Re: no nie moge:-/

From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: no nie moge:-/
Date: Thu, 08 Sep 2005 10:12:50 +0200

Użytkownik Nieradek napisał:

> Pisząc wszędzie to masz na mysli cala Polske? Bo jesli tak to spiesze
> doniesc, ze jednak tak nie jest wszedzie. I prawde mowiac z wielkim
> zdumieniem czytam akurat te odnoge watku. W corki szkole (Gdynia) na apel
> rozpoczynajacy i konczacy rok szkolny owszem przychodzi proboszcz z
> miejscowej parafii i ma swoje 5 minut podczas calej tej uroczystosci, ale to
> jest wsio. A to czy zalicza sie w tym dniu msze sw. to juz jest sprawa
> najzupelniej indywidualna poszczegolnych rodzicow i ich dzieci. I slowo
> daje, ze myslalam, ze tak wlasnie jest w calej Polsce :-) Ale skoro ZHP
> [...]

U nas nawet proboszcz nie przyychodzi, tylko po prostu
katecheci. Nauczyciele są różnych wyznań, a jeśli chodzi
o uczniów, to niektórzy nawet na Mikołajki nie
wymieniają się prezentami, żeby nie skalać się obcą
religią.

ZHR nie był odłamem ZHP, tylko oddolnie powstałą
organizacją, jako sprzeciw wobec czerwonego harcerstwa.
Nawiązali po prostu do tradycji skautów, bo obozy
w hotelach i zagraniczne wycieczki dla "równiejszych"
nie bardzo w tym pasują IMHO.
Mój kolega z liceum poszedł z kolegami na mszę w
mundurkach (jako zastęp) i został z ZHP usunięty,
w 1981r. Niedawno widziałem go w telewizji, gdzie
wypowiadał się jako dyrektor firmy medialnej.

J.

--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.