pasztet z gęsi - taki twardszy, - jak?

1. Data: 2005-07-07 07:36:28

Temat: pasztet z gęsi - taki twardszy, - jak?
Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
jakiś czas temu jadłem we francji przystawkę - re we la cyj ny pasztet z
gęsi (chyba z wątróbki),
to, co było fajne, miał konsystencję lekko zmrożonego masła, tzn, był zwarty
i twardy dość, zmielony idealnie, jadło się kawałkami, z zórawiną po prostu
niebo...
Jak takiego drania zrobić?
Czy wątróbki gęsie są normalnie gdzieś do dostania? (wrocław), czy może z
innych też taki mógłby wyjść?

pozdr i czekam na dobre słowo.. ;)

Irro

2. Data: 2005-07-07 07:43:46

Temat: Re: pasztet z gęsi - taki twardszy, - jak?
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Irro wrote:

> [...]
>Jak takiego drania zrobić?
>Czy wątróbki gęsie są normalnie gdzieś do dostania? (wrocław), czy może z

Prawdopodobnie bylo to foie gras, czyli cale, otluszczone, potwornie
niehumanitarne, absolutnie przepyszne gesie watroby, bo watrobka to
nazwac byloby niedopowiedzeniem ;)

Kot, co tez uwielbia, ale ma wyrzuty sumienia jak je...

--
Dodawaj ZA DARMO ogłoszenia do Aaaby.pl i Gazety Stołecznej: Dla dziecka, Fotografia,
Hobby, Książki, Odzież, RTV i AGD, Meble, Telefony

3. Data: 2005-07-07 08:31:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <daim9q$2a7$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Irro" <Z...@n...pl> wrote:

> [...]
> niebo...
> Jak takiego drania zrobić?
> Czy wątróbki gęsie są normalnie gdzieś do dostania? (wrocław),

Najbliżej to pewnie na Węgrzech.

Władysław

4. Data: 2005-07-07 09:05:05

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Prawdopodobnie bylo to foie gras,

..jakiś przepis sprawdzony?

Irro

5. Data: 2005-07-07 09:28:04

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Irro wrote:

>Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

>..jakiś przepis sprawdzony?

Najpierw trzeba kupic otluszczona gesia watrobe, co jest w Polsce
niemozliwe. Chyba. Pozniej nalezy usunac z niej zyly, posolic,
popieprzyc, mozna skropic porto, mozna w platy watroby zwinac trufle.
Ulozyc ciasno w naczyniu zaroodpornym, wtawic je do drugiego,
wypelnionego do polowy woda, wstawic na 40 minut do piekarnika na 180
stopni. Wjac z piekarnika, przycisnac deseczka, obciazyc, zostawic do
wystudzenia, wlozyc do lodowki. Zebrac zakrzepniety tluszcz, rozpuscic w
rondelku, zalac nim pasztet, znow do lodowki. Gotowe.

Tylko skad Ty wezmiesz otluszczona gesia watrobe ????

Kot

6. Data: 2005-07-07 10:21:18

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko skad Ty wezmiesz otluszczona gesia watrobe ????
no właśnie, to było zasadnicze pytanie moje na początku... a z normalnej
takie cudo nie wyjdzie????
lub innymi słowy - jak zrobić pasztet nawet i z drobiowych ale o takich jak
pisałem właściwościach.. ?

Irro

7. Data: 2005-07-07 10:37:17

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wątróbki gęsie są normalnie gdzieś do dostania? (

A kiedys słyszałem że podobno nasz piękny kraj jest potęgą eksportową jeżeli
chodzi o wątróbki do Francji itp. Czyli pewnie gdzieś znajdziesz :-)))
pozdrowienia znad słonecznej zatoki
Sławek

8. Data: 2005-07-07 11:10:01

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Lewandowski wrote:

>A kiedys słyszałem że podobno nasz piękny kraj jest potęgą eksportową jeżeli
>chodzi o wątróbki do Francji itp. Czyli pewnie gdzieś znajdziesz :-)))
>pozdrowienia znad słonecznej zatoki

Otluszczone ??? Watpie...

Kot

9. Data: 2005-07-07 11:10:37

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Irro wrote:

> [...]
>takie cudo nie wyjdzie????
>lub innymi słowy - jak zrobić pasztet nawet i z drobiowych ale o takich jak

Niestety, to musza byc wlasnie takie... To jest francuska delicja
narodowa ;)

Kot

10. Data: 2005-07-07 11:12:04

Od: "merynos" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otluszczone ??? Watpie...

Ciekawe, czy same byście chciały, aby wam wątrobe otłuścić!
merynos

czarna polewa na tort
Potrawa jednogarnkowa - co polecacie???
Podróże kulinarne