Re: nowelizacja Kodeksu Pracy

From: Jarek <j...@p...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: nowelizacja Kodeksu Pracy
Date: Wed, 30 May 2001 01:37:49 +0200

On Tue, 29 May 2001 10:28:48 +0200, "Czaplewski"
<s...@p...com> wrote:

>Witam wszystkich serdecznie.
>Jestem pierwszy raz na waszej grupie dyskusyjnej. mam na imię Jarek i
>chciałbym poruszyć problem rent inwalidzkich.
>Uważam, że osoby które pobierają renty inwalidzkie nie powinni pracować lecz
>uczęszczać na zajęcia rehabilitacyjne celem poprawy stanu zdrowia i
>przywrócenia zdolności do pracy, a tym którym stan zdrowia po okresie
>rehabilitacyjnym nie będzie rokował poprawy - otrzymania stałej renty.

Tak? Dziwię Ci się, że w "nagrodę" za to, że komuś nie poprawił się
stan zdrowia chcesz na całe życie dać jakąś rencinkę, za którą nie
wiadomo, co zrobić. Czy Twoja wizja ON to wizja człowieka zamkniętego
w domu? Nie mająca kontaktu z ludźmi a chyba miejsce pracy jest
właśnie dla wielu ON takim oknem na świat Przecież można stworzyć
stanowisko dostosowane dla ON i taka osoba może wykonywać taki rodzaj
pracy na jaką pozwala jej stan zdrowia. Na tym moim zdaniem powinna
się skupić a cała polityka a nie na kombinacji jak zabrać .... jak
zakazać ... itp.

>Inaczej ta forma świadczenia ubezpieczeniowego straci sens.

A dlaczego? Moim zdaniem renta powinna m.in być czymś co wyrównuje
szanse i często pokrywa większe wydatki jakie mają ON w związku z
potrzebą rehabilitacji, itp. Moim zdaniem renta powinna być wypłacana
za same inwalidztwo a co ta osoba robi, czy sobie dorabia czy nie, to
już jej sprawa, przecież lepiej jeśli pracuje, w koccu pracując płaci
podatki...

>Bo jak wiemy w Polsce za dużo jest fikcyjnych rent inwalidzkich. Niektórzy
>(spośród wielu) na komisjach lekarskich w ZUS-ie narzekają na swój stan
>zdrowia, choroby i niezdolność do pracy po to żeby otrzymać tzw. dodatkowy
>dochód, a gdy ZUS rozpatrzy pozytywnie wniosek i przyzna świadczenie
>rentowe, na drugi dzień zgłaszają się do zakładów pracy błagając o przyjęcie
>do pracy bo kochaja pracę (czyli mają końskie zdrowie) a mają niskie renty

Powtarzasz jakiś slogan, którego nie rozumiesz, ale idąc za Twoim
tokiem myślenia to ON chcące pracować mają końskie zdrowie a te, które
chcą pracować na dostosowanych stanowiskach też?

>!!! Natomiast lekarze (ci z medycyny pracy) już po miesiącu wypisują, że
>petent jest zdolny do pracy (CUD) na takim a takim stanowisku !!! PARANOJA
>!!!

Paranoja? Jeśli np. osoba na wózku jest dobrym programistą a lekarz
medycyny pracy napiszę, że może wykonywać taką pracę to co w tym
dziwnego? Od tego jest przecież lekarz tej specjalności żebo określił
rodzaj pracy jaką osoba może wykonać

>Problem nie tkwi w pozbawianiu świadczeń emerytalno-rentowych, problemem są
>za zbyt niskie kwoty rent inwalidzkich (ale to juz problem ogólnopolski) i
>zbyt wielka liczba rencistów (oj co za kaleki kraj). Gdyby te świadczenia
>podwyższyć do odpowiedniego poziomu np. najniższego wynagrodzenia w
>zatrudnieniu - nie byłoby fikcji, dorabiania - byłby to już wybór świadomy

Naniższe wynagrodzenie to Twoim zdaniem odpowiedni poziom przy cenach
"zachodnich" ? Czyli Twoim zdaniem osoba niepełnosprawna nie zasługuje
na więcej? A jeśłi sama zapracuje na więcej to już Cię to w oczy kole?
Przecież do ... nie ukradnie tylko zapracuje często poświęcając więcej
serca w to co robi niż osoby "zdrowe"
Faktycznie są tacy, którzy niestety nigdy nie podejmą pracy bo mają
taki kiepski stan zdrowia to mają być całe życie na łasce rodziny? Bo
niestety za najniższą pensyjkę niewiele zwojuje.

>nie tylko w sensie finansowym ale rehabilitacyjnym. Nagle kraj by ozdrowiał
>!!!!

Jeśli będzie więcej ludzi takie poglądy głosiło jakie Ty tu
prezentujesz to może rencistów bedzie mniej ale kraj czy będzie
zdrowszy, czy polityka bedzie zdrowsza?

>Trzeba jeszcze jedno podkreślić, że wśród rencistów są równi i równiejsi, bo
>ci którzy ze względu na swój stan zdrowia naprawdę nie mogą pracować muszą
>wegetować kosztem tych fikcyjnych rencistów.

Sam sobie zaprzeczasz najpierw byś zakazał pracy a potem użalasz się,
że "muszą wegetować" To, że jakaś część jest być może nieuczciwa i ma
lewe papiery to nie znaczy, że wszyscy mają za to ponieść
konsekwencję.

>Jeżeli chodzi o emerytów (dotyczy tylko tych, którzy ukończyli 60-k 65-m),
>to uważam, że mają oni prawo nadal pracować (wynagrodzenia nieograniczone) i
>otrzymywać świadczenie emerytalne (bez zawieszenia). Dlaczego ? Ponieważ
>emerytura wypłacana jest z ich długoletniego terminowego gromadzenia wkładów

Szok, człowieku na jakim Ty żyjesz świecie od kiedy dzisiejsze
emerytury są wypłacane z funduszy emerytalnych? One sa wypłacane ze
składek jakie idą na bieżaco do ZUS z prostego powodu, że te pieniądze
jakie ludzie płacili do ZUS-u załóżmy 10...20 lat temu były
"przejadane" .....

>(patrz fundusze emerytalne).

to dopiero będzie.

>A tak na marginesie dlaczego ci co mają renty socjalne (z ośrodków pomocy)
>mogą podjąć tylko pracę do kwoty nie przekraczającej renty socjalnej (czyli
>406 zł od czerwca br.). PARADOKS !!!

w tej jednej kwestii się z Tobą zgodzę

>Mam nadzieje, że wreszcie rząd uporządkuje te sprawy.

A ja mam nadzieję, że ten rząd tego już nie zdąży, bo obawiam się, że
myśłi tak jak Ty i chcę w ten sposób zwalczyć bezrobocie zakazując
pracy rencistom. Niestety ta ekipa której mam nadzieję dni są
policzone (do wyborów) kojarzy mi się z zabieraniem przywilejów ON.
Mam też nadzieję, że więcej ludzi zrozumie, iż ON mają prawo do
normalnego życia a nie tylko do ochłapów jakie rząd jeden czy drugi im
rzuci pod nogi.

>Pozdrowienia scorpio / aaa_

Ja również pozdrawiam.

30.05 JC
30.05 prusak
30.05 st@n
30.05 JC
31.05 Czaplewski
31.05 Czaplewski
31.05 prusak
31.05 prusak
31.05 Jarek
31.05 Leszek M.
31.05 JC
01.06 prusak
01.06 Jacek Kruszniewski
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla