operacja kręgosłupa a łapówka

21. Data: 2001-07-17 15:20:53

Temat: Re: operacja a ?apówka
Od: "Witch" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zielinski" <p...@a...gda.pl> napisał w wiadomości :
> E, chyba nie. Zazwyczaj i w najwiekszym stopniu zdarza sie to w polityce,
> dziennikarstwie, urzedach panstwowych, urzedach celnych, na policji, na
> egzaminach na prawo jazdy. Ale to tylko wedlug mnie. Jak widac, kazdy ma
> swoja opinie na ten temat i pisze to, co mu sie wydaje, a zmierzyc
> obiektywnie tego sie nie da.
>
> pozdrawiam :)
>
> Piotr Zielinski

Witam
No coz, a czy politycy nie decyduja o naszym zyciu? Oczywiscie posrednio,
ale jednak. A moim skromnym zdaniem sa zawody, w ktorych trzeba byc moralnym
az do bolu. Jestem wdzieczna lekarzom za to, ze moj ojciec zyje. Ale mowiac
szczerze. Niektorych bym postawila przed komisja dyscyplinarna i to nie
tylko za 'branie'.
Mysle, ze w naszym kraju powinno sie zrobic specjalne ubezpieczenia
zdrowotne. Placisz - wymagasz. A potem mozna sie porzadnie dobrac do skory
lapowkarzom.
Pozdrawiam
Bogna

22. Data: 2001-07-20 17:36:37

Od: "Vad" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Witch <w...@p...onet.pl>napisał:9j1l3e$bmu$...@n...tpi.
pl...

> [...]
> az do bolu.(.....)
> Niektorych bym postawila przed komisja dyscyplinarna i to nie

Witam
Pozwolę sobie skomentować oba posty jednocześnie.
Nie bardzo się zgadzam z Panem , Panie Piotrze , że "obiektywnie się tego
zmierzyć nie da" , czego ? tego , że lekarz postępuje właściwie ? ,
oczywiście że to akurat (nie mówię o leczeniu i diagnozowaniu sensu
stricte ) się da.I tutaj akurat zgadzam się z Bogną. Żebym nie był
gołosłowny. Mój młodszy syn w fatalnym stanie został przywieziony do
szpitala i zoperowany. Wszystko skończyło się dobrze. Poszedłem z kopertą do
lekarza - sam! , nie przymuszany w żaden sposób i ..... spotkałem się z
delikatną odmową . Przyjąć , przyjął w końcu ale była to moja wola i moje
naleganie. Chwalę tego człowieka wszędzie gdzie mogę i było mnie przyjemnie
, że chociaż w taki sposób (poza oczywiście kwiatami i podziękowaniami) mogę
mu się odwdzięczyć za rzecz dla mnie najcenniejszą - zdrowie mojego
syna.Ktoś może powie , no tak , sami uczą brać a potem mają pretensję -
odpowiem na to - brać też trzeba umieć , wiedzieć jak i wiedzieć
kiedy!.pozdr.vad

23. Data: 2001-07-20 18:01:00

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vad napisał:

> [...]
> syna.Ktoś może powie , no tak , sami uczš brać a potem majš pretensję -
> odpowiem na to - brać też trzeba umieć , wiedzieć jak i wiedzieć

to wszystko moze miec miejsce w panstwowej sluzbie zdrowia
w prywatnym szpitalu to wlasciciel przejmuje wyrazy wdziecznosci w formie
wysokiej ceny za usluge, a lekarz jest jedynie pracownikiem, nieuprawnionym do
pobierania finansowych wyrazow wdziecznosci, pomniejszajacych zysk i dochod
wlasciciela szpitala.

24. Data: 2001-07-22 13:56:16

Od: "Vad" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
nieuprawnionym do
> pobierania finansowych wyrazow wdziecznosci, pomniejszajacych zysk i
Panie Jacku
przecież my cały czas rozmawiamy o Polskiej Służbie Zdrowia , która wbrew
wszelkim reformom tak naprawdę jest sprywatyzowana najwyżej w 20%.
ukłony vad

25. Data: 2001-07-23 13:05:05

Temat: Re: operacja a łapówka
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Piotrze.
Czy w obliczu obecnego "niusa" dalej bedzie mi Pan zarzucal nieetyczne
sygerowanie, ze moze jednak czasem nalezy sie zastanowic nad operacja poza
granicami naszego ukochanego kraju? Tam przynajmniej czlowiek dostaje rachunek
i wie za co placi i dlaczego.
A ponadto jest mi niezmiernie przykro, ze takie sytuacje maja miejsce w sluzbie
zdrowia. Takich lekarzy nalezaloby pozbawiac prawa do wykonywania zawodu.
Poprzez nich spoleczenstwo traci wszelki szacunek do nas.
Pozdrawiam Malgorzata

26. Data: 2001-07-23 13:10:07

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpisuje sie pod tym! "Oni" (czytaj: lapowkarze) powinni ladowac w obozach
pracy przymusowej i kopac rowy.
szkrab

27. Data: 2001-07-23 13:11:20

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2001-07-23 13:36:05

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdrowia. Takich lekarzy nalezaloby pozbawiac prawa do wykonywania zawodu.
> Poprzez nich spoleczenstwo traci wszelki szacunek do nas.

Dalej bede uwazal, ze po prostu trzeba ich omijac. Jest spora konkurencja w
medycynie, zwlaszca w dziedzinach zabiegowych - kto wykona wiecej operacji,
ten ma wieksze dzieki temu doswiadczenie. Zwlaszcza w takich przypadkach, od
jakiego zaczela sie ta dyskusja. I jezeli mechanizmy w naszym panstwie nie
eliminuja ich, to moja propozycja konkretna jest taka, zeby wybierac tych
lekarzy, ktorzy nie uzalezniaja wykonania operacji od dodatkowych pieniedzy.

Uwazam, ze jest to propozycja lepsza od waszych. Wy proponujecie operowac
sie za granica (za drogo!) lub wysylac takich lekarzy do obozu
koncentracyjnego (bez komentarza). Nie przekonaliscie mnie. Zyjecie w
realnej rzeczywistosci, a nie wirtualnej.

Piotr Zielinski
www.neurochirurgia.2p.pl

29. Data: 2001-07-23 15:42:33

Od: "Witch" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dalej bede uwazal, ze po prostu trzeba ich omijac. Jest spora konkurencja
> medycynie, zwlaszca w dziedzinach zabiegowych - kto wykona wiecej
operacji,
> ten ma wieksze dzieki temu doswiadczenie.
[...]
Witam..
Jest ich za duzo. Bardzo mi przykro, ale tak jest. Im lepszy specjalista tym
wiecej bierze, a przeciez kazdy z nas chce sie dostac do najlepszego
specjalisty. Prawie kazdy lekarz bierze. Przykro mi, ale tak jest. A ja nie
zyje w rzeczywistosci wirtualnej. Jestem teraz bardzo blisko naszej sluzby
zdrowia i napatrzylam sie na rozne rzeczy.
Pozdrawiam
Bogna

30. Data: 2001-07-23 16:15:30

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za drogo?
Zgodnie z moim doswiadczeniem w kwestii "specjalnych gratyfikacji" tym razem z
pozycji pacjenta, moge autorytatywnie stwierdzic: ceny niczym sie nie roznily.
Kwota sugerowana przez lekarza byla dokladnie kwota z cennika
kliniki "stamtad". Daltego tez wybor byl jednoznaczny.

Skad pomysl o obozach koncentacyjnych? Nikt o takim obozie nie pisal, mowa byla
o obozach pracy, a to juz spora roznica, sam Pan chyba przyzna (wyczuwam spore
inklinacje do nadinterpretacji).

Pytanie: jak odroznic lekarza uczciwego od lekarza "na dorobku"? Czy ma Pan
jakis sposob?

POzdrawiam :o)
Malgorzata

Lakier na odsłonięte szyjki zębów