Re: oszczędzanie wody w umywalce

From: Damork <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: oszczędzanie wody w umywalce
Date: Mon, 29 Nov 2010 13:01:39 +0100

Na mównicę wtargnął "Kris", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

> Użytkownik "Dla Kieszeni" <d...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...

> W jakim okresie czasu zaoszczędzę 300zł na jednej baterii? Prosze o
> konkretne wyliczenia. Cena wody u mnie 1,5zł+ 3zł ścieki.

Zdecydowanie kluczem do tak promiennej wizji oszczędzania kroci jest tu
małe słówko "do". Wszystko zależy od tego jakie kto ma nawyki - tak samo
jak w reklamach zmywarek, też oszczędza się "do" iluś tam, a na dodatek
drastycznie spada zużycie energii. Nie bardzo wiem jak miałaby wpłynąć
zmywarka na zużycie energii u mnie, skoro nie mam piecyka gazowego ani
elektrycznego podgrzewacza, tylko wodę z sieci. Na upartego to powiedzmy że
się światło świecić nie będzie, ale w kuchni mam jakiegoś Philipsa o mocy
bodajże 18W, no a sama zmywarka też przecież na energię słoneczną nie
chodzi. Jeśli nawet zużyje mniej niż świetlówka energooszczędna, to nie
sądzę żebym to jakoś w rachunku odczuł. Co do samego zużycia wody, to też w
moim przypadku nie byłyby to kokosy, bo myję na zasadzie: polać, zakręcić,
namydlić, spłukać i odkręcam tyle tylko ile uważam że wystarczy, czyli
trochę. Z kolei znam z autopsji takie osoby co to odkręcają ile fabryka
dała, woda sobie leci a oni coś pichcą czy idą przez telefon pogadać - w
takich przypadkach to już można sporo zaoszczędzić, ale to jest górna część
tego "do".

Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl