Re: placki (pancakes?)

Data: 2000-07-15 08:03:59
Temat: Re: placki (pancakes?)
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)

Joanna Harasym <h...@c...ae.wroc.pl> wrote:

> Wladyslaw Los napisa"(a) w wiadomości: <1edqzg0.14b5v9u1dav0ogN%

> Doprawdy?? Ja sie oparlam na przepisie ktory podala Agnieszka, oto cytat
> Agnieszka napisal(a) w wiadomosci: ... >> Znaczy, na amerykanskich
> filmach? ;-))) Robi sie dokladnie tak samo jak >> nalesniki, z tym ze
> dodajesz okolo lyzeczki proszku do pieczenia, i mozna >> troche cukru do
> samego ciasta. Ciasto troszke gestsze niz na normalne
>
> I wedlug tego wychodzi, ze moje racuchy to to samo.

Nie wykluczam, ze w jakims amerykanskim filmie samzono racuchy a mowiono
o nalesnikach. Nie wykluczam tez, ze sa amerykanie, ktorzy wsystkie
ciasta smaone na patelni naywaja pancakes. (U mnie na Pradze spotkalem
mistrzow jezyka, ktorzy wszystko potrafia nzwac jednym slowem!)
Niemniej, w prawidlowej terminologi kulinarnej nadal pancake to
nalesnik, smazony bez proszku, a fritter to racuch, samzonyz ciasta
nalesnikowego z dodatkiem proszku (chociaz prawde mowiac racuchy moga
byc tez smaone w innych rodzajach ciast.)

> uzywasz? Collinsa

Ja korzystam z amerykanskiego wydania "Larousse gastronomique". A oto
definicje z "American Heritage Dictionary":

pancake n.
1. A thin cake made of batter that is poured onto a hot, greased surface
and cooked on both sides until brown. Also called Regional: battercake,
flannel cake, flapjack, griddlecake, hotcake.

fritter n.
A small cake made of batter, often containing fruit, vegetables, or
fish, sautéed or deep-fried.

Wladyslaw