narkoza i leczenie zabkow u dwulatka

11. Data: 2005-01-26 09:47:30

Temat: Re: narkoza i leczenie zabkow u dwulatka
Od: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rodzice sami powinni sprawdzac zęby dziecku. nie ma co ciągać do kontroli
do
> gabinetu, chyba ze w czysto rozrywkowym celu - pojezdzic na fotelu,
> odkurzaczem sie pobawic... niewiem, ale chyba wiekszosc ludzi odroznia
> zepsutego zeba od zdrowego? poza tym - szczo-tko-wa-nie. li i jedynie.
> dziecko od momentu wyzecia sie pierwszego zęba ma miec wkladane do glowy
ze
> zeby poprostu sie myje. tak jak jest kąpane co wieczor, to tak samo min.
raz
> [...]
> wyegzekwujesz, ale moja córa (2 lata i 9 mies) ma czyszczone zęby 2x
> dziennie elektryczna szczoteczka (zwykla sluzy jej do zabawy w
czyszczenie).
> ręce (i nogi) opadaja jak przychodzi mama z trzy-cztero latkiem z
> zaawansowana prochnica i z rozbrajajacym usmiechem wyznaje 'no przeciez
> dziecko myje zeby'... SAMO??? 3 latek??? to jeszcze powinien sam parzyc
kawe
> i jezdzic samochodem, mniej wiecej takie same kwalifikacje...
> to RODZICE maja myc zeby dziecku - po to są, nie tylko po to zeby dawac

bajdurzysz facet.
Ble ble - szczotkowanie lekiem na próchnice ?
Coś ci się chyba popitoliło. A widziałeś 80 latków z prawie wszystkimi
zębami którzy na oczy nie widzieli szczoteczki do zębów a myją się w sobotę
bo w niedzielę do kościółka ?
Szczotkowanie żębów i pasty profilaktyczne nie są lekiem na całe zło a TYLKO
jednym ze środków - wcale nie najważniejszym higieny jamy ustnej.
Cywilizacja niszczy zęby - papkowate jedzenie, słodycze, konserwanty,
zanieczyszczenia gleby, powietrza, wody, co raz słabsze geny, leki, stresy
dnia codziennego sprzyjające spadkowi odporności i zaburzeniu homeostazy
organizmu.
I tysiąc innych przyczyn egzo i endogennych. To zwiększa podatność zębów na
próchnicę. I tak już będzie.

> tak, i jeszcze powiedz ze Tobie 'sypnely sie' zeby podczas ciazy - nie
wiem
> ktory to juz raz, ale po raz kolejny powiem - prochnica nie bierze sie z
> powietrza, lekow, wody, slonca czy próżni. jest na to definicja, sa
> okreslone warunki w ktorych prochnica wystapi a w ktorych nie wystapi. do
> prochnicy potrzebne są bakterie, jedzenie dla nich (cukier) i czas zeby to
> wszystko w kupie zadzialalo. i koniec. i kropka.

no ma rację kobieta, dzieciom sypią się zęby po antybiotykach i żadne
szczotkowanie tu nie pomoże. Także kobietom w czasie ciąży i jeśli organizm
nie jest odporny nic nie pomożesz - trza leczyć te zepsute ząbki i szlus.
Acha Adasiu do tych trzech kółeczek z diagramu które znasz czyli cukier,
bakterie, czas dorysuj sobie jeszcze jedno - podatność zębów na próchnicę.
Ta podatność jest właśnie uwarunkowana wszystkimi wymienionymi przeze mnie i
przez rodziców w poprzednich mailach czynnikami sprzyjającymi próchnicy
zębów.

12. Data: 2005-01-26 18:23:18

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Roczne dzieci maja juz prochnice. A to od rodziców zalezy kiedy pojda z
tym
> do dentysty. Ja pierwszy raz poszlam jak moj syn mial rok. A fakt ze
2-latek
> ma wszystkie zeby czarne chyba nie swiadczy o tym ze rodzice dbali o jego
> uzebienie. Czy to dziecko kiedykolwiek mialo kontakt ze szczoteczka do
> zebow?!

Po pierwsze - jest choroba zebów, ktora powoduje bardzo szybkie psucie sie
zębów, wycieranie sie ich. Nie pamietam jak sie ta choroba nazywa, ale
powstaje juz w lonie matki i potem niewiele juz mozna zrobic.
po drugie - wlasnei nieleczone zeby wygladaja ok - jesli np. dziura jest w
jedynce, od zewnatrz, to wlasciwie malo ja widac - bezowe przebarwienie na
zebie. Tych jedynek dentysci nie bardzo chca wypelniac, tylko maluje sie je
substancja, która ma powstrzymac rozwoj próchnicy, a która barwi zmiane
wlasnie na czarno. I dziecko z prawie bialych zabków nagle ma czarne i
wszyscy uwazaja, ze rodzice nei dbaja o zeby.

Pozdraiwma - Ula

13. Data: 2005-01-26 20:00:08

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> wrote in message

podpisze sie pod Toba, jako ostatniego w tym rzadku
wypowiadajacych sie na post Adama.
na niewiedze jak widze NIC nie pomoze. ludzie
uwielbiaja jak widac zwalic na wszystko byle nie
na siebie. rece opadaja jak sie czyta wiedze
wposlczesnego spoleczenstwa na temat zebow
i przyczyn prochnicy.

iwon(k)a

14. Data: 2005-01-26 20:06:39

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

prawda_w_oczy_kole wrote:

> ząbki i szlus. Acha Adasiu do tych trzech kółeczek z diagramu które
> znasz czyli cukier, bakterie, czas dorysuj sobie jeszcze jedno -
> podatność zębów na próchnicę.

no i co mamy? wykluczajac JEDEN z tych czynnikow nie ma próchnicy.
nie mozna swoich bledow i niedopatrzenia zwalac na leki i okolicznosci
przyrody.
prawda w oczy kole, nie? ;)

Adam

15. Data: 2005-01-26 20:10:48

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:
> mojemu dziecku zęby psuły się od wewnątrz.Przez długi czas nic nie
> było widać. Cukier nie jest głównym powodem próchnicy, choć
> najczęstszym więc rodziców pochopnie nie można obwiniać.
> Monika

wymien inny powod _prochnicy_ i poprzyj to stosownym pismiennictwem, a nie
gadniem Goździkowej.

Adam

16. Data: 2005-01-26 20:37:55

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwielbiaja jak widac zwalic na wszystko byle nie
> na siebie. rece opadaja jak sie czyta wiedze
> wposlczesnego spoleczenstwa na temat zebow

No akurat "prawda_w_oczy_kole" napisal ze to niekoniecznie wina rodzicow ze
ich dzieci maja prochnice tylko wplyw maja na to rzeczy nie do konca zalezne
od nich.Wiec kto tu na kogo zwala wine?

Magda

17. Data: 2005-01-26 21:41:15

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka wrote:

> No akurat "prawda_w_oczy_kole" napisal ze to niekoniecznie wina
> rodzicow ze ich dzieci maja prochnice tylko wplyw maja na to rzeczy
> nie do konca zalezne od nich.Wiec kto tu na kogo zwala wine?

kazdy moze tak napisac. i dopoki nie poda jakiej literatury na ten temat to
bedzie tylko pisanie - no wiesz, litera obok literki...

Adam

18. Data: 2005-01-26 22:15:35

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> kazdy moze tak napisac. i dopoki nie poda jakiej literatury na ten temat
> bedzie tylko pisanie - no wiesz, litera obok literki...

A moj przyklad nie pasuje Ci?
Jedno dziecko dba o zaby(a raczej ja go pilnuje) ma 7 zebow latanych,a corka
nie dba i ma jedna dziurke,do tego zajada sie slodyczami.Wiec gdzie tu
logika?

Magda

19. Data: 2005-01-27 04:05:18

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mrówka" <m...@b...pl> wrote in message news:ct8v2m$ogh$1@news.onet.pl...

> No akurat "prawda_w_oczy_kole" napisal ze to niekoniecznie wina rodzicow ze
> ich dzieci maja prochnice tylko wplyw maja na to rzeczy nie do konca zalezne
> od nich.Wiec kto tu na kogo zwala wine?

wypisal przyczyny, ktore akurat z prochnica maja
niewiele wspolnego,

iwon(k)a

20. Data: 2005-01-27 07:25:43

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka wrote:
> [...]
> Jedno dziecko dba o zaby(a raczej ja go pilnuje) ma 7 zebow
> latanych,a corka nie dba i ma jedna dziurke,do tego zajada sie

i gdzie sens? to ja juz wole kupic ten las... eee.. tartak...

a wracajac do meritum - nie traktuj swojego postu jako publikacji naukowej
;)

Adam

nadczynność tarczycy
migrena