pasta curry nie proszek

1. Data: 2003-11-10 16:53:02

Temat: pasta curry nie proszek
Od: " czarka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem nowa i mam problem. Kupiłam curry, zielone w pojemniku. To
pasta, pachnie nieziemsko, smkowicie i świeżo, i curry w proszku niech się
schowa. Tyle, że kiedy próbuje do czegoś dodać - pełna klapa. Znalazłam
przzepis w z którego wynikało, że nalezy to podsmażyć w woku, potem dodać
mięso i mleczko kokosowe. Do mleczka nie dotarłam, ponieważ po podsmażeniu
pasty curry, w przyprawie była cała kuchenka. POza tym nie wiem ile tego
dodawać, ponieważ jest bardzo ostre.
Pomocy!!!
pozdr

1. Data: 2003-11-11 19:47:17

Temat: Re: pasta curry nie proszek
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czarka wrote:
> [...]
> pasty curry, w przyprawie była cała kuchenka. POza tym nie wiem ile tego

Generalnie Green Curry Paste uzywa sie w ten sposob, ze podsmarzasz je
okolo 1 min na oleju roslinnym (olej arachidowy, sojowy, slonecznikowy,
kukurydziany, ale nie oliwie z oliwek). To sluzy wydobyciu z niej
aromatu. Po tym zalewasz mlekiem kukurydzianym (nieslodzonym), wrzucasz
jakies miesko i warzywa i po chwili gotowe.

Jesli Ci bardzo pryskalo, to mialas prawdopodobnie za mocny ogien i za
bardzo nagrzanego woka.

Ponizej jeden z mozliwych przepisow. Mozna stosowac do niego dowolne
miesko (w przepisie oryginalnie jest kurczak, ale mozna tez stosowac
krewetki, prosiaka, nawet rybe, etc.)

Smacznego!

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-11 23:18:18

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ponizej jeden z mozliwych przepisow. Mozna stosowac do niego dowolne
> miesko (w przepisie oryginalnie jest kurczak, ale mozna tez stosowac

Z tego wszystkiego zapomnialem wkleic link. Sorki.

http://tinylink.com/?H6ksFKmdwP

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-12 00:26:46

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:borr4u$10o$1@news.onet.pl,
Shrek <j...@p...onet.pl> a écrit:
> [...]

A co to jest mleko kukurydziane ?

Ewcia ciekawa

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-12 00:39:07

Od: "news.onet.pl" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aromatu.
> Po tym zalewasz mlekiem kukurydzianym (nieslodzonym), wrzucasz
> jakies miesko i warzywa i po chwili gotowe.

Nie kukurydzianym tylko mlekiem KOKOSOWYM.
Ktore mozna kupic gotowe w puszkach lub w kostce
to ostatnie trzeba przed uzyciem rozpuscic cieplej wodzie
(ale nie cala kostke naraz ! - tak, pi razy oko 1/3 kostki na
szklanke wody)

A miesko - zwykle kurczak -(kawalki i piersi, tak pol na pol), trzeba
przed dodaniem do sosu odpowiednio przygotowac - tak zeby
juz nie musialo sie w tym sosie gotowac.

(np. uzywajac Red Curry Paste mozna zrobic tak Dry Red Curry :
kawaleczki kurczaka obtoczyc w mace z dodatkiem grubo mielonego
pieprzu i smazyc (partiami) na glebokim tluszczu na zloty kolor, przelozyc
do garnka o trzymac w cieple. W woku podsmazyc lyzke czerwonej
pasty dodac mleko kokosowe, + kopiata lyzke masla orzeszkowego
z grubo mielonych orzechow, + 1/2 lyzki cukru + 1 lyzke Thai Fish Sauce
(taki smierdzacy rybami sos podobny do sosu sojowego, sam w sobie
ten rybi sos jest niezbyt apetyczny ale dodany do tego sosu wyraznie
uszlachetnia jego smak)
To wszystko pogotowac chwile zeby zredukowac ilos sosu o +/- polowe
potem wrzucic mieso i danie gotowe - podawac z ryzem.

emc

1. Data: 2003-11-12 11:26:20

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> A co to jest mleko kukurydziane ?

Kokosowe oczywiscie.
Przeprasam za pomylke.
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-12 11:30:35

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A miesko - zwykle kurczak -(kawalki i piersi, tak pol na pol), trzeba
> przed dodaniem do sosu odpowiednio przygotowac - tak zeby
> juz nie musialo sie w tym sosie gotowac.

Jak wrzucam kurczaka do mleka kokosowego z puszki, to wlasnie wrzucam
surowe. Zreszta tak bylo w przepisce oryginalnej. Dlugo sie nie musi
gotowac. Kurczak, krewetki, ryba dochodza blyskawicznie. Swiniak i wol
troche gorzej, ale rez nie trzeba za dlugo gotowac. Oczywista, ze miesko
powinno byc pokrojone w kostke.

> [...]
> do garnka o trzymac w cieple. W woku podsmazyc lyzke czerwonej
> pasty dodac mleko kokosowe, + kopiata lyzke masla orzeszkowego

Wlasnie! Czy ktos wie, gdzie w naszym pieknym kraju mozna dostac maslo
orzechowe?

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-12 11:38:59

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> Wlasnie! Czy ktos wie, gdzie w naszym pieknym kraju mozna dostac maslo
> orzechowe?

w wiekszosci tzw. hipermarketow
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-12 19:21:32

Od: " czarka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku <s...@r...pl> napisał(a):

> w wiekszosci tzw. hipermarketow
> wiku
zgadza się, się są prawie wszędzie, nie jadam, ale znajoma jadająca uważa,
że najlepssze są Podravki.
Wielkie dzięki za kierunek nadany, moim poczynaniom z maziają zieloną curry.
Widziałam czerwoną, też. Czym się różnią? Wdzięczna będę za wyjasnienia.
pzdr

1. Data: 2003-11-12 21:35:02

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wielkie dzięki za kierunek nadany, moim poczynaniom z maziają zieloną curry.
> Widziałam czerwoną, też. Czym się różnią? Wdzięczna będę za wyjasnienia.

Czerwona jest nieco lagodniejsza (na moj gust).
Troche inny aromat i oczywiscie inny kolor.
Poza tym mozesz urzywac zamiennie. Ja robie urzywajac raz taka, raz taka
(zeby bylo mniej monotonnie).

Pozdr.,
Shrek

Prażona cebula