noze kuchenne

101. Data: 2017-04-29 23:05:03

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> czyściej"!), ale nie przesadzała z czystością otoczenia ("żyj brudniej"!).
>
> Obawiam się, że ten strach przed, cytuję, Pseudomonas, Listeria, E.coli,
> Proteus, Salmonella,
> Shigella, odbierze Ci resztę przyjemności z życia!
>
> Zwłaszcza E. coli, których możesz mieć nawet do 1 000 000 000 000 sztuk na
> 1 gram treści jelita grubego (sic!), muszą mieć niezły ubaw w Twoich
> "kiszkach". A zakażenia tzw. oportunistyczne są tym bardziej
> prawdopodobne, im bardziej zniszczysz swoją odporność. Także nadmierną
> dbałością o jałowość (nomen omen) życia!

Madre slowa. Ale trafily na bardzo uparty łeb.

102. Data: 2017-04-29 23:05:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A powinien kwiaty wysłać, czy co?

Ale w sumie poprawna obserwacja: naucze się od mądrzejszych, wymęczę tych
co się dadza wymęczyc i pojde na inną grupę na której są inni specjaliści
których wiedzy akurat potrzebuję :-)

Co w tym złego?

103. Data: 2017-04-29 23:05:06

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Żaden styl nie pomoże, kiedy mózg odbiorcy szwankuje.

Przecież tam nic złego ze stylem nie było.
Zwykła wymówka aby się do błędu nie przyznać...

104. Data: 2017-04-29 23:07:15

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> Ząbkowany do krojenia chleba?!
> To już lepiej siekierkę marki Fiskard:)

A czemu nie?
Taki mam u siebie w Chicago i bardzo go lubię:

Chicago Cutlery Walnut Tradition 10-Inch Serrated Bread/Slicing Knife
https://www.amazon.com/dp/B00091SCV4/ref=cm_sw_r_cp_
api_wcqbzbFHC000Q

Idealnie sobie radzi z twardą skórką i miękkim miąższem moich pieczonych w
domu chlebów na zakwasie.

A czego Ty używasz do krojenia świeżego chleba?

105. Data: 2017-04-29 23:10:16

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> chleba używają właśnie noża ząbkowanego? A producenci takie noże im
> dostarczają?
>
> Moim zdaniem jest niewiele produktów, które równie szybko tępią noże, jak
> właśnie chleb.
> Tylko nie podawajcie tu przykładu np. kości, bo te raczej traktuje się
> tasakiem lub nożycami, albo używa się specjalnego noża, który w waszej
> kuchni już uległ degradacji i nadaje się tylko do zniszczenia.
> Chleb jest praktycznie podstawą w polskiej kuchni, kroi się go często,
> nigdy nie użyłbym np. wymuskanego i wyostrzonego noża szefa kuchni do jego

Poza tym taki nóż jedzie po chlebie jak piła, nie deformując kromki
świeżoupieczonego chleba.

Taki już wczorajszy/przedwczorajszy chleb da się skutecznie kroić ostrym
nożem gładkim.

106. Data: 2017-04-30 00:53:40

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-29 o 23:05, Pszemol pisze:

> pojde na inną grupę na której są inni specjaliści
> których wiedzy akurat potrzebuję :-)

Tak jest!
Z tym, że niekoniecznie... ;)
Na przykład, dzięki dość specyficznej logice niektórych, o praniu więcej
dyskusji będzie na grupie poświęconej kuchni, niż na (według mnie
właściwej) pl.rec.dom.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

107. Data: 2017-04-30 02:07:29

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Elephant style" -- https://youtu.be/HWje_E6xqEs

Fajny ten kibelek. Jakby u nas takie były 3 lata temu, jak robiłam
remont mieszkania to kupiłabym. U mnie bidet by się już nie zmieścił,
cud, że dało się upchnąć kabinę prysznicową z siedziskem. Sąsiadka w tym
bloku, w innej części korytarza ma większą łazienkę to i kabinę większą
mogli u niej zamontować oraz przy sedesie bidet...ale pralkę musi
trzymać nadal w kuchni.

--
animka

108. Data: 2017-04-30 02:10:04

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-30 o 00:53, Akarm pisze:

> [...]
> Na przykład, dzięki dość specyficznej logice niektórych, o praniu więcej
> dyskusji będzie na grupie poświęconej kuchni, niż na (według mnie

Tam jest więcej o budowaniu domów.

--
animka

109. Data: 2017-04-30 05:40:32

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Źle rozumiesz!
> Powinien być Ci idolem jako współtwórca polskiej (lwowskiej) szkoły
> matematyki, ale to Żyd (choć polski patriota do śmierci):
> "Niektóre dzieci tak lubią szkołę, że chcą w niej pozostać przez całe
> życie. Uczeni rekrutują się z tych infantylistów".
> Nauczyciel to uczony nieakademicki?
>
> Matematyka nie kończy się na ueczeniu dzieci w podstawówce :)

> No i już wszystko rozumiem.
> Ikselka jest na grupie gawędziarzem.

Oj, pogubiles sie...
Dla higieny ona wyparza noze, ktorych uzyla do krojenia surowego miesa...
Po to aby tym surowym miesem (na nozu) nie pobrudzic np surowego jablka lub
kapusty...
To czy pokrojone tym nozem mieso zje na surowo czy gotowane nie ma
znaczenia dla faktu higieny uzywania noza...

110. Data: 2017-04-30 10:43:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
> bardzo boli).
>
> Tylko szkoda, że umysł podobno ścisły, nie odróżnia potencjalnych zaledwie
> możliwości (owe sparzenie wrżątkiem gąbki), od badań in situ. Czyli
> rzeczywista gąbka, "skradziona" ze statystycznej polskiej kuchni, poddana
> badaniom - ta statystyczna jest jednym z najbardziej brudnych przedmiotów
> w mieszkaniu. Naprawdę nie widać różnicy między teorią a faktami???
>
> Ja nie wierzę, że Ikselka wyparza swoje gąbki do naczyń. Tak czytam
> Ikselkę i odnoszę wrażenie, że to bardziej gawędziarstwo w zastępstwie...

Twój problem z niewiarą.
Dla mnie to żaden problem włożyć gąbkę/ściereczkę do jakiegoś sporego
kubka, zalać wrzątkiem i obciążyć np. tłuczkiem do mięsa. 10 sekund roboty.
Wyjmuję kiedy ostygnie, a kubek wędruje do zmywarki.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

Posolę sobie :-D
Szkodliwe pralki
Jaki termos obiadowy?
Co zrobić poświątecznie?