peklowanie

61. Data: 2009-12-22 09:54:41

Temat: Re: peklowanie
Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:7b19.000001d6.4b2b77ba@newsgate.onet.pl...
> A po co się potem gotuje i parzy? Parzenie albo gotowanie w wodzie to
> strata
> surowca i aromatu. Nie prościej zrobić w wędzarni 85 stopni i wyłączyć
> wędzarnię
> jak w środku mięsa zrobi się 72 do 75 stopni. Od dawna tak robię. Jakość
> wędzonek jest przy takiej metodzie dużo wyższa bo nic z nich nie
> przechodzi do
> wody.
Też standardowo nie parzę, a tym bardziej nie gotuje i jest ok. Pod koniec
wędzenia podkładam trochę więcej ognia i to wystarcza. Po ostatnim sobotnim
wędzeniu parzyłem baleron, bo zimno było i chyba za mało dostał ognia.
Nistety to parzenie spowodowało znaczną utratę smaku i aromatu. Więcej tego
błędu nie popełnię.

Tomasz

62. Data: 2009-12-22 11:14:38

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nistety to parzenie spowodowało znaczną utratę smaku i aromatu. Więcej tego

Dołóż do wędzarni dwa elektroniczne termometry. Takie co sondę mają na kabelku.
Nazywa się to termometr tablicowy. Kosztuje od 50 zł za sztukę. Jednym zmierzysz
temperaturę w wędzarni a drugi wbijesz w mięso i będziesz wiedział ile ma w
środku. Jakie temperatury w czasie parzenia w wędzarni utrzymuję napisałem
wcześniej.

63. Data: 2009-12-23 12:33:25

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> środku. Jakie temperatury w czasie parzenia w wędzarni utrzymuję napisałem

Tak, tak, jak już zmontuje nową wędzarnie zamiast beczki to na pewno będzi
ona z termometrem. Ogólnie nia mam z tym problemu bo wędzę sobie z 6-7
godzin i jest ok. Teraz zimno było jak cholera i po 4,5 godzinie miałem dość
wiatru, śniegu i mrozu przez co zwinąłem sprzęt i poszedłem do domu.
Niestety w efekcie tego grubsze mięsa lakko surowe w środku zostały. Ale i
tak w nowej wersji zamontuje na bank termometry, ponieważ metodą
organoleptyczną ciężko utrzymać stałą temperaturę, szczególnie przy - 20
stopniach.

Tomasz

jaka patelnia?
nalewka z owocow suszonych
Nalewka na jarzębinie
wedzenie sera
Golonka- prosze o przepis bez uzycia piwa i warzyw :-)