placki (pancakes?)

1. Data: 2000-07-12 07:22:57

Temat: placki (pancakes?)
Od: "salmatis" <k...@m...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj stalam sie dumna posiadaczka miksera i od razu zrobilam omlet :)
Mysle sobie teraz co by tu jeszcze smacznego zmiksowac i przypomnialo mi sie, ze na
filmach czesto robia takie male "puchate" placki (chyba nazywaja to pancakes) i
ciekawa jestem jaki jest na to przepis.
Poza tym co moge jeszcze smacznego zrobic majac wreszcie mikser? Nie mam piekarnika
wiec wszystkie wypieki niestety odpadaja :(

salmatis

_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

1. Data: 2000-07-12 08:59:58

Temat: Re: placki (pancakes?)
Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik salmatis <k...@m...gov.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:396c1cd1$1@ns18...

> [...]
> Poza tym co moge jeszcze smacznego zrobic majac wreszcie mikser? Nie mam
piekarnika wiec wszystkie wypieki niestety odpadaja :(

koktajle owocowe!! szkoda, ze nie zalaplas sie na truskawki, ale inne owoce
tez sie nadaja, zmiksowac (np banany) z kefirem, jogurtem czy chocby mlekiem
do wyboru i ...,mniaaaaaam....

peace,
fire,

Anna
m...@h...com
a...@r...fm

1. Data: 2000-07-12 09:24:24

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a) w wiadomości: <8khc2j$dcp$1@skipper.rmf.pl>...
> [...]
>koktajle owocowe!! szkoda, ze nie zalaplas sie na truskawki, ale inne owoce
>tez sie nadaja, zmiksowac (np banany) z kefirem, jogurtem czy chocby

banany zostaw sobie na zime, teraz masz do dyspozycji borowki vel czarne
jagody :)), maliny, poziomki, resztki truskawek, a za chwile beda jezyny.
wszystko to nadaje sie do koktaili owocowych na bazie smietany i/lub kefiru.
eksperymentowalam z maslanka, tez fajne koktaile wychodza.

z plackow polecam placuszki serowe, przepis na mojej stronie
http://skrzacik.mega.com.pl/placki.html

poza tym mozesz zrobic mus owocowy, nie pamietam szczegolow, ale pobiecuje
na jutro podac. owoce takie jak do kotali.

skrzacik

1. Data: 2000-07-12 11:41:27

Od: "Zolza" <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

salmatis wrote in message <396c1cd1$1@ns18>...

> ze na filmach czesto robia takie male "puchate" placki (chyba nazywaja to
pancakes) i ciekawa jestem jaki jest na to przepis.
Znaczy, na amerykanskich filmach? ;-))) Robi sie dokladnie tak samo jak
nalesniki, z tym ze dodajesz okolo lyzeczki proszku do pieczenia, i mozna
troche cukru do samego ciasta. Ciasto troszke gestsze niz na normalne
nalesniki, bo chodzi o to, zeby sie nie rozlalo po calej patelni. Chlapiesz
lyzka takie wlasnie male placuszki, smazysz z obu stron, a puchatosc one juz
same zapewniaja wlasnie dzieki proszkowi do pieczenia. Polewa sie syropem
klonowym, albo plynnym miodem, a moje dziecko zjada z nutella. Dobre sa. W
lecie mozna do ciasta wrzucic np. jagody czy inne male owocki, i tak
usmazyc. Tez fajne.
Magda

1. Data: 2000-07-12 12:08:40

Temat: Odp: placki (pancakes?)
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klonowym, albo plynnym miodem, a moje dziecko zjada z nutella. Dobre sa. W
> lecie mozna do ciasta wrzucic np. jagody czy inne male owocki, i tak

Zamiast proszku do pieczenia lepiej dac piane z bialek. I troche wiecej
jajek niz do nalesnikow tzn. ja daje jedno jajko na 4 troche tylko czubate
lyzki maki. Do srodka mozna dac tez pokrojone w cienkie plasterki jablka
(koniecznie kwasne), a na wierzch posypac cukrem pudrem. Pozdrawiam -
Agnieszka

1. Data: 2000-07-12 12:10:06

Od: "Joanna Harasym" <h...@c...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
ciach
Hmmm, tak sobie czytam i mi wychodzi, ze te pankaki (przepraszam ale
pierwsze czytanie na glos tak mnie rozbawilo, ze juz zostaly) to moje zwykle
racuchy.
Czyzbym nieswiadoma pankaki juz od czasu dluzszego jadala? ;)))

Serdeczne pozdrowienia
Joanna

1. Data: 2000-07-12 13:55:39

Od: "salmatis" <k...@m...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za dotychczasowe przepisy - zaczne pewnie od pankakow ;o)
do nich zrobie koktail mleczny (lub jogurtowy) z owocami (ktore najlepsze?).
Oczywiscie czekam dalszych pomyslow mikserskich :)

salmatis
_______

1. Data: 2000-07-12 16:28:37

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

salmatis <k...@m...gov.pl> wrote:

> [...]
> co moge jeszcze smacznego zrobic majac wreszcie mikser? Nie mam piekarnika
> wiec wszystkie wypieki niestety odpadaja :(

Pancakes to doslownie tlumaczac nalesniki.

A swoja droga, co ma nybycie miksera do mozliwosci zrobienia omletu lub
nalesnika? Nie robilas ich przedtem?

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-12 16:50:05

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Joanna Harasym <h...@c...ae.wroc.pl> wrote:

> [...]
> Hmmm, tak sobie czytam i mi wychodzi, ze te pankaki (przepraszam ale
> pierwsze czytanie na glos tak mnie rozbawilo, ze juz zostaly) to moje zwykle

Racuchy, czyli placuszki z ciasta nalesnikowego z dodatkiem proszku do
pieczenia, czasem z jablkiem lub innymi dodatkami to po angielsku
fritters.

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-13 05:35:26

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Racuchy, czyli placuszki z ciasta nalesnikowego z dodatkiem proszku do
> pieczenia, czasem z jablkiem lub innymi dodatkami to po angielsku
> fritters.

A moja tesciowa robi jeszcze racuszki z ciasta drozdzowego (nawiasem
mowiac rewelacja).
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek

--