Re: nie przeprosi i już

Data: 2007-03-19 16:46:22
Temat: Re: nie przeprosi i już
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl>

Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał
| Przeryczała pół wieczoru - obawiam się, że niestety z
| powodu tego, że będzie musiała przeprosić.

przeprosiła ?

wątpię ;)

| Po prostu nie
| wiem w jaki sposób powinnam ją wychować pod tym kątem - ma ktoś pomysł?

znam ten ból - między innymi z autopsji. Nienawidzę po prostu dostaję
gorączki jak ktoś mi mówi że mam przeprosić. I staram się nie używać tego
sformuowania do dziecka.
Jeśli nie przeprosiła w danej minucie nie zmuszam jej żeby to zrobiła. Uczę
że powinna, że się przeprasza, że mi jest smutno że tak się zachowuje, każe
jej przemyśleć swoje zachowanie, że to tamto siamto. Gadam i gadam ale nie
zmuszam. Bo zmuszaniem nic nie wskóram - ot model jak Twój - zaprze się a
nie zrobi.

| Aha - żeby było śmieszniej w ocenie opisowej na półrocze dostała zapis
| "Nienagannie używa zwrotów grzecznościowych" i za to została pochwalona.

hehehe moja córka nawet dzień dobry mówi sąsiadowi kóremu ja powiedziałam że
prędzej go psem poszczuje niż usłyszy odemnie powitanie. Ot kulture się
dziecku wpaja. Ale też na zasadzie że "tak się po prostu robi" a nie "musisz
to zrobić".

IMHO - możesz nadal karać, nakazywać i złościć się ale to do niczego nie
doprowadzi. Lepiej odpuść sobie i dziecku - ona podejrzewam doskonale wie że
źle zrobiła, nie dość że uderzyła ( niechcący bo niechcący ) kolerzankę, nie
przeprosiła w odpowiednim momencie to jeszcze od matki kary dostaje. Ja bym
na Twoim miejscu powiedziała jej żeby po prostu następnym razem nie
zapomniała zainteresować się losem koleżanki - przecież po takim incydencie
niekoniecznie trzeba się czołgać po sali w ramach przeprosin, posypywać
głowę popiołem i iść do Częstochowy na kolanach ( ;) ) wystarczy
zainteresować się czy koleżance nic się nie stało, czy nie trzeba jej
odprowadzić do ławki, czy nie trzeba jej pomocy specjalisty ? :) Tego warto
dziecko uczyć - a nie czasami pustego przepraszam.

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718