pierniczki Pana Pazio

1. Data: 2003-12-11 11:37:34

Temat: pierniczki Pana Pazio
Od: "AdameK" <u...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

naczytalem sie o tych pierniczkach tyle dobrego, ze upieklem je dzisiaj (ciasto
zrobilem
wczoraj).
Chcialem je troche przyozdobic i czesc posmarowalem rozmaconym bialkiem (pozostalosc
po
ciescie na pierniczki) i udekorowalem orzechami, migdalami lub gotowa kolorowa
posypka.
Te dla, ktorych nie starczylo ozdobek upieklem bez niczego.

I tutaj ciekawostka pierniki posmarowane bialkiem wyrosly prawie dwukrotnie wyzsze
niz te
nie posmarowane!!
O co tutaj chodzi?

Aaaa... i pieklem w temperaturze 170oC z wlaczonym termoobiegiem przez okolo 10
minut, po
15 jedna partia byla w kolorze ciemnego brazu, wpadajacego w czern ;))

pozdrawiam
AdameK

1. Data: 2003-12-11 12:01:11

Temat: Re: pierniczki Pana Pazio
Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie znajde przepis?

1. Data: 2003-12-11 13:26:27

Od: "Przyklejka>" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szulik" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Gdzie znajde przepis?

Pierniczki Pana Pazio
http://www.kuchnia.bytow.pl/index.php?menu=czytaj&nr
=7037

--
Kasia

1. Data: 2003-12-11 13:38:28

Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki
Ewa

1. Data: 2003-12-12 08:24:26

Od: "AdameK" <u...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no dobra ale dlaczego jedne mocniej rosna a drugie mniej?
Mial tak ktos?

AdameK

1. Data: 2003-12-12 12:54:28

Temat: Pierniczki - dlaczego ciasto sie kruszy?
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Głupia sprawa, bo to już nie pierwsze pierniczki w moim
życiu i nidgy się coś takiego nie zdarzyło. Robiłam pierniczki
według tego samego co zawsze przepisu mojej babci, który był nawet
na grupie kiedyś, co ciekawe gugiel go nie pamięta, ale jest tu:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.kuchnia&aid=12208743
(zwykle robię z połowy porcji).

Pierwsza tegoroczna partia wyszła świetnie i oczywiście
zaczęła się w jakiś tajemniczy sposób zmniejszać (to na pewno pies,
wskakuje na szafę, otwiera pudełko i zjada, wiem), więc
postanowiłam, że dorobię. Zrobiłam wszystko dokładnie tak samo,
tylko miód był inny - i ta druga porcja ciasta jest zupełnie
do nieczego, kruszy się tak, że nie da się nawet rozwałkować
ani w rękach lepić.

Próbowałam dodać żółtko, całe jajko, wody - nic. Nie wiem,
co się stało, i czy jest jeszcze jakaś szansa (dodać tłuszczu?),
żeby to uzdatnić, czy lepiej sobie odpuścić. Ktoś ma jakiś pomysł,
co może być przyczyną problemu i jak go rozwiązać?

Pozdrawiam :)

Evva

1. Data: 2003-12-12 13:17:30

Od: Evunia <e...@u...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Dec 2003 09:24:26 +0100, na pl.rec.kuchnia, AdameK napisał(a):

> no dobra ale dlaczego jedne mocniej rosna a drugie mniej?
> Mial tak ktos?

Absolutnie nie twierdzę, że mam racje, ale być może te posmarowane białkiem
pierniczki rosną bardziej od innych dlatego, że białko zasklepia pory i
ciasto mniej odparowuje, a przez to, byc może (!) temperatura wewnątrz
pierniczków rozkłada się jakoś inaczej ? ;)

Nigdy nie byłam dobra z fizyki (z chemii też marniutko, 4 ale o pieczeniu
tam nic nie było :P :D), upraszam więc o wybaczenie, jeśli napisałam bzdury
;) Sama ciekawa jestem, na ile słusznie myślę w tym temacie. Mam nadzieję,
że znajdzie się jakiś mądrala, który będzie wiedział bez żadnych
wątpliwości co i jak ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-12 13:51:14

Od: "Agnieszka " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AdameK <u...@k...onet.pl> napisał(a):

> witajcie,
>
> naczytalem sie o tych pierniczkach tyle dobrego, ze upieklem je dzisiaj
(ciasto
> zrobilem
> wczoraj).

Prosze powiedzcie mi proszę jak rozpuszcza sie ten cukier. Bo ja mam chęć na
te pierniczki(już wszystkie proadukty gotowe) ale boje sie tego robienia
karmelu bo nigdy ne robiła. Jakąś wodę tam sie daje??
AgaL przedświąteczna:)

1. Data: 2003-12-12 14:11:38

Od: Marzena F. <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, podpisując się jako "AdameK" <u...@k...onet.pl>,
napisałeś (aś) :

>witajcie,
>
>naczytalem sie o tych pierniczkach tyle dobrego, ze upieklem je dzisiaj (ciasto
zrobilem
>wczoraj).

Ja wczoraj zrobiłam pierwszą część z pierniczków. Dziś dodaję mąkę a w
sobotę wielkie pieczenie.
Będą na pewno pyszne bo jak co roku okraszone bólem (iw tym i w tamtym
roku poparzyłam się gorącym karmelem ;-///)
Ale zapach roznoszący się po domu....mniam :)

> [...]
po
>ciescie na pierniczki) i udekorowalem orzechami, migdalami lub gotowa kolorowa

Mam pytanie w związku z pierniczkami.
Jak robicie na nie lukier?
Mój wychodzi mi zawsze jakiś taki mało biały, taki półprzejrzysty.
Może macie jakieś tajemne przepisy?
Marzy mi się jak najbardziej biały lukier - bo chcę aby na choince
odpowiednio ładnie się prezentowały.

1. Data: 2003-12-12 14:59:11

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka " <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> te pierniczki(już wszystkie proadukty gotowe) ale boje sie tego robienia
> karmelu bo nigdy ne robiła. Jakąś wodę tam sie daje??

Agnieszko, to sie banalnie robi. Najlepiej wsypac ten cukier do teflonowego
garnka albo na teflonowa patelnie. Dajesz na nieduzy palnik i powoli
podgrzewasz mieszajac drewniana lyzka. Sam sie pieknie rozpuszcza i robi sie
brazowy.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

proszek do pieczenia a soda
Mastercook - kuchenka wybrankowana?
[Wigilia] Rolada z sandacza
Parowar 3 poziomowy z Tefala- instrukcja i przepisy
Jak sie robi pierogi z kapusta?