odkurzanie w domu alergika

1. Data: 2009-12-02 11:28:37

Temat: odkurzanie w domu alergika
Od: "Krusia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytałam już o to na pl.soc.dzieci ale jakoś nikt nie był mi w stanie
odpowiedzieć sensownie na moje pytanie. Znalazłam na
http://www.eluxury.pl/article/show/15/247/Skrzydlaty
-odkurzacz-Samsunga
odkurzacza, który jest określany jako ekologiczny i zielony. Ponieważ mam
alergiczne dziecko, chciałam się dowiedziec, czy to chodzi tylko i wyłącznie o
zużycie energii, czy też ma on jakieś inne właściwości, które pozwalają go
nazwać ekologicznym. Najważniejsze jest dla mnie to jaki wpływ ma taki sprzęt na
alergików właśnie. Czy może mi ktoś sensownie to wyjaśnić? Będę wdzięczna.

2. Data: 2009-12-02 16:25:01

Temat: Re: odkurzanie w domu alergika
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krusia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> które pozwalają go nazwać ekologicznym. Najważniejsze jest dla mnie to
> jaki wpływ ma taki sprzęt na alergików właśnie. Czy może mi ktoś

Nie wiem czy to będzie sensownie ale ostatnio pojawiające się odkurzacze dla
alergików to nic innego jak marketing. Filtr wylotowy HEPA 11 ma prawie
każdy taki i podobny odkurzacz a co do zużycia energii to trzeba by
sprawdzić aby się dowiedzieć.

3. Data: 2009-12-02 16:44:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Dec 2009 17:25:01 +0100, Robert napisał(a):

> Użytkownik "Krusia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
-odkurzacz-Samsunga

> Nie wiem czy to będzie sensownie ale ostatnio pojawiające się odkurzacze dla
> alergików to nic innego jak marketing.

Też tak sądzę.

> Filtr wylotowy HEPA 11 ma prawie
> każdy taki i podobny odkurzacz a co do zużycia energii to trzeba by
> sprawdzić aby się dowiedzieć.

Dodatkowo uszczelniam wylot dociętym na wymiar filtra płatem waty
podłożonym pod sam filtr - działa to świetnie. I ważne, aby wnętrze
odkurzacza (tam, gdzie się wkłada worek) dokładnie czyścić; ja robię to
drugim odkurzaczem oraz wilgotną ściereczką.
--

Ikselka.

4. Data: 2009-12-02 16:51:39

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzęt na
> alergików właśnie. Czy może mi ktoś sensownie to wyjaśnić? Będę wdzięczna.

Ten model nie jest wybitnie antyalergiczny, bardziej skupia się na
parametrach ekologicznych .

Jest wiele odkurzaczy minimalizujących ryzyko alergii.

Najważniejszy jest filtr HEPA, najlepiej filtr HEPA 13, ewentualnie HEPA 11.
Różnią się % wychwyconych cząstek na wylocie, ale oba są ZTCP > 97% (chyba
HEPA 13 > 99%)
Dobrze jest stosować worki warstwowe "Safbag" (o ile nie mylę nazwy) - one
sa bardziej nieprzepuszczalne niż papierowe.

Poczytaj lepiej na stronach o astmie i alergii, tam znajdziesz wyczerpujące
informacje. (dzieckoalergiczne.pl i inne)

Pamiętaj, ze jeżeli nie masz przypadku zdiagnozowanej alergii na roztocza w
kurzu, to nie musisz szukac megawypasionego odkurzacza. Inna sprawa w
przypadku dziecka faktycznie uczulonego.

Ja mam syna alergika (ale nie na kurz!) i uzywamy Zelmer Syrius HEPA11 z
workami Safbag (ale i tak raczej odkurzamy raczej gdy dzieci nei ma w domu).

pozdrawiam,

:-) Monika

5. Data: 2009-12-04 07:58:41

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobiście wystrzegam się "ekologicznych i zielonych", gdyż niewielkie
zmniejszenie zawartości substancji potencjalnie szkodliwych, czy zużycia
energii skutkuje przeważnie obniżeniem jakości i trwałości.
Radzę po prostu kupić normalny odkurzacz, odkurzać, gdy alergika nie ma w
pomieszczeniu, a na koniec zwyczajnie przewietrzyć i po sprawie.
Jacek

6. Data: 2009-12-04 14:10:09

Od: " Brannick" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam zerknąć na interesującego FAQa dotyczącego odkurzaczy i odkurzania -
http://interia360.pl/artykul/efaq-wszystko-co-chcial
bys-wiedziec-o-odkurzaniu,28668

7. Data: 2009-12-05 18:42:28

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alergia powstaje z powodu zbytniego trzymania dzieci pod kloszem od
urodzenia, bo nie mają styczności z alergenami.
Poza tym chemia i wszechobecny syf (ten chemiczny).

Moja rada - wywal chemię, zacznij używać normalnego odkurzacza, dziecko
trochę bardziej pocierpi, ale za kilka lat ci podziękuje - po prostu się
uodporni.

MS

8. Data: 2009-12-08 11:39:34

Od: Frame Relay <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. napisał(a):
> Alergia powstaje z powodu zbytniego trzymania dzieci pod kloszem od
> urodzenia, bo nie maj� styczno�ci z alergenami.
> Poza tym chemia i wszechobecny syf (ten chemiczny).
>
> Moja rada - wywal chemi�, zacznij u�ywa� normalnego odkurzacza, dziecko
> troch� bardziej pocierpi, ale za kilka lat ci podzi�kuje - po prostu si�
> uod####i.

Bzdury wypisujesz! Alergik prędzej astmy dostanie i się wykończy od
dużego stężenia alergenu niż się uodporni.

fr.

9. Data: 2009-12-08 16:26:18

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzdury wypisujesz! Alergik prędzej astmy dostanie i się wykończy od

Sam piszesz (częściowe) bzdury.
1) To dlaczego są szczepionki na alergię (pyłki, jad owadów) oczywiście w
zwiększanych dawkach - żeby nie było wątpliwości w szczepionkach są
alergeny.
2) Nie mówię o dużym stężeniu. Zwykły odkurzacz ma tyle filtrów że
wyeliminuje duże stężenie.
3) Wychowujecie swoje dzieci pod kloszem na nietykalne laleczki z białymi
rączkami, a potem najłatwiej zrzucić na chorobę a nie swoje błędy.

MS

10. Data: 2009-12-08 21:14:20

Od: "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
> 3) Wychowujecie swoje dzieci pod kloszem na nietykalne laleczki z białymi
> rączkami, a potem najłatwiej zrzucić na chorobę a nie swoje błędy.

no tak, ale jak ma już alergie, to trochę za późno i faktycznie, może sie w
astme przerodzić

ale z pkt3 się zgadzam

btw, ja uzywam zwyklego elektroluxa twin costam z hepa12(ztcp), bezworkowy,
tylko z pojemnikiem (to jest dopiero ekologiczny odkurzacz- nie dosc ze nie
scianaja makulatury na worki, to jeszcze kasy mi nie ubywa na kupowanie
nowych, a filtry myje sie normalnie w wodzie) i córa moja (~6 mcy) jeszcze
nie dostała żadnej alergii
a odkurzane jest czasami nawet 2x w tygodniu :)

mycie okien plastikowych
Regeneracja okien pcw
ława ze szklanym blatem
Przekształcenie mieszkania własnościowego na ... czy warto?
prosty monitoriung na 1 kamerze