orzechówka

1. Data: 2006-07-05 10:28:24

Temat: orzechówka
Od: "eb" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kiedy najlepiej zbierać orzechy włoskie na nalewkę, czy to nie pora?

2. Data: 2006-07-05 11:43:41

Temat: Re: orzechówka
Od: lunac <l...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eb napisał(a):
> Witam,
> kiedy najlepiej zbierać orzechy włoskie na nalewkę, czy to nie pora?

Ja już pokrojone zalałem spirytem. 3 słoiki :-)
Pora zależy od orzecha. Owoce mają być duże, wyrośnięte, ale jeszcze nie
twarde. Na niektórych drzewach są już ok, ale zdarzają się jeszcze
niewyrośnięte. Myślę, że jeszcze przez 2 tygodnie będą dobre.

Pozdrawiam i smacznego

Lunac

3. Data: 2006-07-05 11:57:05

Od: "eb" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba robie coś nie tak, bo moja orzechówka - bardzo mi smakuje - nie
ma tego chrakterystcznego zapachu i smaku młodych orzechów. Może
zbyt dojrzałe używałem..

4. Data: 2006-07-05 12:05:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eb" <e...@w...pl> wrote in message
ps.com...
Witam,
kiedy najlepiej zbierać orzechy włoskie na nalewkę, czy to nie pora?

Kiedy w środku nie ma skorupki i jądra, a jest mleczko... Takie orzechy
posiekać drobno i zalać wódką, nie spirytusem, po naciągnięciu moc reguluje
się dodatkiem spirytusu i leżakuje...

5. Data: 2006-07-05 12:20:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eb" <e...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Chyba robie coś nie tak, bo moja orzechówka - bardzo mi smakuje - nie
ma tego chrakterystcznego zapachu i smaku młodych orzechów. Może
zbyt dojrzałe używałem..

Musi być stadium mleka...

Podobnie na konfitury z orzechów - fantastyka - ale niezbędna obróbka
wapnem - chcz lub chczda...

6. Data: 2006-07-05 13:07:19

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

eb wrote:

> kiedy najlepiej zbierać orzechy włoskie na nalewkę, czy to nie pora?

Tak, to już własciwa pora.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2006-07-05 13:14:51

Od: "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, to już własciwa pora.

Moja pracownica ma w ogrodzie drzewo orzecha i powiedziała że za Chiny
Ludowe nie da mi orzechów wcześniej niż 22 lipca. Podobno w jej rodzinie od
wieków zbiera się orzechy tego dnia i już :-))))
Pozostaje poczekać :-)
pozdrowionka znad zatoki
Sławek

8. Data: 2006-07-05 14:04:09

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> posiekać drobno i zalać wódką, nie spirytusem,

Akurat ani wódką, ani spirytusem ;) Spirytus za mocny, ścina
powierzchnię. Wódka za słaba, Słabo naciąga.
Najwłaściwszy jest alkohol 60 - 70%. Najlepiej zmieszać wódek ze
spirytusem pół na pół ;)

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

9. Data: 2006-07-05 14:50:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]

powierzchnię. Wódka za słaba, Słabo naciąga.
Najwłaściwszy jest alkohol 60 - 70%. Najlepiej zmieszać wódek ze

Wódki są różne i 40% i 60%...

10. Data: 2006-07-06 07:18:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Lewandowski wrote:

> Moja pracownica ma w ogrodzie drzewo orzecha i powiedziała że za Chiny
> Ludowe nie da mi orzechów wcześniej niż 22 lipca. Podobno w jej rodzinie od
> wieków zbiera się orzechy tego dnia i już :-))))

:)) Tradycję można tylko polubić. Nie mniej, pora najlepsza (nie tylko
dla orzechów) zależy od roku, ilości słońca i pewnie jeszcze wielu
innych czynników.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

SYLKO !!!!
Technika wyrabiana masla w sloiku