proszek do pieczenia a soda

1. Data: 2003-12-11 11:35:01

Temat: proszek do pieczenia a soda
Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam w 2 słoiczkach 2 różne białe proszki. wiem że w jednym jest proszek do
pieczenia a w drugim soda. jeden jest matowy drugi sie błyszczy, tylko który
jest który???

--
aneta

1. Data: 2003-12-11 12:02:59

Temat: Re: proszek do pieczenia a soda
Od: "Joasia" <j...@u...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> mam w 2 słoiczkach 2 różne białe proszki. wiem że w jednym jest proszek do
> pieczenia a w drugim soda. jeden jest matowy drugi sie błyszczy, tylko
który
> jest który???

Nie jestem pewna ale chyba soda jest bardziej krystaliczna i blyszczy.
Pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2003-12-11 12:20:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <br9l0g$vl0$1@mamut.aster.pl>, Aneta <a...@t...pl>
wrote:

> mam w 2 słoiczkach 2 różne białe proszki. wiem że w jednym jest proszek do
> pieczenia a w drugim soda. jeden jest matowy drugi sie błyszczy, tylko który
> jest który???

Sprawa raczej beznadziejna. zob.

<http://glinki.com/?l=hvoa>

Władysław

1. Data: 2003-12-11 12:51:20

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:

> mam w 2 słoiczkach 2 różne białe proszki. wiem że w jednym jest proszek do
> pieczenia a w drugim soda. jeden jest matowy drugi sie błyszczy, tylko który
> jest który???

Najbezpieczniej będzie wyrzucić oba. Wydatek niewielki a ryzyko duże.
Przy okazji kup taśmę do oznaczania słoiczków :-)

Krycha

1. Data: 2003-12-11 13:22:44

Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> <http://glinki.com/?l=hvoa>

To najlepiej oba zmieszac i traktowac jako proszek do pieczenia.

Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2003-12-12 00:18:39

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Dec 2003 13:20:43 +0100, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Sprawa raczej beznadziejna. zob.

Nie taka beznadziejna - poprzednia odpowiedz byla dobra, soda bardziej
blyszczy (czyste krysztaly), typowy proszek do pieczenia to mieszanina
sody oczyszczanej (wodoroweglanu sodu) i maki, czasem tez z lekkim
dodatkiem kredy mielonej jako dodatku przeciw zbrylaniu. Czasem czesc
sody (raczej nie calosc bo czysty to chyba tylko do biszkoptow sie
stosuje)moze byc zastapiona weglanem amonu ("amoniakiem do
pieczenia").

--
Darek

1. Data: 2003-12-12 09:59:46

Od: "iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

soda jest bardziej biała, a proszek jest bardziej "sypki". No i proszek po
dodaniu ciepłej wody się zapienił, a soda nie. Przed chwilą sprawdzałam.....
izabe

1. Data: 2003-12-12 11:21:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brc3im$erf$1@atlantis.news.tpi.pl>, iza
<i...@p...onet.pl> wrote:

> No i proszek po
> dodaniu ciepłej wody się zapienił, a soda nie.

Jakie to proste i logiczne. Sam pisałem jaki jest skład proszku, a na
to nie wpadłem.

Władysław

1. Data: 2003-12-12 12:37:20

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jak tu wasa nie kochac

Mastercook - kuchenka wybrankowana?
[Wigilia] Rolada z sandacza
Parowar 3 poziomowy z Tefala- instrukcja i przepisy
Jak sie robi pierogi z kapusta?
przepis na domowy twarog