Zdjecie paznokcia u nogi

1. Data: 2001-07-13 16:51:24

Temat: Zdjecie paznokcia u nogi
Od: t...@p...onet.pl (Tomasz) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od 6 miesiecy papra mi sie duzy palec u nogi z powodu wrastajacego paznokcia.
jak dlugo mozna z czyms takim chodzic ? jak wyglada zabieg ?
slyszalem ze tydzien czasu po zabiegu nie mozna wogole chodzic ?

tomek

2. Data: 2001-07-13 18:55:23

Temat: Re: Zdjecie paznokcia u nogi
Od: "Idalia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

spoko, nie martw sie, moj ojciec mial to samo, wiecej bylo strachu anizeli
bylo to warte:) na 3 dzien juz jezdzil samochodem:)
Beata

3. Data: 2001-07-13 19:12:35

Temat: Odp: Zdjecie paznokcia u nogi
Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> od 6 miesiecy papra mi sie duzy palec u nogi z powodu wrastajacego
paznokcia.
> jak dlugo mozna z czyms takim chodzic ?

Mozesz i pol zycia - tylko czy warto??

> jak wyglada zabieg ?
Nie wdajac sie w technike zabiegu - znieczulenie miejscowe u nasady
palucha, kilka minut odczekania az zacznie dzialac, a potem kilka minut
zabiegu - zupelnie bezbolesne.
Mozna zdjac cala plytke, mozna klinowo wyciac tylko brzeg przy wale
paznokciowym. Mozna zszywac, mozna zblizyc przylepcem a mozna zostawic
bez zblizania .

> slyszalem ze tydzien czasu po zabiegu nie mozna wogole chodzic ?

Lekko pobolewa ale bez przesady... Chodzic mozna, tyle ze w granicach
rozsadku. Sam kiedys mialem takie problemy i w dwa dni po zabiegu loilem
krzal na kursowce w Bieszczadach - niezbyt madre :)

pozdr
krzysztof(ek)

4. Data: 2001-07-13 20:54:31

Od: "Piotr S." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
ych napisał:e...@p...google.
com...
> [...]
> jak dlugo mozna z czyms takim chodzic ? jak wyglada zabieg ?
> slyszalem ze tydzien czasu po zabiegu nie mozna wogole chodzic ?

nie polecam zrywania calego paznokcia
ja tak mialem i meczylem sie na marne
nadal wrasta i tylko sobie od czasu do czasu podcinam (troche boli ale potem
nastepuje ulga)
znam osobe ktora miala 3 razy zrywany caly paznokiec i nic

5. Data: 2001-07-13 21:07:25

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał:

> [...]
> jak dlugo mozna z czyms takim chodzic ? jak wyglada zabieg ?
> slyszalem ze tydzien czasu po zabiegu nie mozna wogole chodzic ?

ciotka miala problemy z wrastajacym poznakciem i chirurg jej go zrywal chyba pod
narkoza.
Rozwiazaniem jest chyba noszenie luznych butow, luznych skarpetek bawelnianych i
obcinanie paznokci plasko do czola, bez wycinania bokow.
J.

6. Data: 2001-07-13 22:03:47

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nastepuje ulga)
> znam osobe ktora miala 3 razy zrywany caly paznokiec i nic

a nie sadzisz ze to jednak wina noszenia ciasnych butow, ciasnych skarpetek,
obcinania paznokci na krotko i na okraglo z podcinaniem ?
Przeciez jak poznokcie maja luz i sa dlugie to nie wrastaja, ale wysuwaja sie
poza opuszki.
A gdy sa coraz krotsze, buty ciagne, ciasne skarpetki, to musza sie podwijac, a
podwijajac sie
w dol naturalnie ze zaczynaja wrastac i to wlasnie na bokach, bo sie gdzies
musza zmiescic.

Pewnie dlatego ich zrywanie nie skutkuje, bo nowe maja rownie malo miejsca.
J.

7. Data: 2001-07-13 23:42:38

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr S." napisał(a):

> [...]
> nastepuje ulga)
> znam osobe ktora miala 3 razy zrywany caly paznokiec i nic

No właśnie...O paznokcie u nóg też trzeba dbać...przycinać, piłować i czyścić
pilniczkiem a przy okazji podważać i wtedy do wrośnięcia paznokcia nie dojdzie.

Pozdrawiam,
Kaja
--
"Łatwo kłamać temu, kto przychodzi z daleka;
trzeba wierzyć, bo trudno sprawdzić"

8. Data: 2001-07-14 06:15:14

Od: "Scarab" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak dlugo mozna z czyms takim chodzic ? jak wyglada zabieg ?
> slyszalem ze tydzien czasu po zabiegu nie mozna wogole chodzic ?

Nie martw się, sam miałem wyrywany paznokieć i jak to ujęła Idalia wiecej
bylo strachu anizeli bylo to warte. Położyli mnie na kozetce, ostrzyknęli go
ze 3 razy (nie wiem ile dokładnie bo przy 3 już nic nie czułem), zaczęli
żartować, pytać się o szkołę i po 15 min wyszedłem z pokoju. Trochę boli po
zejściu znieczulenia ale jak weźmierz 2 tableki przeciwbólowe nie będziesz
nic czuł.

pozdrawiam
Scarab

9. Data: 2001-07-14 08:17:46

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał:

> No właśnie...O paznokcie u nóg też trzeba dbać...przycinać, piłować i czyścić
> pilniczkiem a przy okazji podważać i wtedy do wrośnięcia paznokcia nie dojdzie.

Mysle, ze sens ma utrzymywanie dlugich paznokci (jak u zwierzat, ktorym nie
wrastaja),
luzne buty, z szerokimi czubkami, luzne skarpetki, moczenie nog w wodzie morskiej.
A gdy nosisz ciasne buty, to one same podwijaja paznokcie 8 godzin dziennie i
podwazanie przez
pol godziny temu nie zapobiegnie.
Proponuje na cale lato sandaly bez skarpet.
I unikanie dzgania paznokci nozyczkami, pilniczkami.

J,.

10. Data: 2001-07-15 18:31:50

Od: "Piotr S." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pol godziny temu nie zapobiegnie.
> Proponuje na cale lato sandaly bez skarpet.
> I unikanie dzgania paznokci nozyczkami, pilniczkami.

Eh , Ja niestety jestem sam sobie winny bo wcinalem sie w tego paznokcia
coraz glebiej . coz nikt mnie nie poinformowal jak nalzy pielegnowac
paznokcie u nog :-)

Re: rtg
DLACZEGO CUKIER SZKODZI ?
TŁUSZCZE ZWIERZĘCE NAJBARDZIEJ SZKODLIWE ???????????
KLINIKA ZDROWIA
http://klinika-zdrowia.c ity.net.pl/jak.htm