Roaccutane

1. Data: 2001-07-13 22:18:39

Temat: Roaccutane
Od: "Talib" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tym lekiem ?
Czy jest skuteczny, jakie efekty uboczne?
Po przeczytaninu ulotki włos mi się na głowie zjerzył.

Z góry dzięki za odpowiedź.

2. Data: 2001-07-14 02:05:34

Temat: Re: Roaccutane
Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"Talib" <w...@p...onet.pl> wrote in message news:<9inrtv$ais$1@news.tpi.pl>...
> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tym lekiem ?
> Czy jest skuteczny, jakie efekty uboczne?
> Po przeczytaninu ulotki włos mi się na głowie zjerzył.
>
> Z góry dzięki za odpowiedź.

Kopia z : http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=1895

ROACCUTANE

Na receptę
Producent Hoffman La-Roche, Szwajcaria.
Forma leku: kapsułki 2,5 mg; kapsułki 10 mg; kapsułki 20 mg.
Zawartość substancja czynna - isotretinoin.
Sposób działania Roaccutane zawiera substancję spokrewnioną z witaminą
A. Preparat ma wpływ regulujący na syntezę zewnętrznej warstwy skóry
oraz wydzielanie łoju.
Zastosowanie Choroby łojotokowe, m.in. acne (trądzik). Choroby
charakteryzujące się zaburzeniami w syntezie zewnętrznej warstwy
skóry.
Ostrzeżenie Preparatu nie wolno podawać osobom uczulonym na witaminę
A, w niewydolności nerek lub wątroby, w zbyt dużym stężeniu tłuszczów
w osoczu. Preparat powoduje uszkodzenie płodu. Ciąża jest absolutnym
przeciwwskazaniem do stosowania Roaccutane. W niektórych schorzeniach
skóry Roaccutane jest jedynym skutecznym preparatem dlatego w czasie
kuracji nieodzowne jest stosowanie bardzo pewnego środka
antykoncepcyjnego. Ciąża ze względu na możliwość uszkodzeń płodu nie
jest zalecana również w ciągu następujących 12 miesięcy po zakończeniu
kuracji. W razie pojawienia się ciąży w czasie kuracji lub w ciągu 12
miesięcy po kuracji należy skontaktować się z lekarzem.
Oczekiwany skutek leczenia może ulec zmianie, jeśli Roaccutane stosuje
się jednocześnie z innymi lekami. Leku nie należy podawać łącznie z
preparatami tetracykliny lub metotrexatem (cytostatyk). Zamiar
stosowania innych leków łącznie z preparatem należy omówić z lekarzem.
Działania niepożądane >1/100- Suche wargi oraz suchość błon śluzowych,
pęknięcia skóry w kącikach ust, zwiększone pragnienie. Mdłości.
Nadmierne pocenie się. Zwiotczenie skóry, świąd, wysypka,
zaczerwienienie skóry. Zmiany naskórka wokół paznokci. Zapalenie
spójówek, co może utrudniać używanie szkieł kontaktowych. Łuszczenie
się skóry. Wypadanie włosów (jeśli leczenie trwa dłużej niż 2
miesiące).
1/1000- <1/1000- Ból w mięśniach, kościach oraz stawach. Biegunka.
Pogrubienie kości. Depresja. Podwyższone ciśnienie śródczaszkowe.
Pogorszenie widzenia o zmroku. Zmiany w pracy wątroby. Zwiększone
stężenie tłuszczów we krwi.
Dolegliwości te zanikają po zakończeniu kuracji lub po zmniejszeniu
dawki leku, nie należy jednak samowolnie bez porozumienia z lekarzem
przerywać kuracji lub zmieniać dawki leku.
Dawkowanie Dawkę ustala lekarz. Dawkę przelicza się według wagi ciała
pacjenta 0,3 - 1 mg/kg wagi ciała dziennie. Maksymalna dawka dzienna
nie powinna przekraczać 75 mg. Dawkę dostosowuje lekarz do uzyskanych
rezultatów leczenia. Preparat stosuje się dzieciom jedynie wyjątkowo.
Kapsułki należy połykać w całości popijając obficie wodą.
Ciąża i karmienie Ryzyko uszkodzenia płodu. Nie wolno podawać
Roaccutane podczas ciąży. Nie wiadomo czy lek przenika do mleka matki,
należy zatem zasięgnąć opinii lekarza w razie zamiaru stosowania leku
w okresie karmienia dziecka piersią

Jerzy Zieba

3. Data: 2001-07-14 16:55:50

Od: "Piotr Czarnecki" <p...@s...usoms.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Poniewaz prosiles o wypowiedz wynikajaca z wlasnych doswiadczen, a nie
przedruk ulotki, ktora juz czytales, wiec napiesze tyle, ze lek ten mi
pomogl. Z dzialan niepozadanych doswiadczylem jedynie suchosci warg (czesto
mi pekaly - radze smarowac kremem), poza tym wszystko bylo w porzadku.

Jak kazdy lek, dzialania (rowniez niepozadane) tego preparatu zmieniaja
sie osobniczo, zaleza po prostu od czlowieka. Wiem, ze przed stosowaniem
musialem wykonac komplet badan krwi. Pozniej jakos poszlo i leczenie
odnioslo skutek.

Piotr Czarnecki

4. Data: 2001-07-14 20:53:54

Od: "Bazyl \(Tatiana\)" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Na receptę
> Producent Hoffman La-Roche, Szwajcaria.
> Forma leku: kapsułki 2,5 mg; kapsułki 10 mg; kapsułki 20 mg.
[duże ciach]

Człowieku, przecież przedpiśca napisał, że czytał ulotkę, więc nic
nowego mu nie powiedziałeś. A jak już koniecznie chciałeś, to
wystarczyłby link.

Ulotka faktycznie koszmarna jest koszmarna, widziałam i też się
przeraziłam. Zanteresowanego zapraszam na priv ale jak wrócę z urlopu i
wróci osoba, którą znam i bierze roacutane - jak zadam konkretne pytania
to mi odpowie. Ponoć pomaga, ale trochę uciążliwe - np. opalać się nie
można, w ciążę zachodzić również, ale Tobie to chyba nie grozi :-)
Tatiana

5. Data: 2001-07-15 23:38:07

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"Bazyl \(Tatiana\)" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in message
> [...]
>
> Człowieku, przecież przedpiśca napisał, że czytał ulotkę, więc nic
> nowego mu nie powiedziałeś. A jak już koniecznie chciałeś, to

Nie gorączkuj się. Przede wszystkim nie napisał jką ulotkę czytał.
Sa czasami znaczne różnice. Poza tam posty czyta dużo więcej ,idzi niz
inicjator wątka. Daj im szanse coś poznać też.
Link jest OK, ale przy stosunkowo krótkiej informacji nie
ma problemu z kopią.

> Ulotka faktycznie koszmarna jest koszmarna,

Większośc ulotek lekarstw jest "koszmarna". W tym przypadku jest to
rzeczywiście nieznyt przyjemne. Z dużą ostroznością osnosiłbym
się do tego środka. Trzeba najpierw spróbować cos mniej radykalnego.
Jak już nic innego naprawdę nie pomoże ... można przejśc na to
świństwo , ale pod bardzo ścisła kontrolą lekarza, ponieważ
może dojśc do uszkodzenia wątroby.

Jerzy Zięba

bol kregoslupa piersiowego
Czyszczenie jelit?