... no i mam problem ...

151. Data: 2009-09-07 08:38:55

Temat: Re: ... no i mam problem ...
Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 13:56, "Marchewka" <s...@g...pl> wrote:
> Użytkownik "MOLNARka" <M...@M...pl> napisał w
wiadomościnews:h7qv3k$pjr$1@atlantis.news.neostrada.
pl...

> Mi tez najbardziej sroda pasuje. Tylko moze o 18.30, bo moje dziecie ma
> zajecia dodatkowe wczesniej.
> Furkot fajny, ale ten dym papierosowy odrzuca...

Czy-ście już coś ustaliły w końcu?
Mogę w środę o 18, bdb. Mogę Furkot, dobrze dawali jeść. Wolę
oczywiście bliżej Ursynowa ;)
Gdzie było Honey, Szpilka? To coś niedaleko Lii, na Bielanach? Bądźcie
ludźmi, Jana Pawła jednak trochę bliżej.

--
oshin, z gógla, bo zepsułam zasilacz do swojego sprzętu, buuu

152. Data: 2009-09-07 13:33:16

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e <w...@o...pl> napisał(a):

> Na onet też poszło wczoraj, przezornie posłałam na oba adresy, które
> miałam, faktycznie zwrot przyszedł z gazety.

odpowiedz poszla z onetu.

i.

153. Data: 2009-09-07 20:07:18

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h7k1f6$k8d$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> Jakie "kuku", na co się emocjonalnie nastawiły, no dobra, młody kurczak
> chciał iść na inne piętro, ale tu mowa o innym przedszkolu.
> Jedyne co to wkurzyło mnie maksymalnie chodzenie za karę do innej sali,
> ale to trzeba było od razu uciąć jak tylko wystąpiła taka sytuacja, to
> teraz by nie było, że dzieciom się źle kojarzy.
> No i zabawki powinny być sensownie dzielone.
> Innego problemu powiem szczerze nie widzę, a już tym bardziej zmiany
> ustaleń. W końcu dyrektor może podjąć decyzję o zmianie sali.

W każdym przedszkolu ze znanych mi opowieści i ze swoją widzą za tzw.
karę idzie się do młodszej/gorszej(jak widać )/ grupy. Taki standard
pedagogiczny.

U nas tak było kiedy dziecko swoim zachowaniem pokazało, że nie nadaje się
do danej grupy - zwykle odsyłane było do grupy maluchów. Ale żadnej traumy
dzieciaki nie mają. Inna sprawa, że u nas są 4 grupy, 4 sale, które po
kolei każde dziecko przechodzi w trybie awansowania.

Pozdrawiam,
Vicky S. z synem na 4 stopniu awansu przedszkolnego - zerówkowiczem :) który
czasami wracał "do początku" czyli do maluchów ;)

154. Data: 2009-09-07 20:17:19

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po kątach to teraz zabawki są poupychane. Za dobrze by było gnojkom w tym
> kącie.
> W Młodego przedszkolu istnieje kara pod postacią odseparowania od grupy
> bardzo brutalna: siedzisz przy stoliku i patrzysz, jak inne się bawią.

Czasem taka kara jest bardzo skuteczna. Na placu zabaw gdy inne dzieci się
bawią jest to częsta forma kary za nieusłuchanie pani (np. wspinanie się na
drzewo, gdy jest zakaz) lub inne przewinienie. Zwykle kara czasowa
(adekwatna do przewinienia) - kilka minut, potem pogadanka i koniec tematu.
Do odsyłania do innej grupy, o którym pisałam wcześniej, odwoływano się w
ostateczności. Alek chyba ze 2 razy wylądował u maluchów, nie pamiętam już
co wtedy zmalował, ale jakoś cały dzień rozrabiał jak pijany zając ;) i pani
odesłała go żeby sobie przemyślał pewne sprawy.

Pozdrawiam,
Vicky S.

155. Data: 2009-09-07 20:26:08

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sali. Tak było 2 lata i nikt słowa nie powiedział że coś jest nie tak albo
> że planowana jest jakaś zmiana.
>
> Aż do dziś kiedy to już na miejscu rano okazało się, ze aktualnie to my
> jesteśmy w sali grupy dodatkowej a oni w naszej.
> Sala jest w miarę - czepiać się nie będę zbytnio.
> Problemem jest brak zabawek i innych pomocy (bo jest mało i są głównie
> takie dla 3 i 4 latków ... czyli to co rodzicie grupy dodatkowej kupowali
> dla swoich dzieci w zeszłych latach).
> I problemem jest sposób załatwienia sprawy ...
> Acha ... no i teraz to my mamy być w tej sali 2 lata a oni mają

Wg mnie trochę źle rozwiązano problem dodatkowej grupy. Najpierw 2 lata w
tej samej sali, a teraz awans do innych sal. Z drugiej strony teraz Wasza
grupa ma być poszkodowana, bo będzie w sali słabiej wyposażonej.

U nas naturalna kolej rzeczy zwykle jest taka, że dzieciaki awansują i
przechodzą do nowych sal, gdzie są zabawki odpowiedniejsze do ich wieku.

Może dla was rozwiązaniem będzie próba wyrównania niedoborów tej sali?
Rozdzielenie zabawek czy jakoś tak? Choć nie wyobrażam sobie tego, bo jeśli
dobrze rozumiem to są 4 grupy normalne (3, 4, 5, 6 latki) i dodatkowa grupa
5 latków. Czy liczebność grupy nie pozwala na połączenie obydwu grup?
Albo sala grupy dodatkowej powinna być uzupełniona pomocami z sali grupy 5
latków. No ew. wspólna zabawa w sali 5 latków, a tylko prace indywidualne
grupy dodatkowej w tej sali?
Ciekawa jestem jak to rozwiąże przedszkole.

Pozdrawiam,
Vicky S.

156. Data: 2009-09-07 20:31:41

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziś na rozmowie p. dyrektor kajała się strasznie, przepraszała za
> niefortunności, w ogóle nie miała argumentów oprócz standardowego, ż
> edzieci zawsze zmieniały sale.
> Nie będe zdawać realcji z całej rozmowy ... nawet nie było starsznie ostro
> bo trafiłayśmy na miękki grunt.
> Reasumując - zostajemy w sali grupy dodatkowej coby większego zamieszania
> nia robić ale dostajemy część ichniejszych zabawek + dofinansowanie na
> zakup nowych. I mamy oiecana nową (konkretną) salę na przyszły rok.
>
> Nie jest to super zwycięztwo ale tez nie zgniły kompromis więc ... jest OK
> [...]

Lepsze to niż nic ;) A jednak tak jak myślałam. Nie doczytałam jeszcze do
końca :)

Pozdrawiam,
Vicky S. - producentka postów dziś ;)

[Wr] Wolne miejsca w przedszkolach we Wrocławiu
Dylemat czy posłać 6-latka do pierwszej klasy
Młody giercownik
Początek sądowej tyranii
niedługo zacznie się szkoła...