też. Dlatego zastanawia mnie muzykoterapia.

>Harmonia jest w nas - i taka, z jaką czujemy sie dobrze.
>Nic na siłę.

Zawsze mówiłam, że jestem zdrowa,
'a te sznyty, mamo, to kotek mi zrobił' ;>

Tak mnie futurystycznie poniosło i zaczęłam się zastanawiać, kiedy
depresję będą diagnozować w jakiś cudotwórczy sposób badając stężenie
i aktywność odpowiednich mediatorów...

>Ja sądzę zdecydowanie, że my na muzykę!

Czyli w powiedzeniu, że 'muzyka łagodzi obyczaje' czai się już to
założenie, że odpowiednia muzyka, do odpowiedniej chwili? Może być i
tak.

>No, ale to nie wszyscy z pewnością... Może tylko aktorzy (Magdaleno?)

Aktorzy?
Tłumacz się, bo nie rozumiem :)
(chyba, że to nie do mnie i MAM nie rozumieć;)

>Dobre samopoczucie to stan wewnętrzej homeostazy psychicznej.
>[...]
>Musimy byc ze sobą!
>Dla kazdego to, co lubi.
>Dla kazdego, co innego.

I gdzie w tej definicji mieści się psycholog, ze swoimi szablonami i
miarkami przytykanymi do badanego? ;/

>All - dn apisui

Hy hy spryciarzu, zabrakło Ci t? ;)

--