nóż do korniszonów?

1. Data: 2006-09-19 10:24:47

Temat: nóż do korniszonów?
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam trochę noży do dekoracji potraw . Przy większości +/- wiem jak się
nimi posłużyć przynajmniej teoretycznie.
Ale jak działa i co robi ten nóż?
http://www.robin.com.pl/sklep/noz-do-korniszonow
Na 100% to nawet nie jestem pewna którego końca się używa, no i jakie są
efekty?
kto potrafi rozwiązać zagadkę?
Z góry dzięki za pomoc
tmk

2. Data: 2006-09-19 11:42:06

Temat: Re: nóż do korniszonów?
Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> [...]
> http://www.robin.com.pl/sklep/noz-do-korniszonow
> Na 100% to nawet nie jestem pewna którego końca się używa, no i jakie są

"Końcówka dekoracyjna wykonana ze stali nierdzewnej, trzonek z tworzywa"
- jak wynika z tego komentarza używasz tego metalowego po lewej stronie
obrazka ;) No i pewnie jakoś z jego pomocą wycinasz wzorki z tych
nieszczęsnych korniszonów, dla mnie czarna magia, bo nie mam talentów
manualnych. Nota bene tak sobie myślę, że osobny nóz do wycinania w
korniszonach, to jakiś dziwny pomysł, pewnie sa takie nożyki, których
można użyć do większości wiktuałów.

tapta
GG:4082847

3. Data: 2006-09-19 11:47:56

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> manualnych. Nota bene tak sobie myślę, że osobny nóz do wycinania w
> korniszonach, to jakiś dziwny pomysł, (...)

No dziwny. Dlatego IMHO bardziej prawdopodobne jest, że to służy do krojenia
ich w paski.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

4. Data: 2006-09-19 13:34:50

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> [...]
> http://www.robin.com.pl/sklep/noz-do-korniszonow
> Na 100% to nawet nie jestem pewna którego końca się używa, no i jakie są

przyciskasz i przeciagasz i masz korniszona pokrojonego w paski...
ja tam osobiscie wole w calosci ale do salatki np. jesli cale korniszony
sa za duze moze sie przydac...
na kanapke bo caly korniszon z niej spadnie tez itp.
ciezko jest zwyklym nozem pociac malenkiego korniszona na rowne paski...
pozdrawiam
Mars

5. Data: 2006-09-19 14:07:06

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie to do krojenia w drobne paski,
Mozna np. przekroic "na raz" końcówkę pora i jest smieszny pióropusz,
Katarzyna -Rzeszów

6. Data: 2006-09-19 16:05:49

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://www.robin.com.pl/sklep/noz-do-korniszonow
> Na 100% to nawet nie jestem pewna którego końca się używa, no i jakie są

Wielkie dzięki, wobec tego raczej nie kupię, zdecyduję się chyba na nóż V do
dekoracji. resztę raczej można kupić w marketach. wielkie dzięki

7. Data: 2006-09-19 20:00:39

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> http://www.robin.com.pl/sklep/noz-do-korniszonow
> Na 100% to nawet nie jestem pewna którego końca się używa, no i jakie są
> efekty?
> kto potrafi rozwiązać zagadkę?

Moim zdaniem tym nożem robi się "wachlarzyk" z korniszona. Malutki ogóreczek
nacina się nie do końca, "płatki" rozsuwa - i wachlarzyk można rzucić na
czubek góry z sałatki na przykład.

Ania

8. Data: 2006-09-20 07:10:52

Od: t...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

HEj

jest tak jak już wyżej napisano, służy do wachalrza z ogórka i do
robienia idealnych pasków nie tylko z ogórka.
To że ten nóż nazywa się "do korniszonów" nie oznacza że tylko do
tego możęsz go użyc. Uzywam go już 5 lat i jest moim ulubieńcem.
Świetnie wycina się z niego paski cukini którymi owijam zrazy z
ryby, super tnie się również bakłażana, chociaż trzeba mieć
troszkę wyobraźni do tego. Osobiście polecam, zakup warty
poświecenia kasy. Weź do reki nóż pojdź z nim do lodówki i
pomyśl co ty być z nim zrobiła...
Pomysłów jest wiele, może spaghetti z cienko rozlanej galaretki?
owoceowej jako dekoracja do deseru, mozę "Julienne" z marchewki? a
może piórka z pora?
Kombinuj...
Pozdrawiam

Tomciu (kucharz)

9. Data: 2006-09-20 08:13:54

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

Dzięki za obszerną odpowiedź, bardzo mi się podoba propozycja wzięcia noża
do ręki, ale właśnie problem polega na tym, ze ze zdjęcia nie bardzo mogę
wyobrazić sobie jak wygląda to ostrze? skoro służy do pasków to jest to
chyba jakaś ostra kratka? jak zmiejszona do robienia frytek? w ogóle te
zdjęcia są makabryczej jakości, rozumiemże to sklep dla profesjonalistów
czyli ktoś kto kupuje to wie jak to wygląda i jak sie tym posługiwać. Ja
tylko zabłdziłam na te strony ;))
Ale jak już dorwałam kogoś doświadczonego- to proszę napisz jakie
narzędzia, noże są podstawą i dają efektowne rozwiązania?
Nie jestem kucharzem, lubię gotować czasem robię jakiś proszony obiad i
chciałabym,zeby to było efektowne. Na zdolności manualne nie narzekam.
TMK

10. Data: 2006-09-20 10:26:49

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyobrazić sobie jak wygląda to ostrze? skoro służy do pasków to jest to
> chyba jakaś ostra kratka? jak zmiejszona do robienia frytek?

Dlaczego kratka? Na zdjęciu, po powiększeniu, dość wyraźnie widać że jest
to, jesli dobrze liczę 8 ostrzy - taki jakby wielokrotny nóż, pewnie fajnie,
efektywnie i efektownie się tym kroi.

pozdrawiam
Basia

Potrawa dla karmiącej
przepis na pyzy
Prosba o pomoc z obiadem
papryka w zalewie jakiejs CD. /kiszona???/
Baileys - pytanko.