Odp: placki (pancakes?)

From: "Agnieszka" <A...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: placki (pancakes?)
Date: Wed, 12 Jul 2000 12:08:40 GMT

> Znaczy, na amerykanskich filmach? ;-))) Robi sie dokladnie tak samo jak
> nalesniki, z tym ze dodajesz okolo lyzeczki proszku do pieczenia, i mozna
> troche cukru do samego ciasta. Ciasto troszke gestsze niz na normalne
> nalesniki, bo chodzi o to, zeby sie nie rozlalo po calej patelni.
Chlapiesz
> lyzka takie wlasnie male placuszki, smazysz z obu stron, a puchatosc one
juz
> same zapewniaja wlasnie dzieki proszkowi do pieczenia. Polewa sie syropem
> klonowym, albo plynnym miodem, a moje dziecko zjada z nutella. Dobre sa. W
> lecie mozna do ciasta wrzucic np. jagody czy inne male owocki, i tak
> usmazyc. Tez fajne.
> Magda

Zamiast proszku do pieczenia lepiej dac piane z bialek. I troche wiecej
jajek niz do nalesnikow tzn. ja daje jedno jajko na 4 troche tylko czubate
lyzki maki. Do srodka mozna dac tez pokrojone w cienkie plasterki jablka
(koniecznie kwasne), a na wierzch posypac cukrem pudrem. Pozdrawiam -
Agnieszka