pieczona gęś

1. Data: 2004-01-01 10:17:15

Temat: pieczona gęś
Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bry w Nowym Roku:)
Na świąteczny obiad postanowiłam upiec gęś. Natarta majerankiem+sol
+czosnkiem +papryką leżała kilka godzin. Wstawiłam do pieca zawiniętą w
folię do pieczenia, bo nie mieściła się inaczej ani w piekarniku ani w
brytfance.
I pytanie. Jak długo to ptaszysko ma się piec? Zaraz chyba spróbuję upchnąć
je w naczynie żaroodporne, ale pytanie nie zniknie. Jak długo je piec?
I z czym podać?:)
Izza

1. Data: 2004-01-01 10:41:18

Temat: Re: pieczona gęś
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bt0s3c$p9s$1@inews.gazeta.pl>, Izza
<i...@p...onet.pl> wrote:

> Bry w Nowym Roku:)
> Na świąteczny obiad postanowiłam upiec gęś. Natarta majerankiem+sol
> +czosnkiem +papryką leżała kilka godzin.

Skąd się wzięła u nas ta mania, żeby aromat dobrego mięsa zabijać
jakimiś dziwnymi miesznkjami przypraw i to na dodatek trzymając to
mięso w przyprawach dłuższy czas? Gęś bez żadnych przpraw jest sam
bardzo smaczna. Majeranek -- owszem -- jest u nas tradycyjną przyprawą
do gęsi. Ale do tego czosnek? Na dodatek jeszcze paprykę? Czy to nie
przesada?

> Wstawiłam do pieca zawiniętą w
> folię do pieczenia,

Po co ta folia?

> brytfance.

Nie bardzo rozumiem. Co dla Ciebie jest piecem, a co piekarnikiem?

> I pytanie. Jak długo to ptaszysko ma się piec? Zaraz chyba spróbuję upchnąć
> je w naczynie żaroodporne, ale pytanie nie zniknie. Jak długo je piec?

Średniej wielkości gęś ok. 1 1/2 do 2 godzin. Najpierw na silnym ogniu,
potem na słabszym. Jednak nie wiem jak na czas pieczenia wpłynie ta
folia.

Na przyszły raz sprawdź to zawczasu.

> I z czym podać?:)

Z ziemniakami i modrą kapustą? Z pieczonej gęsi powinno utworzyćsię
sporo sosu.

Władysław

1. Data: 2004-01-01 11:00:46

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> bardzo smaczna. Majeranek -- owszem -- jest u nas tradycyjną przyprawą
> do gęsi. Ale do tego czosnek? Na dodatek jeszcze paprykę? Czy to nie

Czosnek moze dlatego, ze drob lubi czosnek i osobiscie lubie duzo czosnku w
potrawach a papryka? Moze z przyzwyczajenia:)

> Po co ta folia?

Folia dziala mniej wiecej tak jak brytfanka -- miesko nie jest wysuszone, bo
dusi sie we wlasnym sosie.
Inna sprawa, ze musialam ges wyjac z folii, bo ta byla kiepskiej jakosci
(( wiec ptaszydlo piecze sie bez folii

> Nie bardzo rozumiem. Co dla Ciebie jest piecem, a co piekarnikiem?

Wiem, ze jest roznica i to diametralana, natomiast uzywam tych slow
zamiennie. W moim przypadku to piekarnik Siemens microwelle plus HF 87950.

> Średniej wielkości gęś ok. 1 1/2 do 2 godzin. Najpierw na silnym ogniu,
> potem na słabszym. Jednak nie wiem jak na czas pieczenia wpłynie ta
> folia.

oki
> Na przyszły raz sprawdź to zawczasu.

> Z ziemniakami i modrą kapustą? Z pieczonej gęsi powinno utworzyćsię
> sporo sosu.

no juz mam ok litra sosu... a zapowiada sie, ze bedzie wiecej

Izza

1. Data: 2004-01-01 11:29:36

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bt0ul2$vv$1@inews.gazeta.pl>, Izza
<i...@p...onet.pl> wrote:

> Wladyslaw Los wrote:

> Czosnek moze dlatego, ze drob lubi czosnek i osobiscie lubie duzo czosnku w
> potrawach a papryka? Moze z przyzwyczajenia:)

Kwestia gustu. Czosnek owszem jest znakomity, ale nie wsządzie pauje,
a w polskiej tradycji lulinarnej stosowamy

> Folia dziala mniej wiecej tak jak brytfanka -- miesko nie jest wysuszone, bo
> dusi sie we wlasnym sosie.

To chcesz tę gęś upiec, czy udusić? O wysuszenie mięsa nie masz się co
martwić. Gęś jest zwykle tak tłusta, że jej to nie grozi. Np. w
Niemczech bywa, że piecze się schab razem z gęsią, by nie wysechł i był
soczysty.

> Inna sprawa, ze musialam ges wyjac z folii, bo ta byla kiepskiej jakosci
> (( wiec ptaszydlo piecze sie bez folii

I bardzo dobrze.

> Wiem, ze jest roznica i to diametralana, natomiast uzywam tych slow
> zamiennie. W moim przypadku to piekarnik Siemens microwelle plus HF 87950.

Czyli pieczesz tę gęś w kuchence mikrofalowej? Już zupełnie nie
rozumiem. Napiałaś:

> Wstawiłam do pieca zawiniętą w
> folię do pieczenia, bo nie mieściła się inaczej ani w piekarniku ani w
> brytfance.

więc zrozumiałem, że dla ciebie piec i piekarnik to dwie różne rzeczy.
Teraz okazuje się, że to kuichenja mikrofalowa? Używasz mikrofal. czy
innej metody grzania?

Zwykle gęś piecze się (w piekarniku gazowym lub elektrycznym) wprost na
blasze, lub takim ruszcie, który się kładzie na blachę. W blasze
zwykle jest wgłębienie do którego spływa tłuszcz, a w tym ruszcie
odpowiadający temu wgłębieniu otwór. Co pewien czas wybiera się
tłuszcz łyżką i polewa gęś.

> no juz mam ok litra sosu... a zapowiada sie, ze bedzie wiecej

No właśnie.

Władysław

1. Data: 2004-01-01 11:46:44

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

więc zrozumiałem, że dla ciebie piec i piekarnik to dwie różne rzeczy.
> Teraz okazuje się, że to kuichenja mikrofalowa? Używasz mikrofal. czy
> innej metody grzania?

to piekarnik z mikrofala, mozna uzywac samego piekarnika, samej mikrofali
albo obu na raz. Ges sie piecze w samym piekarniku z termoobiegiem

Izza

1. Data: 2004-01-01 12:12:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-01-01 13:32:26

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 1 janvier 2004 ŕ 11:41:18, Wladyslaw Los a écrit :

> Z ziemniakami i modrą kapustą? Z pieczonej gęsi powinno utworzyćsię
> sporo sosu.

Ostatnio dodalam do gesi kilka jablek przekrojonych na pol, 30 minut
przed koncem pieczenia. A do brytfanny gdzie zbieral sie tluszcz
drobne ziemniaki.

Mialam wiec ges z pieczonymi jablkami i ziemniakami, to dosyc pasuje
do gesi z majerankiem (o papryce sie nie wypowiadam...)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-01-02 02:56:09

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na świąteczny obiad postanowiłam upiec gęś. Natarta majerankiem+sol
> +czosnkiem +papryką leżała kilka godzin. Wstawiłam do pieca zawiniętą w
> folię do pieczenia,
====
Jerzy Maryja, cóż za profanacja. A tyle ciekawych przepisów jest w guglu.
Poza tym gęśi i kaczki z hiperów smakują jak wióry, bez względu na sposób
przyrządzania. Sprawdziłem. Kaczka z hali targowej i z EPI smakuje jak
kaczka, tylko, że kosztuje ok. 60zł za szukę, a kaczka z tesko, oszołma czy
kerfura kosztuje 15-25zł i smakuje jak stary, wypierdziały kogut.

waldek
====

1. Data: 2004-01-02 09:15:27

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> ====
> Jerzy Maryja, cóż za profanacja. A tyle ciekawych przepisów jest w guglu.
ech... tylko problem polegal na tym, ze nie mogla byc z owocami ani winem...
wiec za duzo mozliwosci nie pozostalo:)

Przepisy dla tych, którzy...........
Niech się wiedzie!
[WRC] a ja sie pochwalę ;)
A ja...
Popcorn - prazona kukurydza jak zrobic w mikrofali ?