pepper steak (green pepper) - jak go się robi

1. Data: 2002-01-12 21:00:33

Temat: pepper steak (green pepper) - jak go się robi
Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele razy go jadłem w restauracji ale jak go sie przyrządza to nie wiem.
Szukałem w archiwum i necie i nic takiego nie znalazłem -występują tylko
jako pozycje menu w knajpach.
Jak zwykle liczą na grupowiczów.
Mietek

1. Data: 2002-01-13 09:43:20

Temat: Re: pepper steak (green pepper) - jak go się robi
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek wrote:

> [...]
> Szukałem w archiwum i necie i nic takiego nie znalazłem -występują tylko

A moze to to?:
http://www.mniammniam.pl/wolowina/wo4.html
E.V. rulez :-)
Pozdrawiam
A-Netusia

1. Data: 2002-01-13 16:50:13

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Mietek <m...@p...onet.pl> wrote:

> Wiele razy go jad"em w restauracji ale jak go sie przyrządza to nie wiem.
> Szuka"em w archiwum i necie i nic takiego nie znalaz"em -występują tylko
> jako pozycje menu w knajpach.
> Jak zwykle liczą na grupowiczów.
> Mietek

Gdybys dobrze poszukal to bys znalazl, przepisy na pepper steak, czy z
francuska steak au poivre podawalem juz tu kilkakrotnie. Po polsku
bedzie to cgyba stek na pieprzu?
Steak ten robis sie tradycyjnie z czarnym pieprzem, dawanie zielonego,
czy o roznych barwach, to stosunkowa nowa -- i wlasnie chyba
restauracyjna -- moda.

Przepis 1
1 stek ok. 200 g.
maslo i oliwa
200 ml. bialego wina
200 ml bulionu, najlepiej cielecego
25 ziarenek pieprzu
gesta smietana
sol

Pieprz gotowac w bulionie z winem, az wyparuja do 1/4 objetosci.
Stek dobrze ugniesc w dloniach i usmazyc na oliwie z maslem, odlozyc w
cieple miejsce
Odcedzonym wywarem z pieprzu zdeglasowac patelnie, dodac smietany i
wymieszac.
Stek i sos posolic do smaku i stek polany sosem. Mozna ozdobic
wygotowanymi ziarnami pieprzu.

Przepis 2

Stek jw.

Grubo zmielony lub tluczony pieprz
maslo i oliwa
biale wino, ewentualnie odrobina koniaku lub armaniaku
bulion jw.

stek dobrze ugnies w dloniach i posypac z obu stron pieprzem. Usmazyc
na oliwie z maslem. Posolic Patelnie zdeglasowac winem z koniakiem, sos
rozrobic z 2-3 lyzkami bulionu, gotowac, by odparowal do odpowiedniej
konsystencji, na koniec roztopic w nim kawalek masla. Stek i sos posolic
do smaku.

W restauracjach czesto flambiruja taki stek na wydaniu koniakiem lub
armaniakiem.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-14 22:03:39

Temat: Odp: pepper steak (green pepper) - jak go sięrobi
Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Steak ten robis sie tradycyjnie z czarnym pieprzem, dawanie zielonego,
> czy o roznych barwach, to stosunkowa nowa -- i wlasnie chyba

Zapewniam, ze szukalem i naprawde nie znalazlem, a raczej umiem sie
poslugiwac klawiatura i mysza.
Mniejsza o to dzieki za info, choc przyznam, ze bardziej chodzilo mi o taki
do którego dodaje sie zielony pieprz.
sam sposób przyrzadzenia jest dosc oczywisty ale nie wiem czy pieprz dodaje
sie po czy przed smazeniem
BTW kupilem wlasnie zielony marynowany, smakuje niezle ciekawe czy mozna go
zastosowac do steak'a.
Mietek

1. Data: 2002-01-16 01:25:31

Temat: Re: Odp: pepper steak (green pepper) - jak go sięrobi
Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

Gdybys dobrze poszukal to bys znalazl, przepisy na pepper steak, czy z

To sa dwarozne sposoby przyrzadzanie steku. Traf sprawil, ze wlasnie skonczylem
obiad, na ktory podalem strak au poivre. Z tym, ze tradycyjne, a przynajnmniej
w.g. Julii Child, robi sie go albo z bialmy piepirzem, albo z kilkoma gatunkami
(tzn.kolorami) pieprzu.

1. Data: 2002-01-16 09:17:18

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Mietek <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> do którego dodaje sie zielony pieprz.
> sam sposób przyrzadzenia jest dosc oczywisty ale nie wiem czy pieprz dodaje

Sa rozne przepisy -- jak podalem sa dwie podstawowe szkoly -- z pieprz
robi sie wywar dodawany do sosu lub obsypuje sie pieprzem przed
smazeniem. Ale przepis, ktory wsakzala Netusia kaze dac pieprz
(zielony) po samzeniu. Wydaje mi sie to wariacja odbiegajaca juz nadto
od oryginalu.

> BTW kupilem wlasnie zielony marynowany, smakuje niezle ciekawe czy mozna go
> zastosowac do steak'a.

Co do zielonego pieprz, jest to po prostu nowsza odmiana steku. Ze
wzgledu na to, ze zwykle kupuje go w zalewie zrobilbym wywar.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-16 09:17:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

DonJose <d...@a...com> wrote:

> Gdybys dobrze poszukal to bys znalazl, przepisy na pepper steak, czy z
>
> To sa dwarozne sposoby przyrzadzanie steku.

To ciekawa informacja. Mozesz napisac cos wiecej o roznicach? Wg. mnie
to doadnie ta sama potrawa, tyle ze przyrzadzana na wile sposobow.

> Z tym, ze tradycyjne, a przynajnmniej w.g. Julii Child, robi sie go albo z
> bialmy piepirzem, albo z kilkoma gatunkami (tzn.kolorami) pieprzu.

Nie wiem kim jest Julia Child. Ja sprawdzilem oczywiscie w Larousse
Gastronomique i w ksiazce wybitnego gastronoma francuskiego Roberta
Courtine. Oba zrodla podaja ze podstawowy sposob przyrzadzenia jest z
uzyciem pieprzu czarnego.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-16 17:11:37

Temat: Re: pepper steak (green pepper) - jak go siÍrobi
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Nie wiem kim jest Julia Child.

Julia Child jest guru amerykanskiej kuchni. Jest bardzo znana i
popularna w USA, teraz juz wiekowa pani, ktora propaguje kuchnie
amerykanska i wogole dobre jedzenie.
Polecam jej ksiazki kucharskie, jak rowniez program telewizyjny z
wizytujacymi kucharzami.

Tu link do amazon.com, gdzie mozna znalezc ponad 70 pozycji jej autorstwa.

http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/
index=books&field-keywords=julia%20child&bq=1/104-25
20001-7603100

Magdalena Bassett

PILNE! Przepis na chyba omlet ale taki na słodko
od któregomiesiąca
frytkownica - jaka?
tajne przepisy
anglojezyczne programy o gotowaniu