panele na wykładzinie??

1. Data: 2007-03-31 12:11:59

Temat: panele na wykładzinie??
Od: "marlena" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Bardzo proszę o radę. Mam w pokoju wykładzinę dywanową i chciałabym na
niej położyć panele.
Deski pod wykładziną są trochę wybrzuszone i dlatego wolałabym nie
zdejmować wykładziny tylko potraktować ją jako minimalne chociaż
wyrównanie podłoża. Jakieś wylewki samopoziomujące itp. nie wchodzą w
grę.

Słyszałam różne opinie na temat kładzenia paneli na wykładzinę
dywanową. Czy ktoś może zrobił w ten sposób i ma jakieś doświadczenie?
Zaznaczam, że wykładzina nie jest na gumie.

ma.ja

2. Data: 2007-03-31 12:26:30

Temat: Re: panele na wykładzinie??
Od: m <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marlena napisał:
> [...]
> dywanową. Czy ktoś może zrobił w ten sposób i ma jakieś doświadczenie?
> Zaznaczam, że wykładzina nie jest na gumie.

Są robione specjalne maty pod panele. Typowo się używa "pianki" gr ok 3
mm. Ale w razie gdy nierówności są wieksze są płyty z materiału
przypominającego makulaturę grubości 10-15 mm. Są przy tym na tyle
twarde że panele na nich nie pracują. Mam tak zrobione w trzech
pokojach. Jak na razie osiem lat i wszystko ok.
Jedyny minus to że nie powinno się stosować mebli z dużym punktowym
naciskiem-np wielkiej szafy dębowej na czterech nóżkach.

--
Mamut.
diving...eat...sleep...and dream about diving

3. Data: 2007-03-31 13:06:06

Od: "marlena" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 14:26, m <e...@i...pl> wrote:
> [...]
>
> --
> Mamut.
> diving...eat...sleep...and dream about diving

Jeśli chodzi o podkład to myślałam żeby położyć piankę na wykładzinę i
na to dopiero panele.
Moje pytanie dotyczyło raczej kwestii wykładziny. Można ją zostawić
czy należy usunąć?
Jedni mówią że nie trzeba inni, że trzeba bo podłoga musi "oddychać".
Ja wolałabym ją zostawić ale... no właśnie... szukam opinii osób,
które mają panele na wykładzinie.

Tak czy inaczej dzięki mamut za odzew :)

4. Data: 2007-03-31 17:34:50

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marlena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>zdejmować wykładziny tylko potraktować ją jako minimalne chociaż
>wyrównanie podłoża. Jakieś wylewki samopoziomujące itp. nie wchodzą w

Nie wiem jak to wyglada ze strony technicznej... Ale zdajesz sobie sprawe,
ze podniesie sie poziom podlogi i trzeba bedzie dopasowac wszelkie drzwi...i
prog/i?

Tak sobie mysle, ze ja bym nie zostawiala wykladziny pod panelami. A jak ci
sie tam mole jakowes zalegna?? Teraz one na wszystkim bytuja. A tam mialyby
raj do ktorego ty nie mialabys dostepu.

Iwona
//Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac.//
Cyceron
www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2007-03-31 21:14:51

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: 31 Mar 2007 06:06:06 -0700, name: marlena:

> Jedni mówią że nie trzeba inni, że trzeba bo podłoga musi "oddychać".
> Ja wolałabym ją zostawić ale... no właśnie... szukam opinii osób,
> które mają panele na wykładzinie.

Oddychać?? Przecież i tak pod panele obowiązkowo kładzie się
folię? Przez folię się kiepsko oddycha. Kiedyś sprawdzałem :P
Miroo (http://miroo.ovh.org)

6. Data: 2007-04-01 00:06:51

Od: "truskawa" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuje usuniecie wykladziny i desek pod nia rowniez.
Truskawa

7. Data: 2007-04-01 14:58:17

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej skontaktuj sie z producentem paneli i spytaj czy zostawienie
wykladziy pod panelami wplynie jakos na gwarancje na panele. Jesli nie
to spoko zostawiaj ja.

A jak ci
> sie tam mole jakowes zalegna??
Plastiku mole chyba jeszcze nie jedza,

pozdrawiam
Tomek

8. Data: 2007-04-01 15:06:41

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości

> Najlepiej skontaktuj sie z producentem paneli i spytaj czy zostawienie
> wykladziy pod panelami wplynie jakos na gwarancje na panele. Jesli nie to
> [...]

Po pierwsze odpowiadaj bezposrednio osobie zainteresowanej. Nie wszystko
hurtem w jednym poscie.
Po drugie mowa jest o wykladzinie dywanowej...

9. Data: 2007-04-01 16:32:22

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze odpowiadaj bezposrednio osobie zainteresowanej. Nie wszystko
> hurtem w jednym poscie.

Przepraszam jesli Cie urazilem...

> Po drugie mowa jest o wykladzinie dywanowej...

A dywanowa to z czego jest zrobiona, jesli oczywsicie mozna wiedziec?

10. Data: 2007-04-01 18:27:23

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam jesli Cie urazilem...

Nie chodzi o zadne urazenie...po prostu zainteresowana osoba niekoniecznie
musi tu trafic.

> A dywanowa to z czego jest zrobiona, jesli oczywsicie mozna wiedziec?

No nie wiedzialam, ze wykladziny dywanowe sa z plastiku ;P Sztuczne toto,
to i owszem, ale zeby je do plastiku "wrzucac"? Wiadomo plastikowej butelki
mol nie ruszy, ale taka wykladzine jak najbardziej. Znam z autopsji ;P

Iwona
//Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac.//
Cyceron
www.kociszce.ao.pl

złączki zaprasowywane z Nibco
Re: zmywarka z doprowadzeniem cieplej wody
Meble ze skóry ekologicznej
Futryna drzwi
kuchenka na gaz z butli - pytanie do znawców