poledwica po angielsku-rezultat- imieniny

1. Data: 2002-02-25 18:27:18

Temat: poledwica po angielsku-rezultat- imieniny
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Będę się chwalić. W sobotę wyprawiałam wspólne, moje i męża imieniny dla
rodziny (dla znajomych robiłam już trzy tygodnie temu). Narobiłam się jak
głupia, ale wyszło nieźle. Przede wszystkim chcę podziękować Ewie N. i Krysi T.
za rady dotyczące polędwicy &#8211; była świetna. Kupiłam mianowicie 1,3 kg polędwicy

wołowej i: posypałam ją wegetą, ziołami prowansalskimi i pieprzem, wycisnęłam
nań dwa ząbki czosnku, polałam oliwą z oliwek i sokiem z cytryny, owiązałam
nitką i wsadziłam do rękawa foliowego razem z tym wszystkim. Do pieca na 40
minut (temperatura 180-200oC). Wyjęłam, poczekałam, aż troszkę ostygnie,
solidnie posoliłam i kroiłam dopiero jak była zimna. Była dokładnie taka, jak
sobie wymarzyłam: dopieczona dookoła i rozkosznie soczyście-różowa w środku.
Oprócz tego zaserwowałam gościom:
- sałatkę z wędzonego kurczaka;
- sałatkę jarzynową klasyczną;
- tatara;
- wędliny: rzeczona polędwica, schab ze śliwką i karkóweczka (wszystko
pieczone w domu);
- jajka faszerowane;
- śledzie w miodzie, śledzie w oleju;
- galaretkę z kurczaka;
- sery: brie, camembert, cambozola i kozi;
- papryka marynowana, grzybki marynowane, gruszki pergamuty marynowane,
oliwki, cebulka srebrzysta, korniszony;
- na ciepło: flaki, pieczeń z dzika po myśliwsku i bigos.
- słodkie tort i rurki z kremem orzechowym autorstwa mojej teściowej.

Wszystko się udało, ilości zrobiłam jak zwykle &#8222;pułkowe&#8221;, więc będziemy
to jeść
jeszcze przez przynajmniej tydzień. Jeśli ktoś z grupowiczów miałby ochotę na
przepis na któreś z wyżej wymienionych dań, to chętnie służę. No, to się
pochwaliłam, pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-02-25 18:50:14

Temat: Re: poledwica po angielsku-rezultat- imieniny
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś Ty wesele robiła??????

PS. Co było do picia?

*p*

1. Data: 2002-02-25 19:20:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>- sery: brie, camembert, cambozola i kozi;
>- papryka marynowana, grzybki marynowane, gruszki pergamuty marynowane,
>oliwki, cebulka srebrzysta, korniszony;
>- na ciep?o: flaki, piecze? z dzika po my?liwsku i bigos.
>- s?odkie tort i rurki z kremem orzechowym autorstwa mojej te?ciowej.
>
>Wszystko si? uda?o, ilo?ci zrobi?am jak zwykle &#8222;pu?kowe&#8221;, wi?c b?dziemy
to je??
>jeszcze przez przynajmniej tydzie?. Je?li kto? z grupowiczów mia?by ochot? na
>przepis na które? z wy?ej wymienionych da?, to ch?tnie s?u??. No, to si?

Przepis przpepsem, ja to bym tam wpadla podojadac
resztki!!!!!!!!!!!!!!!!

Krysia, rozpychajaca sie lokciami jak tylko mozna i juz wsiadam
do jakiegos pojazdu byle szybkiego...moze zdaze przed
innymi!!!!!!
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-25 19:40:42

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)
> [...]
>
> Krysia, rozpychajaca sie lokciami jak tylko mozna i juz wsiadam
> do jakiegos pojazdu byle szybkiego...moze zdaze przed
Krysia, wpadaj, zapraszam do Łodzi - bigos mam jeszcze zamrożony, to się nie
zmarnuje, flaczki już dzisiaj dojedliśmy (i dobrze, bo by się zmarnowały), ale
jakieś sałatki i wędlinki jeszcze są, a zresztą zawsze można dorobić :))))

Pozdrowienia
Agnieszka

1. Data: 2002-02-25 19:43:59

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś Ty wesele robiła??????

Jeden wujek też tak zapytał w popłochu, bo w sobotę idziemy do niego na
imieniny, ale pomyślałam sobie, że jak już załatwiam gości jedną imprezka (moje
i Misia-męża imieniny jednym rzutem), to musi być dużo i różnego.
> PS. Co było do picia?

Czerwone wino (Cotes du Rhone - Chemin des Papes - 2000 - b.lubię i tylko ja
piłam), wódeczka Sobieski - reszta gości, soczki, oranżadki, lemionadki, kawki
i herbatki.
Białe zamroziłam Frascati, ale nikt nie chciał.

Agnieszka

1. Data: 2002-02-25 19:44:42

Od: "Andzia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje!
Zrobienie TTTTTTTTTTTTTAAAKKIIICCCHHH imienin to jest COS ,sama jak czytalam
menu to mi slinka ciekla :-)
czy moglabym w zwiazku z tym poprosic o przepis na sledzia w miodzie,salatke
z kurczaka,i jajka faszerowane
z gory dziekuje
Ania Wojciechowska

1. Data: 2002-02-25 20:19:16

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> menu to mi slinka ciekla :-)
> czy moglabym w zwiazku z tym poprosic o przepis na sledzia w miodzie,salatke

Sałatka z kurczaka wędzonego - podaję proporcje na Twoich 16 gości:
- 1 kurczak wędzony
- 2 puszki kukurydzy
- 50 dag suszonych śliwek kalifornijskich (najlepsze: SUNSET SWEET);
- 15 dag orzechów włoskich
- pieprz (sól niekoniecznie, bo kurczak jest sam z siebie słony).
- słoik majonezu.

Jajka faszerowane:
6 jajek na twardo, 1 surowe jajko, musztarda, pieprz, sól, posiekana nać
pietruszki, posiekany szczypiorek, masło, byłka tarta.

Jajka na twardo przeciąć wzdłuż skorupek i delikatnie wyjąć łyżka, uważać, abyć
nie popsuć skorupki. Przecisnąć przez praskę do jajek i wymieszać z: solą,
pieprzem, Maggi, musztardą, jednym surowym jajkiem, siekaną pietruszką i
szczypiorkiem.
Wkładać łyżką do skorupek, maczać w bułce tartej i usmażyć na masełki. Podawać
na zimno. Bardzo smaczne.

Sledzie w miodzie
tacka śledzi - chyba 25 dag (może być lisner)
trzy spore cebule
oliwa do smażenia
dwie - trzy łyżki octu - zleży, jak ostre się lubi - uwaga może być winny
koncentrat pomidorowy
3 liście laurowe
ziele angielskie
pieprz
3 łyżki miodu (znowu może być ciut mniej/więcej - ja daję na oko)

Cebulę pokroić na piórka, oliwę rozgrać na patelni, usmażyć cebulę na szklisto,
dodać liście laurowe, ziele angielskie, koncentrat pomidorowy, ocet, miód,
pieprz i przez chwilę podusić, żeby wyszedł z tego gładki sos (oczywiście
kawałki cebulki zostają).

Smacznego
Agnieszka

1. Data: 2002-02-25 21:15:13

Od: "Andzia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje za przepisy
Ania Wojciechowska

1. Data: 2002-02-26 14:51:44

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote:

>Cześć,
>Będę się chwalić. W sobotę wyprawiałam wspólne, moje i męża imieniny dla
>rodziny (dla znajomych robiłam już trzy tygodnie temu).

A ja z mama w sobote i niedziele mialysmy gosci. Mama przed
terminem ja po...

W sobote "mlodziez" (po 40stce)
Zupa z miesem mielonym na pikantnie, Poledwica i gicz z sarny,
ziemniaki pieczone z sosem czosnkowym, sledzie w majeranku i
czosnku, sledzie z ananasem i zwykle z cebula. Sernik
brzoskwiniowy Joli L-l, bananowiec Magdy

W niedziele "mlodziez" (po 70siatce)
Flaki na kurczaku i kawalku flakow wlasciwych (zamrazalka nam
wylala), drugie danie z miesami i ciasto Fale Dunaju ( ale
ciasto!!! z grupy), dla chetnych szczupak smazony (bo wylala nam zamrazarka)

a przez ta zamrazalke co ja rodzice tamowali przez pol nocy na
sniadanie byl Kluch - czyli rozmrozila sie paczka pierogow z
miesem, zostalo to ugotowane, zrobil sie szary, jeden kanciasty
Kluch - zostal pokrojony na kawaleczki i odsmazony na
sniadanie.(darowalismy gosciom)

AgataW.

1. Data: 2002-02-26 18:05:12

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> <a...@p...onet.pl> wrote:
>
> (ciach)
> W sobote "mlodziez" (po 40stce)
> Zupa z miesem mielonym na pikantnie - daj przepis, bo brzmi skamowicie
Poledwica i gicz z sarny - też proszę o przepis, bo zapisałam się u myśliwego
na sarnę (ciach)

Pozdrowienia
Agnieszka

czulent