Re: nowa amnestia cbneta :)

From: "Redart" <i...@g...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: nowa amnestia cbneta :)
Date: Fri, 26 Feb 2010 09:54:40 +0100
<hlu936$f9o$1@inews.gazeta.pl> <hlu9kj$dn8$1@news.onet.pl>
<hlua1k$ej7$1@news.onet.pl> <hluaqq$ln7$1@inews.gazeta.pl>
<hlud5t$mlb$1@news.onet.pl> <hluhvh$9ko$1@node1.news.atman.pl>
<hlujv5$bcg$1@news.onet.pl> <hlv1ug$kbg$1@news.onet.pl>
<hm0166$cko$1@news.onet.pl> <1mmpvs95pbht0.lizl4ma5xstp$.dlg@40tude.net>
<hm1f0u$m8o$1@news.onet.pl> <hm1i4j$86m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hm1iio$1gs$1@news.onet.pl> <hm1lo4$mjq$1@node2.news.atman.pl>
<hm1l8p$sdb$10@node1.news.atman.pl> <hm1mne$mn5$1@node2.news.atman.pl>
<hm2ra9$3bc$3@atlantis.news.neostrada.pl> <hm2rc6$agr$1@inews.gazeta.pl>
<hm2tqh$b58$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm2vnp$jv0$1@news.onet.pl>
<hm42pv$6ev$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm43ck$3ud$1@inews.gazeta.pl>
<hm44l2$pdp$1@news.onet.pl> <hm481l$4np$1@node2.news.atman.pl>
<hm48dm$7bs$1@news.onet.pl> <hm4b9i$57f$1@node2.news.atman.pl>
<hm6paq$ftm$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hm6rj6$rjn$3@news.onet.pl>

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości
news:hm6rj6$rjn$3@news.onet.pl...

> A co, intelektualnie na tyle już nie potrafisz?
> Swoją droga "kurwiszon" od cbneta może oznaczać spory,
> naprawdę spory ładunek emocjonalny.
> Nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz tak kogoś lubiłem
> i na tyle zalazł mi za skórę, żeby nazwać choć podobnie.
> hmm... nie powiem, dość ciekawe ... ;-)

Cbnet wszystkich nazywa qrwiszonami, kiedy jest w odwrocie.
O ile dobrze pamiętam - też tak kiedyś zostałem nazwany.
A jak nie - to podobnie.

Mechanizm jest tutaj dość prosty i schematyczny: zdarza się, że
cbnet postanawia wyjść ze swojego bezpiecznego getta 'do ludzi'
bardziej, niż to ma w zwyczaju. Zazwyczaj 'zachętą' do wyjścia jest
pojawienie się na PSP osoby o nieprzeciętnej inteligencji.
Tutaj rolę tej osoby pełnisz Ty. Inteligencja to jednak trochę
za mało. Łączy Was więcej: np. surowe, "zimne" wychowanie
- aczkolwiek o tym w ogóle nie pisałeś, a cebe odważył się
o tym napisać chyba pierwszy raz - nigdy wcześniej nie czytałem
o jego 'dziadkach majacych za sobą I i II wojnę światową' -
to jednak to daje się wyczuć. Ma to pewne konsekwencje
w Waszej psychice.
Po etapie wyjścia cebe dość szybko zaczyna się gubić.
Dochodzi do tego w szczególności przy rozbieżnościach
dot. oceny ludzi. Cebe oferuje oceny bardzo przejaskrawione,
'wybiórczo zmultiplikowane'. Eksponuje pewne składowe i
na nich opiera oś całej swojej oceny, zupełnie pomija cechy
równoważące i kontrolujące. Na tej zasadzie zawsze
'ma trochę racji' - bo wychwytuje pewne ludzkie cechy.
Ale efekt jest troche taki, że "samochody mają
brudne opony -> samochody są złe".
Cebe bardzo pragnie ocen zero-jedynkowych,
"mój wróg musi być wrogiem mojego przyjaciela, jak
nie to też jest wrogiem, w dodatku podstępnym, bo się
podszywa pod mojego przyjaciela". Po krótkich próbach
sformatowania 'przyjaciela' (tu: Ciebie), czyli całkowitego
podporządkowania go swoim ocenom innych ludzi,
daje sobie spokój i z 'qrwiszonami' na ustach wycofuje się
z powrotem do swojego getta - getta, w którym nikt
mu nie wchodzi ze swoimi ocenami.
Schemat obserwowany wielokrotnie, przećwiczony na
wielu osobach.
Jeślibyś jednak doszedł z nim do porozumienia w kwestii
ocen innych ludzi, to możesz wejść w temat dużo
trudniejszy: eugenika, idee rasy panów-nadludzi, ocena moralna
Hitlera jako zbawcy ludzkości, swoiście zmodyfikowany
antysemityzm jako recepta na zło tego świata itp itd.
BTW. Ty także masz ciągotki do teorii eugenicznych,
co z pewnością cebe wyczuł i dlatego też wydałeś mu się
szczególnie atrakcyjny.